לביבות לחם לחנוכה

חצי כיכר הלחם משלשום יכולה להפוך ל-15 לביבות חמות וטעימות, שאפשר להגיש עם הדלקת הנרות או כבראנץ', בונוס: הטיגון מהיר בהרבה מאשר לביבות תפוחי אדמה.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.12.22

פשוטות ומפתיעות: לביבות לחם לחנוכה

זמן הכנה: 20-30 דקות | רמת קושי: קל-בינוני | חלבי

חצי כיכר הלחם משלשום יכולה להפוך ל-15 לביבות חמות וטעימות, שאפשר להגיש עם הדלקת הנרות או כבראנץ’, בגירסה מלוחה או מתוקה. בונוס: הטיגון מהיר בהרבה מאשר לביבות תפוחי אדמה.

כבר דיברנו כאן בעבר על מתכוני עניים שעלו לגדולה, ועל איך הסבתות שלנו ידעו להפיק מעדנים ממה שאחרים מחשיבים “שאריות”. למתכונים שמבוססים על לחם יבש או לא טרי יש מקום של כבוד בקטגוריה הזו, החל מסלט הפנצנלה האיטלקי, דרך הברד פודינג, הפרנץ ברד והקרוטון, ועד לפאתוש הלבנוני.

גם לביבות וקציצות מלחם מכבבו בכמה מטבחים. המוכרות ביותר הן הגירסאות איטלקיות בהן מתבלים אותן בפרמזן ופיקורנו או מוסיפים להן ריקוטה, והגירסה עיראקית בה מוסיפים להן עשבים קצוצים דק.

במתכון הפשוט שלפניכם הלכנו על לביבה מתוקה (אבל בהמשך תמצאו הסבר גם איך להפוך אותה למלוחה), ועל הגשה בסגנון פרנץ ברד (“טוסט צרפתי”) עם שמנת חמוצה, פירות וריבה. אם אתם ממש רוצים להשקיע אז ברשתות השיווק אפשר למצוא היום שקיות/קופסאות של פירות יער קפואים במחיר של החל מ-11 ש”ח, ולא צריך הרבה מהם כדי להפוך את הלביבות האלה לקינוח מפואר (ויישאר הרבה לקינוחים אחרים).

אם אתם רוצים לקחת את כל העסק עוד צעד קדימה אז אפשר להחליף את המים בהם שורים את הלחם בחלב, להוסיף מעט אבקת אפייה לתערובת ולטגן בחמאה, ואז תקבלו משהו שמזכיר יותר פנקייקס. או שתוכלו להצמד למתכון בגירסה הבסיסית ולהסתפק בפיזור מעט אבקת סוכר על הלביבות החמות והרכות האלה – לא צריך יותר.

התוצאה בכל מקרה תהיה טעימה מאד, ומלבד ההזדמנות להציל קצת לחם תלמדו טכניקה פשוטה ודי מהירה להכנת לביבות/קציצות לחם, שאפשר להוסיף להן הכל.

המצרכים

ל-15 לביבות

  • חצי כיכר לחם אחיד משלשום או כ-200 גרם חלה שנשארה משבת
  • 2 ביצים
  • 2 כפות גדושות ריקוטה או שמנת חמוצה 27%
  • 1 כפית שטוחה מלח + קורט
  • 1 כפית שטוחה סוכר
  • שמן לטיגון

להגשה:

  • שמנת חמוצה, ריבה, פירות

לגירסה מלוחה:

  • מוותרים על הסוכר ומוסיפים מעט מלח, פלפל שחור, וכמה כפות פרמזן מגורד אם יש. מגישים עם שמנת חמוצה, ואפשר גם להוסיף סלט או לפרוס ירקות.

אופן ההכנה

  1. מסירים את קרום הלחם בעזרת סכין חדה (זהירות). פורסים אותו, טובלים את הפרוסות במים, מנערים, ומניחים להן לעמוד כמה דקות. לאחר מכן סוחטים היטב היטב (לנסות להוציא כמה שיותר נוזלים) ומעבירים לקערת ערבוב.

  1. טורפים את הביצים ומוסיפים ללחם הרטוב והסחוט, יחד עם הריקוטה/השמנת החמוצה, המלח והסוכר. לשים את התערובת עד שהיא מקבלת מרקם דייסתי סמיך.

  1. מטגנים עד הזהבה/השחמה בשמן רדוד יחסית על אש בינונית-גבוהה, רצוי במחבת נון-סטיק. בכל פעם אוספים כמות של כף גדושה-פלוס, מחליקים למחבת, משטחים מעט עם הכף וממשיכים. אם השמן מתחמם מדי מקטינים את האש. מעבירים מהמחבת לצלחת מרופדת במגבות נייר.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה