מלחמת האמונה

אתה חייב להגביר את הלחץ והמתח עליהם כדי להסיח את דעתם. ברגע שהם נתקעים בתוך דפוס התנהגות כזה – אז אתה עושה את האמבוש: מפציץ אותם בעצבות...

4 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

אתה חייב להגביר את הלחץ
והמתח עליהם כדי להסיח את דעתם.
ברגע שהם נתקעים בתוך דפוס
התנהגות כזה – אז אתה עושה את
האמבוש: מפציץ אותם בעצבות…
 
 
במקום בו המחשבות שלך נמצאות, שם אתה נמצא (רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהר"ן כ"א).
 
* * *
 
במלחמה האחרונה לפני בואו של משיח, כוחות הקדושה וכוחות הטומאה נאבקים במלוא הכוח – ידו של מי תהיה על העליונה. ברגעים אלה ממש מתקיימת פגישת פסגה – כל צד בחדר המבצעים שלו. אתם מוזמנים לשמוע.
 
חדר המבצעים של השטן
 
מלאך רע 1: (פונה אל השטן) יו, בוס. תראה מה קורה למטה. הרב שלום ארוש שוב פעם עם הטריקים הישנים שלו. לא מזמן הוא שלח תלמידים לצרפת ומכר שם 400 ספרים שלו. אתה שומע אותי, צ-ר-פ-ת! שברנו את הגב שלנו, בצרפת, כדי להשיג אחוז לא קטן של נישואי תערובת – 75%! ואז, כדי לעשות את המצב גרוע עוד יותר, בראש חודש ניסן, יום ההולדת של רבי נחמן מברסלב, הרב ארוש הוציא את כל התלמידים שלו לעשות שש שעות התבודדות!!! ובמקביל שלח את הרב אליעזר רפאל ברוידא יחד עם ר' יוסף נחמה לאומן להתפלל בציונו של רבי נחמן. אבל מה שבאמת מדאיג אותי הוא שהרב שלום ארוש מארגן נסיעה גדולה לאומן בראש השנה.
 
שטן: טיפש. הוא שולח אותם לאומן ראש השנה כל שנה, אז מה בדיוק חדש בזה?
 
מלאך רע 1: אני יודע, בוס. אבל אני לא סומך עליהם. הרב ברוידא כבר סיים לתרגם לאנגלית את הספר שעריו בתודה. אתה יודע כמה יהודים קוראים אנגלית? אם העם היהודי יתחיל להביע הכרת הטוב ויאמר תודה להשם על כל מה שהוא עושה בשבילם, אנחנו נצטרך להשתמש בנשק חזק יותר, אחרת איך נתמודד עם זה? נראה שהם מאוד רציניים בעניין הזה של להביא את המשיח, וזה נראה קרוב יותר מתמיד.
 
שטן: מלאך 1, איפה האמונה שלך? אנחנו לא צריכים שום נשק חדש. משיח עדיין לא הגיע, נכון? חדר המבצעים שלי מפוצץ בפעילות בימים אלה. יש לנו תחמושת נפלאה שלא השתנתה כבר אלף שנים. לחשוב זה הצד החזק שלי, לא שלך. אנחנו נדבק באסטרטגיה שהתורה עצמה אומרת לנו איך להרחיק את העם היהודי מהשם.
 
מלאך רע 2: נו, ומה זה בוס?
 
שטן: אין לכם שום סיכוי להצליח כמלאכי חבלה אלא… אם תהיו בעצמכם לומדי התורה.
 
מלאך רע 2: מה?!? אני אלמד תורה?!
 
מלאך רע 1: התורה יכולה להיות "סם החיים" או "סם המוות" לעם היהודי, לא ידעת? מלאך חבלה טוב חייב לדעת המון תורה כדי להביס את עם ישראל.
 
אתן לך דוגמא: כתוב בצורה ברורה ומפורשת בספר "מסילת ישרים", שהדבר הטוב ביותר לעשות הוא לוודא שעם ישראל ירדפו אחרי כל מה שאפשר, ירוצו מדבר לדבר (לכן הם קוראים לזה 'המרוץ האנושי' חחחח….) אתה חייב להעסיק תמיד את המחשבות שלהם כמו סביבון כדי שהשגרה שלהם תיכנס למצב של טייס אוטומטי.
 
אתה חייב להגביר את הלחץ והמתח עליהם כדי להסיח את דעתם מעבודת הקודש. ברגע שהם נתקעים בתוך דפוס התנהגות שכזה – אז אתה עושה את האמבוש. אז אתה מפציץ אותם במחשבות של עצבות, ספקות, דברים לא מוסרים והרבה פחד. התורה מבטיחה לנו שהשכינה הקדושה לא תהיה איתם אם הם יהיו בעצבות. ועצבות: זה הנשק שלנו בהא הידיעה.
 
שני המלאכים: (ביחד). הבנו בוס. לא נאכזב אותך.
 
שטן: טוב, לפני שננעל את הישיבה בואו נחזור על הכל בראשי פרקים: המשימה, השיטות והמטרות.
 
המשימה: להרוס כל תקווה, אמונה, שמחה, אהבה ורגשות קרבה כאלה ואחרות לבורא עולם.
 
שיטות: חשיפה כוללת ומגמתית למחשבות לא נקיות או מוסריות, למדיה ולכל שלוחות הטכנולוגיה. להפוך את העבודה שלהם למשהו מכני, כך גם את מוסר העבודה שלהם. להשפיל עד עפר כל ערך יקר וחשוב להם, ולדחוף את רעיון האתיאיסטיות לאוצר המילים שלהם.
 
מטרות: למוטט את כוח הריכוז שלהם. להשמיד את היכולת שלהם לחשוב בצורה תכליתית. לאלץ אותם לדון לכף חובה אחד את השני עם כל התחבולות והתכסיסים שאנחנו מכירים. לגרום להם להגיע למצב של חוסר דעת עד שהם יאמינו ש'אין עם מי לדבר' ולא תהיה להם דרך להילחם בכל מה שאנחנו נעשה להם.
 
…ובתוך ישיבת "חוט של חסד"
 
הרב שלום ארוש: רבותיי. אני לא מתיימר להיות נביא, אבל יש לי תחושה שיש על עם ישראל דינים קשים, השם ישמור.
 
הרב אליעזר רפאל ברוידא: מה אנחנו צריכים לעשות, כבוד הרב?
 
הרב שלום ארוש: מורנו ורבינו, רבי נחמן מברסלב אומר, שהסיבה היחידה שאנשים רחוקים מהשם ולא מתקרבים אליו היא בגלל שאין להם ישוב הדעת, רוגע ובהירות של המוח, והם לא חושבים על המטרה האמיתית והעיקרית של החיים.
 
אם נלמד אותם איך להשיג שלווה ורוגע נפשיים ופיזיים, הם יצליחו לראות את האמת הנצחית, הם יתקרבו אל השם והדינים האלה יתבטלו.
 
רבי נחמן מברסלב אומר לנו שלאדם יש את היכולת לכוון את המחשבות למקום שהוא רוצה שהן יהיו בו. וגם אם, חס ושלום, המחשבות שלו נודדות לשדות זרים, לכעס ולעצבות, התורה מספקת לנו דרכים רבות להסיט אותן מהמקומות האלה ולכוונם למקומות טובים יותר, לאמונה ולמודעות לחסדיו של השם. אז הוא יהיה 'מנטש' (משהו) ותוכלו לקרבו אל התורה. אנשים שואלים אותי שוב ושוב למה אנחנו צריכים לבזבז זמן יקר ורב כדי לחזק את האמונה שלנו בהתבודדות, כשהמחיר לזה הוא לימוד התורה. אבל זה מה שהרבה אנשים לא יודעים: האמונה מחזקת את לימוד התורה. אני תמיד מזכיר להם מה דוד המלך כתב בתהלים, שהוא כלי מלא וגדוש באהבה להשם והתורה. דוד המלך היה בדרגה כזו שהוא יכול היה להכיל את כל התורה שזרמה אליו משמים, מכיוון שהיה כלי שלם ללא שום סדק, כדי לקבל את החכמה האלוקית כפי שהיא. אבל רבי נחמן מברסלב ידע שבדור שלנו הכלים שלנו סדוקים ומחוררים, לכן זה לא מספיק רק למלא אותו בלימוד התורה. תחילה, עלינו לאטום את החורים ואת כל הסדקים, שהרי נאמר: דרך ארץ קדמה לתורה. לפני שנקבל את התורה אנחנו צריכים כלים שלמים.
 
כל עבודת השם מתחילה במוח רגוע ומכוון ליעד אחד, אחרת איך נשיג את מה שרבי נחמן מברסלב מבקש מאיתנו שוב ושוב, בתורה הראשונה שכתב: עלינו להיות ערניים וקשובים כל הזמן לאלוקות הטבועה בכל היבט של הבריאה.
 
אנחנו צריכים להתחזק תמיד כדי לחזק אחרים. להיות כלים ראויים כדי שנלמד אנשים להיות כלים המסוגלים להכיל את אור השם. עלינו להפיץ את המסר של השם בכל מקום בעולם. השם בהחלט יעזור לנו, עד שנראה במהרה בימנו את תבוסתם של כל הקמים על עם ישראל – כולל כוחות הטומאה, ונזכה שכל הארץ תתמלא בדעת השם, ביושר, הגינות ושפיות, בביאת גואל צדק ובניין בית המקדש במהרה בימינו, אמן.
 
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט וחסיד ברסלב. את רוב שעות יומו מעביר בבית מדרשו של הרב שלום ארוש – "חוט של חסד" בירושלים. על פעילותו בתחום הפסיכותרפיה קיבל הסכמה מגדולי הדור וביניהם הרבי מניקלשבורג – הרב יצחק פגלסטוק שליט"א והרב שלום ארוש שליט"א.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה