תקשורת- ימי המילואים

השפה העברית עשירה במילים, ביטויים, סלנגים, מילים שהתרברבו מכל מיני שפות אחרות ונהיו חלק בלתי נפרד, כמו למשל : אחלה וסבבה, היי וביי, יאללה ואינשאללה.

2 דק' קריאה
תחי השפה העברית

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 29.03.22

השפה העברית עשירה במילים, ביטויים, סלנגים, מילים שהתרברבו מכל מיני שפות אחרות ונהיו חלק בלתי נפרד, כמו למשל : אחלה וסבבה, היי וביי, יאללה ואינשאללה.

שפת הקודש

אבל האם ידעתם שישנם מילים שמקורם עוד מימים ימימה, ששורשם הוא מתורתנו הקדושה, ופירושם שונה לחלוטין מהמושגים שקבלו כיום.

זאת אומרת ישנם מילים שעברו מהפך משמעותי וקבלו הסבר תקשורתי אחר לחלוטין.

חייבים לזכור שהמקור האמתי לקוח מתוך העברית הקדומה, כלומר הפירוש הנכון של המילה היא מתוך שפת הקודש וישנם הרבה צדיקים שמשתמשים בשפת הקודש בהמשגה הנכונה.

המשגה שונה

 

לפעמים אני קוראת מאמרים ונפעמת לגלות שבעצם המילה קבלה שינוי נרטבי אחר לחלוטין ממקורה.

מוכנים ביחד איתי להיות מופתעים?

‘וילון’  – הינו רקיע (שלישי) שברא הבורא יתברך, אשר מבדיל בנינו לבין השמיים. פה הוא קיבל משמעות אחרת כסוג של בד שתולים אותו ליופי ו/או הצללה.

‘ככפור’ – לא אחר מאשר .. גלידה! כפור אינו המושג של קר קפוא שאנחנו מכירים כיום, ‘וגלידה’ זה לא הקרם שמנת שאנחנו אוכלים.. ככתוב “וַתַּעַל שִׁכְבַת הַטָּל וְהִנֵּה עַל פְּנֵי הַמִּדְבָּר דַּק מְחֻסְפָּס דַּק כַּכְּפֹר עַל הָאָרֶץ”

‘כתנת פסים’ – הכוונה כמו כרפס ותכלת, ‘בן זקונים‘ זה לא הילד הצעיר בהכרח כנהוג כיום, ובנימין נולד אחרי יוסף, הפירוש הנכון משתמע לילד שנולד לעת זקנותו ככתוב “וְיִשְׂרָאֵל אָהַב אֶת יוֹסֵף מִכָּל בָּנָיו כִּי בֶן זְקֻנִים הוּא לוֹ וְעָשָׂה לוֹ כְּתֹנֶת פַּסִּים”

וגם ימי המילואים..

כיום המושג מתייחס לשירות חובה בכוחות הביטחון של המדינה, בדרך כלל במסגרת צה”ל ובפרט בעתות חירום.

עברית יפה שפה..

אבל, כאמור עסקינן בעברית יפה שפה.. ולכן נתייחס לפירוש המקורי של המילה.

אז מה זה ימי המילואים?!

שבעת ימים שמתחילים בכ”ג אדר – ומסתיימים בכ”ט אדר. אלו הם שבעה ימים שהקדוש ברוך הוא בקש ממשה להקים את המשכן בבוקר ולפרק אותו ערב, כך במשך שבעת ימים, ורק משה רבנו יעבוד במשכן. בנוסף ה’ בקש שאהרון ובניו ישהו במשכן ולא יצאו ממנו כלל וכלל.

אור עצום ונשגב

במשך שבעת ימי המילואים האיר בעולם אור עצום ונשגב, משה כדבר השם, מצווה את אהרון ובניו “מִפֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד לֹא תֵצְאוּ שִׁבְעַת יָמִים עַד יוֹם מְלֹאת יְמֵי מִלֻּאֵיכֶם כִּי שִׁבְעַת יָמִים יְמַלֵּא אֶת יֶדְכֶם” (ויקרא ח, לג-לה).

וזה בכדי שאהרון ובניו יצליחו לקבל את האור הזך והעצום שיורד בשבעה ימי המילואים, עליהם היה להישאר במקום הכי קדוש בעולם, המשכן ולעסוק בעבודת השם בקדושה ובטהרה.

מה עם ימי המילואים כיום?!

האר”י ע”ה מלמד אותנו שכל השפעים שירדו דאז יורדים גם כיום כל אחד בהתאם לפי תזמונו וזמנו. לכן עלינו לקדש ולטהר את עצמנו ומעשינו בכדי שנוכל להיות כלים להשארת הקדושה בתוכנו.

ובפרט בימי המילואים עלינו לנצל כל רגע ורגע מהם ככל שניתן לעבודת ה’, עבודת המידות, עשיית מצוות וגמילות חסדים וכפיש מו”ר הרב מלמד אותנו לתת ביטוי גדול יותר ל’אהבת חינם’, להתחזק בעבודת התפילה ובע”ה יתברך נזכה לקבל מהאור והשפעים העצומים שיורדים בימים נפלאים אלו!

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה