לחיות את החלום

הבעיה היא, שאנשים חושבים שהפחד, הספק או העבר שלהם מובילים את חייהם. עצרו הכל ותנו לדבר האמיתי לאפשר לכם לחיות את החלום.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 17.03.21

הבעיה היא, שאנשים חושבים
שהפחד, הספק או העבר שלהם
מובילים את חייהם. עצרו הכל ותנו
לדבר האמיתי לאפשר לכם לחיות
את החלום.
 
 
לאחרונה שמתי לב שאני, סוף סוף, משתמש בידע שרכשתי במשך שנים בכל הקשור להצלחה ושמחה.
 
אתם בטח שואלים, 'זאב, למה לקח לך כל כך הרבה זמן?' הרי אני יודע כבר למעלה משלושים שנה מה באמת עובד. אולי בגלל שבכל הזמן הזה לא יצא לי לפגוש הרבה אנשים, כך שאדע מה באמת עובד ומה לא, בפרט כשזה מגיע לנושאים רגישים כמו הצלחה בחיי הנישואין, הורות ועסקים? אבל מה שהפתיע אותי עוד יותר הוא ש-23 שנות התשובה שלי, וההשכלה הרוחנית שרכשתי, לא הספיקו לי להיות שמח…
 
אז מה זה אומר, שהייתי צריך זמן להתפתח ולהתבגר כדי לממש את מתנות האלוקים שקיבלתי?
 
לא!
 
כי את הכוח האדיר שאלוקים נותן לאדם לצמוח ברוחניות שלו, ולהצליח בזה, אפשר להגדיר במילה אחת:
 
החלטה.
 
לא הייתי צריך שלושים שנה כדי להחליט לשנות את חיי, זה לקח כמה שניות.
 
שלושים שנה היו כדי למצוא את האסטרטגיה הנכונה לקבל החלטות. לכם יש יותר מזל ממני, אתם יכולים להתחיל מעכשיו מכיוון שאני עומד לתת לכם את מה שלקח לי לגלות בשלושים השנים האחרונות.
 
את התשובה מצאתי בספרו של הרב שלום ארוש – בשדי יער. כל ההחלטות שאנו מקבלים בחיינו מבוססות על מה שאנו מאמינים כאפשרי. לפני שהחלטתי להביא את חיי לשלב הבא, הייתי צריך ראייה מרחבית ואמונה חזקה כדי שיהיו לי חיים מעניינים, מעוררי השראה ומרגשים כמו שאני חי היום. ברגע שהאמנתי במטרה שנראתה באופק הרחוק כדבר מעשי, כל מה שנותר לי היה רק להצטייד בארגז הכלים הנדרש וכוח לפרוץ קדימה, להשתחרר מכל האמונות המגבילות ששלטו בי, ולהפוך את הראייה שלי למציאות קיימת.
 
לשם כך הייתי זקוק לדוגמאות מוחשיות, אותן מצאתי במי שמלווה אותי בדרכי הרוחנית – הרב שלום ארוש והרב אליעזר רפאל ברוידא. הם דוגמאות טובות מכיוון שהם, בדיוק כמוני, לא גדלו כאנשים דתיים, לכן היה לי קל יותר להאמין שגם אני יכול לגלות את הברכות המתוקות והנפלאות שאלוקים חנן אותי בהן.
 
למדתי מהם שישנו הבדל עצום בין לדעת משהו ובין לחיות אותו. הקרבה אליהם אפשרה לי לראות את ההבדלים בין רבנים שתומכים ומאמצים ערכים יפים, ובין אלה שטבולים בהם מכף רגל ועד ראש.
 
ובטבילה מלאה בערכים אלה, משמעה, להיות במצב והלך רוח נכונים להצליח בכל מה שאני עושה, וליהנות לעשות את זה. בעזרתו של הבורא, אני יכול עכשיו ליצור מצב של אנרגיות וכוח מכל דבר טוב ששופע באופן טבעי.
 
וכך גם גיליתי, כאיש מקצוע, שהסיבה שרוב הפסיכותרפיסטים לא מצליחים לעזור לאנשים, היא בגלל שאנשים מדברים על הבעיות שלהם כעל משהו חסר אנרגיות שלא ניתן ליצור ממנו שום דבר. וגם כשמהטפל מציע פתרון הגיוני טוב, המטופל לא יכול להפיק תועלת מהעצה בגלל מצב הרוח הנמוך שהוא נמצא בו. אם התרפיסטים והמלמדים היו מבינים את זה, מן הסתם, העולם היה נראה אחרת…
 
אני זוכר איך הרב שלום ארוש נהג להתחיל את השיעורים. אתם יודעים, כשהמרצה הוא הרב שלום ארוש אתה אף פעם יודע למה לצפות… בבקרים מסוימים הוא נכנס והעיף לעברנו שוקולדים, צ'ופר לאלה שהקדימו להגיע. לפעמים, הוא היה נכנס כשבקבוק מיץ תפוזים על הראש, מנסה ללכת בצורה מאוזנת בלי שהבקבוק ייפול. אבל הדבר הכי חשוב לו היה – שאנחנו נהיה תמיד במצב והלך רוח נכונים ללמוד, ואם לא היינו, אז הוא הפסיק את הלימודים ומספר לנו סיפורים, בדיחות ועוד דברים משמחים, כי השמחה, כמו שכולנו כבר יודעים, היא הגורם הכי משפיע ללימוד טוב ומועיל. ובכלל, להצלחה בכל תחום בחיים.
 
אבל מה מקור הכוח הגדול ביותר שיש לאדם?
 
אמונה.
 
אמונה היא לא רק רעיון. אמונה היא מצב רוחני של הסמכה ועוצמה שכוללת את כל החלקים שמרכיבים אותך – פיזי, רוחני, רגשי, נפשי. אמונה היא פסגת כל הפסגות של כל המצבים שישנם בחיים. היא הדבר שאומר לך שעם אלוקים – הכל אפשרי! היא מה שעוזר לך ללמוד להתמקד באמת ולחיות מהרגע להרגע עם מודעות ברורה שאתה מונהג על ידי כוחו של בורא עולם, ולא על ידי פחד, ספקות או העבר שלך! אמונה, היא הכוח שיוביל את חייך למקום שלא חלמת שהוא קיים ואפשרי. ככל שתראה כל חלק בחייך עובד טוב יותר, כשאתה טבול באמונה, כך האמונה שלך תתחזק עם עוד ועוד אמונה.
 
אם אתם מוכנים לפעול כבר עכשיו בתחום מסוים בחייכם, אז למה לא להשתמש בעצות של המומחה לאמונה בדור הזה – הרב שלום ארוש, המאמן האישי המדהים שמבין לעומק את החוליים הנפשיים שהאנשים בדור הזה סובלים מהם? למאמן הזה יש את התרופות שכל אחד צריך. הרב שלום ארוש משמש מאמן אישי של עשרות אלפי אנשים בארץ ובעולם. בעזרת הדיסקים והספרים שלו הוא עורר השראה באנשים רבים, נתן את זווית הראיה הרחבה והאמיתית של לחיות חיים מרגשים, מלאים בסיפוק, חיים מלאי משמעות והצלחה עם הערכים הטובים ביותר.
 
אז לכל המבקשים והמחפשים, הנה דרך שכדאי לנסות. ויש בה תוצאות מדהימות.
 
* * *
ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום במשך 32 שנים. ד"ר בלן הוא חסיד ברסלב שאת רוב שעות יומו מעביר בבית מדרשו של הרב שלום ארוש – "חוט של חסד" בירושלים. על פעילותו בתחום הפסיכותרפיה קיבל הסכמה מגדולי הדור וביניהם הרבי מניקלשבורג – הרב יצחק פגלסטוק שליט"א והרב שלום ארוש שליט"א. אתם מוזמנים לבקר בבלוג החדש של ד"ר בלן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה