צדיק

שיחה- "אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש" (קידושין ל:) - כי לפעמים הוא (היצר הרע) מתפלל מתוך האדם ואזי האדם כמו בית כנסת ואחד מתפלל בתוכו...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – צדיק
 
ישנם אנשים שאומרים לאחר שהצדיק מסתלק, חס ושלום, שעתה כבר לא נשאר לנו כלום, חלילה, ואף על פי שמצד אחד אומרים קצת אמת, כי בודאי לא נשאר ממש צדיק כזה, כמו שאמרו רבותינו ז"ל (בבא בתרא עה.): ‘פני משה כפני חמה, פני יהושע כפני לבנה, אוי לאותה בושה’ וכו’. אבל אף על פי כן אסור לומר שמחמת זה אפסה התקווה, כי נפוך הוא, כי לא יטוש השם את עמו לעולם וממשלתך בכל דור ודור, על כן צריכים להאמין, שלמרות הכל צריך להתייגע מאוד אחרי צדיק האמת, בחינת משה רבנו ע"ה, לנחם ולשמח את עצמו בהשארתו, כלומר בחידושי התורה של הצדיק, שנשארו ממנו על ידי ספריו ותלמידיו, כי מהצדיק האמיתי בודאי נשאר השארה טובה לנצח, רק צריך לחפש ולבקש אחריו.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
"אם פגע בך מנוול זה משכהו לבית המדרש" (קידושין ל:) – כי לפעמים הוא (היצר הרע) מתפלל מתוך האדם ואזי האדם כמו בית כנסת ואחד מתפלל בתוכו. וכן בלימוד לפעמים האדם הוא כמו בית מדרש ואחד לומד בתוכו. אך למרות הכל לימוד כזה טוב יותר מתפילה כזו, כמו שאמרו חז"ל: אם הוא אבן הוא נימוח, אם ברזל הוא מתפוצץ. וזאת הבחינה של: אם פגע בך מנוול זה. פגיעה מלשון תפילה, כמו שאמרו חז"ל (ברכות כו:) – כשהמנוול מתפלל מתוכך ואתה רק כמו בית הכנסת, משכהו לבית המדרש, כי טוב יותר שיהיה נעשה האדם בחינת בית המדרש, כי הלימוד טוב יותר.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה