התחזקות

שיחה - ...אותה שעה, שהתוועד עם רבנו, היתה קודם סעודתו, וציווה עליו רבנו שיסעד איתו יחדיו. אז אמר לו: "בכל הבטה והבטה, שאביט עליך, אני איטיב עימך!"...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
כשאדם רואה שהוא רחוק מאוד מהשם יתברך, זה בחינת שינה, שהיא אחד משישים במיתה, וכשמחפש ומבקש ומוצא בעצמו איזו נקודה טובה עדיין, ומחייה ומשמח את עצמו ומעורר את עצמו לעבודת הבורא יתברך, על ידי זה יש לו התעוררת השינה, בחינת "אני שכבתי ואישנה הקיצותי כי ה’ יסמכני" – כי הנקודה הטובה שמוצא בעצמו זה בחינת אלוקות, כביכול, כי זה הטוב הוא אחדות גמור עימו יתברך, כי כל הטוב מאת הקב"ה, "טוב ה’ לכל", וכמו שנאמר: "טעמו וראו כי טוב ה’" – ועל ידי זה אינו מתיירא מכל הפגמים והחטאים שעומדים עליו להפילו, חלילה, כי מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך! מכיון שכשמוצא האדם נקודה טובה בעצמו, על ידי זה הוא מתעורר משנתו ונכנס באמת לכף זכות, ועל ידי זה זוכה לתשובה שלימה.
 
בלילה, שהוא זמן השינה, אזי השכינה מבררת בירורים. וזה מרמז שכשמתגבר בחינת השינה והנפילה על האדם, אזי צריך לבקש ולחפש ולמצוא בעצמו נקודות טובות, ועל ידי זה יתעורר משנתו. צדיק האמת, שהוא בחינת משה והוא כולו טוב, יש לו כוח למצוא את הטוב באדם, כלומר את הנקודות הטובות שיש בכל אחד ואחד מישראל, אפילו בפושעי ישראל, ומזה בונה הצדיק את בחינת המשכן.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
כשאני מביט – אני מיטיב!
 
רבי יהודה אליעזר, שנסע עם רבי נתן לארץ ישראל, התקרב תחילה לרבנו ז"ל בסוף ימיו.
 
פעם אחת התחיל להתוודות לפני רבנו, ובאותה העת לא היה נוהג רבנו עדיין לשמוע וידוי דברים מהטעמים הכמוסים איתו, אולם רבי יהודה אליעזר לא ידע מזה והתחיל להתוודות בפניו.
 
רבנו הפסיק אותו והודיע לו, שאינו נוהג כרגע בהנהגה הזאת, אך מכיון שהתחיל קצת להתוודות, אמר לו רבנו קצת תיקונים, ועל שאר הדברים ציווה רבנו על רבי יהודה לדבר עם רבי נתן, אבל לא לפרט לפניו את החטאים.
 
אותה שעה, שהתוועד עם רבנו, היתה קודם סעודתו, וציווה עליו רבנו שיסעד איתו יחדיו. אז אמר לו: "בכל הבטה והבטה, שאביט עליך, אני איטיב עימך!".
 
דברי תורתי בעולם העליון הם עניין אחר!
 
פעם סיפר רבי נפתלי, בתחילת התקרבותו לרבנו, שראה בחלום אדם שבא אליו מעולם העליון ושאל אותו לאיזה צדיק הוא מקורב. השיב רבי נפתלי: לאדמו"ר מברסלב. ביקש האדם מהחלום שרבי נפתלי יאמר לו איזה דבר תורה ששמע מפי רבו. ואמר לו רבי נפתלי: "כי עיקר החיות מקבלים מהתפילה, ככתוב: ‘תפילה לא-ל חיי’". כששמע זאת האדם מהחלום התלהב מאוד מאוד, ומגודל התלהבותו ותשוקתו הרים עצמו למעלה, עד שנעלם מרבי נפתלי.
 
אחר כך סיפר רבי נפתלי את חלומו לרבנו. השיב לו רבנו: "וכי אתם סבורים, שבעולם העליון שומעים את דברי תורתי כפי שאתם שומעים אותם כאן?! לא כן הדבר. שם כששומעים איזה דיבור משמי הוא עניין אחר לגמרי!"…
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה