התחדשות

שיחה - לפני פטירתו של רבי אברהם בן רבי נחמן, בעת שכבר היה חולה מאוד, נכנסה האישה צירל, ביתו של רבי אהרון, אל רבי אברהם ואמרה לו: השתדל למסור את מגילת הסתרים למישהו...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
צריך האדם לסלק מעדתו וממחשבתו לגמרי את היום או אפילו השעה שעברה, וידמה בעיני עצמו בכל יום ואפילו בכל שעה כאילו היום ובאותה השעה נולד ובא לעולם, ורוצה להכיר את הבורא יתברך, בחינת: "אני היום ילדתיך". ואף על פי שכבר היה כן אלפים ורבבות פעמים שרצה להתחדש ולהתקרב אל השם יתברך ולא עלה בידו, ואדרבא, נפל בכל פעם למה שנפל, אף על פי כן אל יסתכל על זה כלל וישכח מכל זה. כי היום והשעה שעומדים בו עתה עדיין לא היו בעולם. ומי יודע מה יכול לזכות עדיין באותו היום ובאותה השעה?…
 
כי השם יתברך מחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית, ואין רגע דומה לחברו, כי בכל רגע ורגע משתנה המעמד, המצב ומהלך המזלות והכוכבים, ועל ידי זה משתנים המאורעות לאין מספר, בין הנולד ברגע זה ובין הנולד ברגע אחר. ומזה יכולים להבין מדעתו השינויים הגדולים שנעשים בכל רגע בעולמות העליונים לאין קץ ומספר, בחינת: "ולבושין דלבש יומא דא, לא לבש ביומא אחרא" – כפי שנמצא בכתבי האר"י ז"ל.
 
וכל אלו השינויים לאין קץ של כל העולמות, הכל הוא בשביל האדם! לקרב אותו על ידי זה לעבודת הבורא, ובשביל כל זה נברא הכל. נמצא שאין ראיה כלל מיום אחד לחברו, כי אף על פי שעד עתה, היה מה שהיה, למרות זאת כפי השתנות מעמד ומצב כל העולמות עכשיו – בזה הרגע ובזו השעה – הכל בשבילו! כי חייב כל אדם לומר – בשבילי נברא העולם!!! – ויכול להיות שדווקא עכשיו יתקרב להשם יתברך, אם רק יתחיל מעתה…
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
מגילת סתרים
 
מקובל היה מרבנו, שבעת שגילה לרבי נתן ורבי נפתלי את מגילת הסתרים, הזהירם, שיזהרו מאוד לא לפרסם את מגילת הסתרים, כי רק אחד בדור צריך שידע מזה. לכן לא מסר וגילה רבי נתן לשום אדם בחייו, כי רבי נפתלי היה חי עדיין בעת פטירתו, אחר כך גילה אותה רבי נפתלי לרבי אהרון ליפוועצקער ז"ל, שהיה איש קדוש מאוד ונולד מברכתו של רבנו, והוא מסר אותה לרבי אברהם בן רבי נחמן ז"ל.
 
לפני פטירתו של רבי אברהם בן רבי נחמן, בעת שכבר היה חולה מאוד, נכנסה האישה צירל, ביתו של רבי אהרון, אל רבי אברהם ואמרה לו: השתדל למסור את מגילת הסתרים למישהו, כי כך מקובל מרבנו, שאחד בדור צריך לדעת מזה.
 
אולם רבי אברהם היה אז כבר חולה מאוד ואיבד את כוח הדיבור, ולא ידוע אם הוא מסר את מגילת הסתרים ולמי.
  
הוא יקנה לך גם אם הוא לא מכיר אותך…
 
רבי נחמן שיבח את מעלתו של רבי נתן בפני אדם אחד ואמר לו: "הוא (רבי נתן) בעיני עצמו כזה שפל ברך, עד שאפילו תצווה עליו ללכת לקנות לך חתיכת עוגה (בייגל), הוא ירוץ לקנות לך, גם אם הוא לא מכיר אותך".
 
ואכן כך עשה האיש. כשיצא לרחוב ופגש את רבי נתן (הוא אומנם לא ידע מי הוא, אלא זיהה אותו על פי תיאורים שניתנו לו), ניגש אליו ואמר לו: "ראה, רעב אנוכי מאוד ומה אעשה?".
 
אמר לו רבי נתן: "הנה, תיכף אלך ואקנה לך בפרוטה כמה בייגלאך" – ומיד רץ רבי נתן בשמחה והביא את הבייגלאך, למרות שלא הכיר את האיש.
 
אז ידע האיש בבירור שאכן הוא רבי נתן!
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה