לא היה נשאר ממני כלום..!

רבי נתן זכה לא רק לקיים את דברי רבנו אלא להחיות אותם ממש בפועל בכתביו ובספריו ובכך גם להשקות ענפים יבשים וצמאים ולהרוות את עם ישראל בחוכמתו הנשגב והאלוקית של רבנו הקדוש.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 21.12.23

מנצחי הענק!

אומרים ולא בכדי שמאוחרי אדם גדול מאד עומדת הפקת ענק גדולה לא פחות. מלבד אנשי מקצוע וידע שמארגנים את סיפור ההילה וההצלחה נמצא גם אנשים הרבה יותר שקטים, צנועים ומופתיים כאלו שבלעדיהם ההצלחה פשוט לא הייתה קורית.

הם יכולים להיות אנשים שלעולם לא נפגוש כי הם נמצאים מאוחרי הקלעים ובשקט רב אבל הנתינה שלהם לעולם היא שמימית, מפעימה וניצחת כי לולא זאת ההצלחה אולי לא הייתה כפי שהיא כיום.

אחד ממנצחי הענק בכל מסכת חייו של רבנו הקדוש, רבי נחמן הוא לא פחות מאשר רבי נתן מרמינוב.

רבי נתן – מורהנ”ת

רבי נתן יהודי קדוש וטהור , שבו ברגע שפגש את רבנו הקדוש נדלקה בו אור האמת ודרכה הוארה באור החסידות והנשמה שלו הוצתה באש שבוערת בברסלב והלב שלו התמלאה ברגשות שמעולם לא הרגיש ובאמת אלוקית צרופה.

מאותו הרגע שפגש את רבנו הקדוש התחברו דרכיהם יחדיו והיו לפלא עצום בו רב מקרב את תלמידו המובחר ביותר והלה זוכה לשמשו בקדושה יתרה, תעצומות נפש, יראת כבוד ואהבת אמת.

רבנו העיד על רבי נתן שהיא נשמה חדשה שירדה לעולם ומעולם לא חטאה ולא עברה תיקונים, רבי נתן מצידו התבטל התבטלות גמורה והחלטית לרבנו הקדוש והיא יד ימינו בכל דבר ודבר עד אשר רבנו הקדוש אמר עליו שלולא רבי נתן לא היה נשאר ממנו כלום..

רבי נתן איש בעל מידות טרומיות, אצילות מופלגת, קדושה נוראית ועילאית, שכל חריף ומוח קדוש עם זיכרון מופלג היה לוקח כל דיבור ודיבור של רבנו ומחייה אותו; מעלה אותו בכתב כורך ספרים ומדפסים.

אל תהיו כענפים יבשים

רבנו אמר אל תהיו כענף יבשים. רבי נתן לקח את הענפים והשקה אותם מימי רבנו הקדוש בדיבוריו המחיים ובספריו המשנים את החיים וכותבים מחדש את תכלית ועוצמת החיים.

רבי נתן סיפור חיים של חיבור אבסולוטי של תלמיד ברבו מתוך אמונה ועבודת הייחוד שאין שני לה, אמונה תמימה פשוטה וחיה שרבנו ציווה: בעבודת ה’ תהיו פשוטים ותמימים.. כי גם כפתור שנופל מהווסט, לכאורה פעוט ככל שישמע הוא גם מאת ה’ – כי אין גבול ודרגות ועמדות ומדרגות באמונה ובעבודת הבורא.. העיקר בפשטות, תמימה ובשמחה!

רבי נתן זכה לא רק לקיים את דברי רבנו אלא להחיות אותם ממש בפועל בכתביו ובספריו ובכך גם להשקות ענפים יבשים וצמאים ולהרוות את עם ישראל בחוכמתו הנשגב והאלוקית של רבנו הקדוש.

רבי נתן שטרנהרץ, המוכר גם כרבי נתן מברסלב או רבי נתן מנמירוב, או בראשי תיבות מוהרנ”ת . ט”ו בשבט ה’תק”ם – י’ בטבת ה’תר”ה, 22.1.1780-20.12.1844 . היה תלמידו המובהק של רבי נחמן מברסלב, מפיץ תורתו המרכזי, ומנהיגה בפועל של חסידות ברסלב אחרי מות רבו.

י’ טבת אנא הדליקו נר לעילוי נשמתו הקדושה, שימו פרוטה לצדקה וקראו פרקי תהילים ומספרי רבנו הקדוש עליהם עמל בשיא כוחותיו ממנו ויכולותיו כאילו היו הילדים שלו ממש.    

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה