המקום השמור ביותר בדרום – הבבא סאלי

אלפי סיפורי ניסים בזכות הבבא סאלי הקדוש, בחייו וכן לאחר מיתתו, המונים פעלו ישועות מעל דרך הטבע בתפילה על קיברו,יום הילולת הבבא סאלי קרב, ומי לא זקוק לישועה ולניסים?!

3 דק' קריאה

דבורה ישראלי

פורסם בתאריך 10.01.24

סיפורי מופת ר’ ישראל הבוחצירא, הבבא סאלי הקדוש:

הבבא סאלי הקדוש היה ידוע כבעל מופת המונים הגיעו אליו כדי לבקש את ברכתו, אלפי ניסים שלהיפוך טבע ממש אירעו בזכות ברכתו ועצתו.
מסופר שבעיר נתיבות היה יהודי אחד שביתו הייתה חולה מאוד. הוריה התרוצצו בדאגה מרופא לרופאומבית חולים אחד למישנהו, כל גדולי הפרופסורים ניסו לפענח את מחלתה המיסתורית אך ללא הועיל.ההורים היו דואגים וחרדים עד מאוד, ביתם לא הייתה מסוגלת להכניס דבר מאכל לפיה והייתה מחוברת לאינפוזיה כדי שתוכל להתקיים. בצר לו פנה האב אל ביתו של הצדיק הבבא סאלי זיע”א, לשפוך לפניו אתליבו ולבקש את ברכתו. אולם לצערו התברר לו כי הבבא סאלי היה חולה ולא קיבל קהל באותו יום…האב סב על עיקבותיו בעוגמת נפש וצער גדול. אך הנה לאחר מספר שעות הודיע לו אחד ממכריו שהבבא סאלי מאושפז בבית החולים, “לך לשם”, ייעץ לו אותו מכר, “ונסה להיכנס לחדרו, אולי ייתנו לך לבקש את ברכתו…”האב השבור ניגש מייד אל בית החולים בו היה מאושפז הבבא סאלי, ואכן משמשו הניח לו להיכנס אל החדר.האב שפך את ליבו על מצבה של ביתו האהובה, והתחנן בדמעות לבבא סאלי שיאציל מברכתו למען הילדה הקטנה.להפתעתו, הורה לו הבבא סאלי להוציא את ביתו מייד מבית החולים. האב היה נדהם ומייד נתקף בחרדה, מצבה של ביתו לא היה פשוט כלל וכלל, והוא חש לקחת על עצמו את האחריות ולשחררה בלי לקבל את אישור הרופאים, אולם הבבא סאלי דחק בו ואמר: “תוציא את הבת שלך מפה בתוך שעה!!”היהודי רץ מבוהל לחדרו של הפרופסור שטיפל בביתו, והורה לו.. לשחרר את הילדה מבית החולים. הפרופסור ההמוםבחן את האב דקות ארוכות,אולי נשתבשה עליו דעתו מרוב צער, אך מייד קיבל הסבר- “כך הורה לי הבבא סאלי!” הרופא חכך בדעתו רגע ושניים ואז אמר:”אני מוכן לשחרר אותה בתנאי שתחתום לי פה שכל העניין הזה הוא על אחריותך בלבד, וכי אתה מודע למצבה של ביתך,ולכך שהיא ניזונה דרך האינפוזיה…”האב הסכים מייד, כשהוא מאמין בכל ליבו בברכתו של הצדיק. בנסיעה חזרה הביתה לפתע שמעו ההורים את ביתםהקטנה אומרת:”אבא, אני רעבה…” ההורים נבהלו, הרי ביתם לא אכלה בכוחות עצמה מזה כמה חודשים!!בהגיעם לביתם הם ערכו במהירות שולחן מלא בכל טוב,והנה נס לנגד עיניהם!!! הילדה הקטנה, החולה, שהייתה תלויה ימים כה רבים בתזונה מותאמת דרך הוריד בלבד,פתחה את פיה ואכלה מן המזון כאחד האדם!!!לאחר מספר ימים ניגשו בני המשפחה להודות לבבא סאלי, אך הוא אמר להם: “אמנם אני בירכתי אתכם, אבל לכםהיה ניסיון באמונה, הייתם צריכים לשים את הטבע בצד ולהאמין אך ורק ברופא כל בשר, וזו הסיבה שביתכם נרפאה ממחלתה…!!!”
עוד מסופר על ילדה מטבריה שנפצעה לא עלינו בתאונת דרכים והגיעה מחוסרת הכרה לבית חולים.ימים רבים ניסו הרופאים להשיב אליה את הכרתה ולא עלתה בידם.לאחר כשלושה שבועות בהם שכבה הילדה ללא שהגיבה לטיפולים הרפואיים, הגיעו הוריה שבורים ורצוצים לביתהבבא סאלי כשהם מתחננים ובוכים.הם חוששים כי לעולם תישאר ח”ו כמו צמח והם מבקשים בכל לשון של בקשה כי הבבא סאלי יברך שתבריא.והבבא סאלי שמע את דברי ההורים ונעצב אל ליבו.ממשרתו ביקש לומר להם כי ימתינו עד לאחר תפילת מנחה והבטיח כי יתפלל בעבורה בתפילתו.לאחר ששב הבבא סאלי מן התפילה בעוד ההורים הדואגים ממתינים, נטל הבבא סאלי בקבוק מיםוביקש לומר להם כי מיד שישובו לבית החולים ימרחו מן המים על מצחה ועל ידיה של בתם.באותו יום טלפנו ההורים לביתו של הבבא סאלי מביתם בטבריה בקול נרגש ביקשו לבשר כי עשו כדברו ובתם שבה להכרה.הרופאים מעריכים כי תוך כמה שבועות תשוב הילדה לביתה בריאה ושלימה, הם אמרו.בקשה נוספת היתה בפי ההורים המאושרים, בקשה בשם רופאי המחלקה:”כאשר ראו הרופאים את הנס שאירע ביקשו מן ההורים לנסוע שוב לנתיבות ולהביא כמה מאות בקבוקים מן המים המופלאים”.
אלפי סיפורי ניסים בזכות הבבא סאלי הקדוש, בחייו וכן לאחר מיתתו, המונים פעלו ישועות מעל דרך הטבע בתפילה על קיברו, יום הילולת הבבא סאלי קרב, ומי לא זקוק לישועה ולניסים?!יהי רצון שניזכה כולנו לגאולה קרובה, נתפלל לישועת הכלל, להצלחת חיילנו בקרב, ולחזרת החטופים במהרה נבקש גם על ניסנו הפרטיים וישמע ה’ את תפילתינו ויגאלנו במהרה ושזכות הבבא סאלי תעמוד ותגן עלינו אמן!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה