המעמד מחייב!

מזל טוב! בשעה טובה ומוצלחת! בשעה גורלית זו של כל עם ישראל, בשעה נצחית שבה כל נשמות ישראל הקדושות – בני ישראל הופכים להיות עם, עם ישראל! העם המובחר ומקבלים על עצמם 'עול מלכות שמיים'.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 20.01.22

“וְכָל הָעָם רֹאִים אֶת הַקּוֹלֹת וְאֶת הַלַּפִּידִם וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר וְאֶת הָהָר עָשֵׁן וַיַּרְא הָעָם וַיָּנֻעוּ וַיַּעַמְדוּ מֵרָחֹק” (שמות כ יד)

מזל טוב! בשעה טובה ומוצלחת! בשעה גורלית זו של כל עם ישראל, בשעה נצחית שבה כל נשמות ישראל הקדושות – בני ישראל הופכים להיות עם, עם ישראל! העם המובחר ומקבלים על עצמם ‘עול מלכות שמיים’.

משולל מחופש

עד לפני זמן מה בני ישראל היו עבדים, משועבדים לפרעה במצרים. עבד זו המדרגה הכי נמוכה ופחותה של אדם שבו הוא בעצם משועבד לאדוניו (ו/או ליצריו).

לעבד אין יכולת לנהל את חייו כרצונו לכל המשתמע מכך, והוא כפוף לחלוטין לגחמות של אדונו. הכפיפות מתנהלת בשני אופן: פיזית ומנטלית שכל אחת בפני עצמה קשה מנשוא ושילוב של שניהם קשה ביותר.

עבד נטול יכולת לעשות ככל העולה על רוחו. הוא משולל חופש בכל צורה שהיא. דמיינו לעצמכם לחיות בתוך מבוך 24/7 ללא אפשרות להביע את עצמך, ללא יכולת החליט מה אתה רוצה ומתי, ללא אפשרות לבקש ו/או לעשות דברים כרצונך. בעצם אין רצון, או שיש אבל הוא לא מקבל ביטוי כי אתה עבד, ואת שפחה.

אלו הם חיים נוראים של ייסורי נפש קשים ביותר שבהם אין שום תקווה ואפשרות לצמיחה. כתוב בספרים הקדושים שלולא הקדוש ברוך הוא הוצאנו ממצרים, אנחנו ובננו ובני בננו היינו משועבדים לפרעה במצרים עד עצם היום הזה..!! דברים מזעזעים.

תפנית מבורכת                

הקדוש ברוך הוא גאל והוציא אותנו, והפך אותנו לעם ולא רק לעם אלא לעמו , לעם של הקדוש ברוך הוא. הפך אותנו לבני חורין אבל בהגבלה.

בני חורין בהגבלה?

הייתכן פרדוקס שכזה? להיות בן חורין אבל מוגבל? זה כמו לחיות חופשי בתוך מסגרת. ובכן קוראים נכבדים, התשובה פשוטה. אנחנו בני חורין אבל עבדים ושפחות של השם יתברך! וזוהי זכות ולא השפלה. זוהי נסיכות ולא פחיתות. זוהי התכלית והמטרה של כל יהודי.

נסיכות (אמירות) ולא פחות!

להיות נסיך ניתן אחד מן השניים להיוולד כבן של מלך, כלומר שושלת יוחסין בירושה או שמקבלים את כס המלכות כתוצאה מניצחון במלחמה.

אז ראשית כל, איני מחדשת לכם קוראים שאנחנו נסיכים ונסיכות מתוקף היותנו הילדים של מלך מלכי המלכים, מלכו של עולם, כבוד הקדוש ברוך הוא! וככזה, אם כך גם להיות עבד ושפחת השם זוהי דרגה נעלה ומכובדת ביותר! מי כאבותינו ואמותינו הקדושים, כל צדיקי הדור לדורותם שאנו עפר לרגליהם ולאורם נלך.. הם זכו להיות עבדי ושפחות השם! כלומר את כל נפשם , הוויתם ומאודם השקיעו בלעבוד ולשרת את ה’!

המעמד מחייב

רום המעלה! והרי בורא העולם הוא כל העולם.. ואם אני זוכה להיות שפחת השם יתברך, אז אני נחשבת כשפחה או כנסיכה?! האם אני בדרגה פחותה או ברום המעלה? תאמרו לי אתם.. וודאי נסיכה! אבל! כבוד הקדוש ברוך הוא גם נותן לנו רשימת עשה ואל תעשה. בואו.. הרשימה אומנם ארוכה ומאד מאד מחייבת – אבל זה התנאי להיות נסיכ/ה. הרי המעמד מחייב!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה