המילים הראשונות

הוא קיווה לאבד שליטה, שיעשה תאונה וכך יסיים את חייו. ובעיקר, את הסבל הנורא. אלא שאז הוא שמע ארבע מילים שהצילו את חייו.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 05.04.21

הוא קיווה לאבד שליטה, שיעשה
תאונה וכך יסיים את חייו. ובעיקר, את
הסבל הנורא. אלא שאז הוא שמע
ארבע מילים שהצילו את חייו.
 
 
הרב אליעזר רפאל ברוידא אמר לי, כי למרות שהרבה אנשים מכירים את הרב שלום ארוש ויודעים שהוא צדיק, עדיין, הם לא יודעים באיזו דרגה אדירה של צדיקות הוא נמצא. הכוחות הרוחניים שלו פשוט אדירים.
 
שני הסיפורים הבאים ממחישים עד כמה.
 
אתה לא יודע על מי אתה מדבר
 

שמעתי מחבר שלפני כמה שנים היה כנס גדול מאוד בו השתתפו אלפי אנשים, כאן בישראל, והרצו ודרשו מספר רבנים חשובים ומוכרים.
 
מארגן האירוע זכה להסיע את הרב דוד שטרן מבני ברק לכנס. הרב דוד שטרן, למי שלא מכיר, הוא בנו של אחד מל"ו הצדיקים הנסתרים בדורנו. בדרכם, המארגן ציין בפני הרב שטרן שישנו אדם שמדבר בהמון דיסקים וקוראים לו שלום ארוש, 'אני לא אוהב לשמוע את הקול של הבן אדם הזה' אמר לרב.
 
הרב דוד הביט לאיש בעיניו ואמר: "רואים שאתה לא יודע בכלל על מי אתה מדבר! הרב שלום ארוש השיג משהו ששום אדם לא השיג מאז בריאת העולם!!!"
 
יש לכם ספקות? תמשיכו לקרוא.
 
למה אתה רוצה להתאבד?
 
לאדם לא דתי שהתגרש נפסק בבית המשפט לשלם כמעט את כל משכורתו לגרושתו. ככל שהזמן עבר, הדיכאון השתלט עליו עוד יותר. לא מספיק שהוא איבד את משפחתו, והוא גם צריך לעבוד כמו חמור כל שארית חייו ושלא יישאר לו מהכסף שום דבר? זה כבר היה יותר מדי בשבילו. התאבדות הייתה הפתרון הכי טוב בשבילו, כך חשב.
 
הוא נסע במכונית באחד הכבישים המהירים. במהלך הדרך לחץ על דוושת הגז בתקווה שיאבד את השליטה, יעשה תאונה וכך יסיים את חייו. ובעיקר, את הסבל הנורא.
 
הרכב הגיע למהירות 90 קמ"ש… 100 קמ"ש…. 115 קמ"ש… כשלפתע הוא רואה את הדיסק של הרב שלום ארוש על המושב לידו. אחד התלמידים של הרב שלום ארוש נתן לו את הדיסק בצומת במרכז הארץ. את הדיסק הוא לקח, אך מעולם לא שמע.
 
מרחק שניות מהאסון הקרב ובא, היד שלו מושטת לדיסק. הוא חשב שאם ישמע דברי תורה תוך כדי המעבר לעולם הבא זה יעזור לו שם למעלה. הוא הכניס את הדיסק, הריץ אותו קצת קדימה. עכשיו הוא כבר על מהירות 120 קמ"ש. לא היה אכפת לו מאיפה הוא יתחיל לשמוע אותו, אפילו אם זה מהאמצע.
 
ואז הוא לחץ על 'פליי' ושמע את הרב שלום ארוש אומר (אולי זה היה מכוון אליו ממש?) – "למה אתה רוצה להתאבד?"
 
הוא האט את הרכב ועצר בצד. הוא החזיר את הדיסק להתחלה ושמע אותו שוב ושוב. כאשר פגש את הרב שלום ארוש הוא סיפר לו את מה שקרה. כך הוא גם חזר בתשובה והפך ללהבה בוערת מהלכת של השם יתברך בעולם.
 
כששמעתי את הסיפור הזה הרגשתי כזו גאווה להיות התלמיד של הרב שלום ארוש, ומיד סיפרתי אותו לאשתי ולבן שלי.
 
חשבתי על הסיפור הזה הרבה. הוא נשמע כל כך מדהים… מלא בניסים. ניסיתי לתאר את התגובה של הרב שלום ארוש כששמע את הסיפור הזה. הוא, מן הסתם, הקשיב כשהאיש הודה לו על החיים החדשים שקיבל בעקבות אותו דיסק, ורק חייך. לא, הוא לא רוצה לזקוף שום קרדיט לעצמו, גם אם מדובר בהצלת חיים.
 
אנחנו כאלה מבורכים, כל כך ברי מזל שהכרנו אותו, שיש לנו רב כזה.
 
האיש הזה ניצל ממוות בטוח רק מדיסק אחד של הרב שלום ארוש – שהציל את חייו בעולם הזה ובעולם הזה.
 
אדם יכול להאמין בטעות שאותו איש שמע קול פשוט בדיסק, ולא יותר. אבל אין זה נכון כלל.
 
קודם כל, הרב שלום שולח את תלמידיו לצמתים, וגם לזו במיוחד, כל יום באותו זמן. התלמיד הלך וחזר באותה צומת בשמש החמה של ארץ ישראל במשך שעות! עד שאותו איש חלף עם רכבו וקיבל את הדיסק.
 
ואז, באותו רגע חשוב וקריטי, הדיסק הזה היה שם! מונח על המושב בהשגחה הפרטית של בורא עולם. האיש מריץ אותו, בלי לדעת ובלי לכוון, עד למקום בו הרב שואל 'למה אתה רוצה להתאבד?' כאילו דיבר אליו ישירות והציל את הנשמה הזו!
 
אם הגעתם עד לכאן, תהיו בטוחים שהרב שלום ארוש משגיח ומתפלל גם עליכם.
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום במשך 32 שנים. ד"ר בלן הוא חסיד ברסלב שאת רוב שעות יומו מעביר בבית מדרשו של הרב שלום ארוש – "חוט של חסד" בירושלים. על פעילותו בתחום הפסיכותרפיה קיבל הסכמה מגדולי הדור וביניהם הרבי מניקלשבורג – הרב יצחק פגלסטוק שליט"א והרב שלום ארוש שליט"א. אתם מוזמנים לבקר בבלוג החדש של ד"ר בלן.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. א

י"א אב התשע"ב

7/30/2012

כל מילה בסלע! מה אפשר לומר? אני בעצמי עדות אישית לכך שהרב ארוש מסוגל להפוך לגמרי חיים של בן אדם, ואך ורק לטובה. תודה ששיתפת בשני הסיפורים הנפלאים, אנו אכן ברי מזל. ה' יתן לרב ארוש אריכות ימים ושנים ושנזכה להמשיך לקבל מתורתו האדירה. שוב תודה, ה' יברך אותך!

2. Anonymous

י"א אב התשע"ב

7/30/2012

מה אפשר לומר? אני בעצמי עדות אישית לכך שהרב ארוש מסוגל להפוך לגמרי חיים של בן אדם, ואך ורק לטובה. תודה ששיתפת בשני הסיפורים הנפלאים, אנו אכן ברי מזל. ה' יתן לרב ארוש אריכות ימים ושנים ושנזכה להמשיך לקבל מתורתו האדירה. שוב תודה, ה' יברך אותך!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה