אשר בן יעקב

יום פטירתו של אשר בן יעקב יחול בכ' שבט, מחר . הבאנו לפניכים מעט עובדות על שבט אשר, מקו קבורתו, ועוד. תדליקו נירות לעילוי נשמת הצדיק ותראו ישועות מעל הטבע!!!

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 30.01.24

 יום פטירתו של אשר בן יעקב יחול בכ’ שבט, מחר . הבאנו לפניכים מעט עובדות על שבט אשר, מקו קבורתו, ועוד. תדליקו נירות לעילוי נשמת הצדיק ותראו ישועות מעל הטבע!!!

 

אשר בנו השמיני של יעקב אבינו, מאשתו זלפה שפחת לאה, מאשר יצא שבט אשר, על פי המדרש אשר חי 123 שנה,כשיצאו בני ישראל ממצרים לקחו אתם את עצמותיו של אשר וכשסיימו להתנחל בארץ קברוהו ב’קדש נפתלי’,

 

ברכת יעקב לאשר: ”מאשר שמנה לחמו והוא יתן מעדני מלך” ,”בָּרוּךְ מִבָּנִים אָשֵׁר יְהִ֤י רְצוּי אֶחָיו וְטֹבֵל בַּשֶּׁמֶן רַגְלוֹ” (דברים ל”ג)

 

כאשר ראתה רחל אמנו כי אין לה בנים, ביקשה מיעקב לשאת את בלהה שפחתה לאשה. ממנה נולדו ליעקב שני בנים – דן ונפתלי. בעקבות זאת ביקשה לאה מיעקב כי ישא גם זילפה שפחתה לאשה, ואף לזלפה נולדו שני בנים מיעקב – גד ואשר. 


אשר ונפתלי נמנים שניהם על שנים עשר שבטי ישראל. וכך ברך אותם יעקב אביהם: “מֵאָשֵׁר שְׁמֵנָה לַחְמוֹ, וְהוּא יִתֵּן מַעֲדַנֵּי-מֶלֶךְ”; “נַפְתָּלִ֖י אַיָּלָ֣ה שְׁלֻחָ֑ה הַנֹּתֵ֖ן אִמְרֵי־שָֽׁפֶר”. כאשר נכנסו בני ישראל לארץ בימי יהושע קיבלו צאצאיהם נחלות סמוכות בשטחי הגליל. שבטי אשר ונפתלי היו חלק ממלכת ישראל לאחר התפצלות האימפריה של המלך שלמה, והם גלו ממנה בגלות עשרת השבטים כאשר תגלת פלאסר מלך אשור כבש והחריב את הממלכה הצפונית.

 

מקום קבורתו של אשר –קבור ליד נפתלי:

הקבר נמצא בסמוך לישוב קדש נפתלי. וכך נאמר בספר הישר: “…ואת נפתלי ואשר קברו אותם בקדש נפתלי…”. ציון הקבר הוא בשטח פתוח בשדה, במקום מצבה וגל של אבנים. 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה