אהרון הכהן

אהרון היה איש אלוקים קדוש ונורא מאד וקצרה היריעה מלתאר את גודל רומו ופארו הקדוש והאלוקי. אחד מהמידות הבולטות שבו ניחן אהרון הכהן היתה מידת השלום. כאשר נפטר, כתוב בפרשה שכל העם בכו אותו במשך 30 יום. כולם. כל העם.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 20.07.23

איך חיים בשלום עם עצמי?!

וַיַּפְשֵׁט מֹשֶׁה אֶת-אַהֲרֹן אֶת-בְּגָדָיו, וַיַּלְבֵּשׁ אֹתָם אֶת-אֶלְעָזָר בְּנוֹ, וַיָּמָת אַהֲרֹן שָׁם, בְּרֹאשׁ הָהָר; וַיֵּרֶד מֹשֶׁה וְאֶלְעָזָר, מִן-הָהָר. וַיִּרְאוּ, כָּל-הָעֵדָה, כִּי גָוַע, אַהֲרֹן; וַיִּבְכּוּ אֶת-אַהֲרֹן שְׁלֹשִׁים יוֹם, כֹּל בֵּית יִשְׂרָאֵל” (במדבר כ, כח-כט)

אהרון הכהן הינו השני מבניו של עמרם ויוכבד, אחיה של מרים ואחיו של משה. שימש בקודש בנאמנות נוראית את משה לא רק כיד ימינו אלא גם כפיו ממש כפי הציווי האלוקי היות ומשה היה כבד פה וכבד לשון. 

אהרון היה איש אלוקים קדוש ונורא מאד וקצרה היריעה מלתאר את גודל רומו ופארו הקדוש והאלוקי. אחד מהמידות הבולטות שבו ניחן אהרון הכהן היתה מידת השלום. כאשר נפטר, כתוב בפרשה שכל העם בכו אותו במשך 30 יום. כולם. כל העם.

אומר מורי ורבי כבוד הרב שלום ארוש שליט”א, איך וכיצד יכול להיות שכל העם בכה אותו?! לא יום ולא יומיים, לא שבוע ולא שבועיים – אלא שלושים יום מלאים! בנוסף כאשר התורה כותבת כולם היא באמת מתכוונת לעובדה שכולם ללא יוצא מן הכלל בכו אותו ואין זו גוזמה כלל וכלל. 

הכיצד ייתכן שכולם בכו אותו, כלומר כל בית ישראל למשך שלושים ימים?! 

התשובה אומר כבוד הרב, שכל כולו היה עוסק להשכין שלום בין הבריות; בין איש לאשתו, בין אדם לחברו, בין אדם לה’ יתברך; והיה מכתת רגליו, רץ והולך מפה לשם, מוחל על כבודו והכל למען השלום, האחדות והאמת.  

מידת השלום אהובה ביותר על הקדוש ברוך הוא. היא מידה רצויה ביותר. היא מידה חשובה ביותר. והיא מידה שהיא כליל השלמות הטוב היופי והנכון שבעולם. השלום הוא בעצם השלם. שורש המילה ‘שלום’ = ש.ל.ם . כלומר מתוך שלמות, מלאות, שאינו פגום ולא חסר בו כלום.  

השלום הוא חותמו של ה’ כאמור: ‘בואי בשלום עטרת בעלה’, ‘תלכו לשלום’, להבדיל ‘תנוח על משכבך בשלום’; שלום באדם משמע שיש לו גם שלום בעולמות העליונים. כל מה שקורה פה בעולם הזה משפיע ישירות בעולמות העליונים ולפיכך מחלוקת, פירוד, סכסוך, מלחמה מביא לפירוד נוראי וקשה גם בעולמות העליונים.. ושלום פה משמע שלמות, שפע וחיים טובים. 

תחיה קודם כל בשלום עם עצמך. תחיה בשלום עם אשתך והילדים, תחי בשלום עם בעלך והילדים. עם ההורים ויתר בשני המשפחה, השכנים החברים העמיתים בעבודה וסתם זרים ‘הנקרים’ בדרך.. תכבד את עצמך ותכבד כל אדם. תאהב את עצמך ותאהב כל אדם שנברא בדיוק כמוך. תחיה בשלום עם עצמך ותחיה בשלום עם כולם. תשכין שלום בין כולם, אבל בראש ובראשונה בעולמך הפנימי…  

היום, א’ אב ראש חודש – הילולת כבוד אדוננו מורנו ורבנו אהרון הכהן ובנו אלעזר. אנא הדליקו נר לעילוי נשמתם, אמרו פרקי תהילים, אכלו סעודה – לא לשכוח ברכת ‘יעלה ויבוא’ לכבוד ראש חודש. מבטיחה לכם שהצדיקים לא נשארים חייבים. לעולם לא!!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה