מניעות

עצה – מניעות- האדם צריך שיהיה לו אריכת אפיים, שיאריך אפו על כל דבר, ולא יכעס ולא יקפיד על שום דבר, ולא יסתכל על שום מניעה ובלבול בעבודתו...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – מניעות
 
האדם צריך שיהיה לו אריכת אפיים, שיאריך אפו על כל דבר, ולא יכעס ולא יקפיד על שום דבר, ולא יסתכל על שום מניעה ובלבול בעבודתו, הן מניעות ובלבולים שיש לו מעצמו, מתאוותיו, ממחשבותיו וכו’, הן מניעות ובלבולים ועיכובים ויסורים שיש לו מבני העולם: מאביו, וחותנו ואשתו וקרוביו או שאר בני העולם, כי ידוע ונראה בחוש, שבכל פעם שאיזה אדם כל שהוא רוצה להיכנס בעבודת השם להתחיל להתפלל בכוונה. תיכף יש לו מניעות רבות בלי שיעור, וצריך כל אחד להיות עז כנמר וגיבור כארי לעשות רצון אביו שבשמים, להתגבר נגד כל המניעות ולעבור עליהם ולבלי להסתכל עליהם כלל, ולהתחזק מאוד לעשות את שלו, ולעסוק בתורה ותפילה בכוונה ובעבודת ה’. וזה בחינת אריכת אפים, לבל תיקצר רוחו, חס ושלום, להפסיק עבודתו על ידי המניעות ויסורים, רק יחזק את עצמו ויאריך אפו על כל דבר, ולא יסתכל על שום מניעה כלל.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
אמר (רבי נחמן) שהדרך והעצה הטובה בנושא הלימוד הוא על ידי שמכניס הלימוד במוחו ואומר כסדר בזריזות וממילא יבין. ולזה יכולים לזכות ללמוד הרבה מאוד, לגמור כמה וכמה ספרים וגם יזכה להבין הדברים יותר מאשר היה לומד בדקדוק גדול, כי זה מבלבל מאוד מן הלימוד. וכמה בני אדם פסקו מלימודם לגמרי על ידי ריבוי הדקדוקים שלהם, ומאומה לא נשאר בידם. אבל כשירגיל עצמו ללמוד במהירות, בלי לדקדק הרבה, התורה תתקיים בידו ויזכה ללמוד הרבה מאוד: גמרא ופוסקים, תנ"ך ומדרשים, ספרי הזוהר וקבלה ושאר ספרים כולם. ואמר רבי נחמן: טוב לו לאדם שיעבור בחייו בכל הספרים של התורה הקדושה.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה