ציצית

שיחה - לגבי עיניין התאווה (ניאוף) אמר: עכשיו קל יותר לעמוד בנסיון, כי הראשונים שעמדו בנסיון כבר שברו כל כך את הקליפה הזו של תאווה זו, עד שעכשיו בקלות יכולים לעמוד בנסיון ואפילו...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – ציצית
 
ציצית היא שמירה גדולה מהקליפות והסיטרא-אחרא (טומאה), מכיון ששם נקשר אור הרשימה הקדושה שממנה נמשכת כלל התורה והמצוות.
 
ציצית היא גם בחינת תיקון הברית, תיקון הכללי, כי על ידה מרים האדם את המוחין וממשיך את הלבונונית לתקן את הפגמים של כל החטאים, ועל ידי זה נתתקנים הבגדים ונעשים בחינת בגדים לבנים, ועל כן יש בהם ט"ל (39) כריכות – נגד הטל אורות, שזוכים על ידי שמירת הברית ושתים עשרה אצבעות אורכן – נגד שנים עשר שבטים, שבהם נכללת נשמתו על ידי תיקון הכללי, ועל ידי זה זוכים לדבר דיבורים המתקבלים ונשמעים, ולכן עיקר תיקון התפילה, שתהא מקובלת, היא בעטיפת טלית של ציצית.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
העולם אומרים: מי שהקב"ה רוצה לעשותו נער הוא לוקח את אשתו ממנו. כי אישה כשרה היא בחינת "אשת חיל עטרת בעלה". וכשמסתלקת מן העולם, חלילה, הוא בחינת נפלה עטרת ראשנו – ראשי תיבות נער.
 
לגבי עניין התאווה (ניאוף) אמר: עכשיו קל יותר לעמוד בנסיון, כי הראשונים שעמדו בנסיון כבר שברו כל כך את הקליפה הזו של תאווה זו, עד שעכשיו בקלות יכולים לעמוד בנסיון ואפילו איש פשוט לגמרי יכול עכשיו לעמוד בנסיון. ועל כן אמרו רבותינו ז"ל: "תוקפו של יוסף ענוותנותו של בועז, ותוקפו של בועז ענוותנותו של פלטי בן ליש". כי תוקף הנסיון של יוסף הצדיק היה דבר קל ופשוט אצל בועז שהיה אחריו. וכן תוקף הנסיון שהיה לבועז היה קל ופשוט אצל פלטי. כי כל מי שהיה אחרון יותר הנסיון נעשה אצלו קל יותר. ועל כן עכשיו קל יותר לעמוד בנסיון של תאוות הניאוף, אפילו איש פשוט לגמרי.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה