השבת – תודעת השפע / חלק ב’

זכרו, לעולם אל תתפשרו על הטוב ביותר עבור חייכם! הטוב ביותר זה אומר גם ובעיקר (!) העבודה וההשקעה רוחנית נכונה ומתאימה. זה הרי פרדוקס ואפילו מביך ומגוחך כאחד; אנו משקיעים אין סוף כספים, אנרגיות, מאמצים, חוכמות להשיג ולקנות לעצמנו את הטוב ביותר;

4 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 15.02.24

קאוצינג לשבת:  לפתוח את הלב למלכה!

השבת היא לא עוד קיום מצווה מלומדה! השבת היא ה-מצווה בהה הידיעה שעליה עומדים דברים ברומו של עולם כולל החיים שלנו ואיכותם. השאלה אינה רק ‘אם’ נשמור שבת, אלא ובעיקר גם ‘איך וכיצד’ נקיים אותה! 

לא רוצה לחיות ככה!

מה נאמר ומה נגיד על השבת היקרה והמתוקה שלנו. קצרה לעולם היריעה מלתאר את כבודה ופארה וחשיבותה. התחלנו בשבוע שעבר את סדרת המאמרים על השבת שנקרא גם תודעת השפע בווידוי אישי בה אני מציגה את המהפך של לב אטום ונטול רגש, עשיית מצווה מלומדה וסוויץ’ של 180 מעלות, אשר זכיתי ללבב את הלב והכנסתי רגש חם חי תוסס ואוהב. הפסקתי להיות הצופה מן הצד והתחלתי לחיות בתוך ועם השבת! וזה השינוי שכולנו צריכים לשאוף אליו ולרצות לחיות בו. ומי שכבר זכה וחי את אהבת השבת בתוך הרגש עליו להמשיך ולהעצים ולהחשיב ולייקר את הרגש הזה שלא יכבה לעולם, ואדרבא ילך ויתעצם הכי הוא רגש החיים ובלי סוף. כאמור, אחרי שהבנתי שאיני רוצה לחיות ככה בשבת בלי רגש, עברתי שלב והעלאתי הילוך – ממחשבה למעשה – בו קיבלתי החלטה אמיצה שאני גם לא חיה ככה. נקודה. 

הטוב ביותר עבור איכות חיי

זכרו, לעולם אל תתפשרו על הטוב ביותר עבור חייכם! הטוב ביותר זה אומר גם ובעיקר (!) העבודה וההשקעה רוחנית נכונה ומתאימה. זה הרי פרדוקס ואפילו מביך ומגוחך כאחד; אנו משקיעים אין סוף כספים, אנרגיות, מאמצים, חוכמות להשיג ולקנות לעצמנו את הטוב ביותר; ברם, אולם כאשר מדובר ברוחניות שלנו שהיא בעצם כל חיינו וכל מהותנו.משום מה דווקא בנקודה החיונית והכרחית הזו – אנו נופלים, נוטים לזלזל, להוריד הילוך ולקבל על מי מנוחות את הזלזול, אדישות והבינוניות. זוהי עצת היצר הרע פארסה! אל תתפשרו על איכות חייכם. איכות חיינו אינה נמדדת באיזה רכב ניסע או איזה בגד נלבש והיכן נגור; נכון שאמצעים כלכליים ושפע אקונומי חשוב אבל הוא רק אמצעי ולא מטרה. מטרתנו להיות יהודי ולחיות כיהודים כאשר אחד מהנדבכים והיסודות של יהודי היא שמירת וכבוד השבת! ולא רק שמירתה בפועל אל ליישם את כבודה באמצעים בעיקר ברגשות חמים של אהבה, כמיהה, רצונות,כיסופים וגעגועים. 

השבת היא המוטיב המרכזי 

ברשותכם נמשיך עם עוד אלמנטים חשובים לא פחות אשר בסיעתא דישמייה יוכלו לשפוך לכם אור ושפע בנושא קדושת השבת ותודעת השפע. שימו לב, תודעת השפע הינה פועל יוצא, נלווה של השגת השבת. זאת אומרת השבת בעצמה היא המוטיב המרכזי ואילו השפע הנלווה אליה, הן הרוחני והן הגשמי הינם רק התוצאות של העוצמה הנדירה הזו. לכן השאיפה צריכה להיות לא בעבור השפע (שזה הרווח המשני) אלא בשביל ולמען השבת בעצמה בה אנו מצווים בעשרת הדיברות “שמור וזכור את יום השבת לקדשו” – שהיא מצווה בפני עצמה, או יותר מדוייק – היא המצווה והרווח האמיתי! 

עוצמת הנתינה!
הנתינה היא נקודה מהותית בחיים ובכלל. היות ורק הנתינה עצמה מולידה אהבה אמיתית ‘אהבת אמת’, ובכך יוצרת חיבור של קשר ביני לבין המהות של השבת. אנו חיים בעולם המעשה ומצווים ‘קום עשה’. כל דבר שנמצא בגשמי ובמעשי עלינו להרימו לרוחני, לקדושה. ולכן בע”ה נלמד לקחת את העשייה של השבת ונעלה אותה לקדושה. הרי כולנו עושים, וזו לא השאלה, אלא איך אנחנו עושים עם דגש על תוספת קדושה, מודעות , לב ורגש. 

יהודים יקרים ונשות ישראל החשובות, כאשר ניגשים לבשל, לנקות, לסדר, לקנות ו/או כל פעולה לומר “הריני מקשר/ת את עצמי בהכנות אלה לכבוד שבת קודש לכל הצדיקים האמיתיים ובפרט לרבנו הקדוש, רבי נחמן בן פייגא”, וכן לומר בפה מלא – “לכבוד שבת קודש”

ובכך אני יוצרת מודעות ערה לכבוד שבת קודש שנמצאת אצלי במודעות. השבת נמצאת אצלי במודע והיא כנגדי, מולי ואיתי ממש. ולפיכך כל מה שאני קונה, עושה, אומרת מבקשת מתקשר ליום השבת.

תת מודע והשבת

שימו לב איך התת מודע שלנו עובד; כאשר אני מתחילה לגלות התעניינות ורגש מחבר, לפתע אני רואה מול הפרצוף דברים קשורים. למה הכוונה? כאשר רוצים להחליף רכב בדגם ספציפי, התת מודע מכוון אותנו ומכייל את הריכוז שלו על אותו רכב ספציפי, ולפיכך המודעות תתעורר לכך ‘ולפתע’ נשים לב ונראה הרבה דגמים כאלו שעד כה לא התייחסנו אליהם. אותו הכנ”ל לגבי תודעת השבת, פתאום תשימו לב לקישוטי שולחן, מאכלים ומעדנים, מאפיות עם חלות מיוחדות, בגדים, סרבסי שולחן, ברכונים ותפילות וכיוצ”ב. המודעות שלכם מתחילה להתעורר לנושא ומייצרת מחשבה, עשייה ופרודוקציה! 

שבת על אוטומט # שבת מלאת חיות 

לעומת זאת, כאשר הייתי מסתכלת על השבת כצופה מהצד ועושה את ההכנות ‘כי הייתי צריכה’ , כמו על אוטומט זה גם היה נראה ככה.. השבת היתה יבשה, צחיחה, מונוטונית, עגמומה, וחסרת חיות. אבל! כאשר התחלתי להכניס את הלב, הרגש, האהבה – השינוי המיוחל הוליד חיבור ביני לבין המלכה. והשבת הפכה ללהיט! היא פרשה את כנפיה עלי ואני נשבתי בקסמה. 

במילים אחרות, את/ה צריך לפתוח את הלב והנשמה ואז השבת תפתח בפנייך עולמות חדשים מנטליים רוחניים וגשמיים שמעולם לא הכרת ושאין לך גם שום דרך אחרת להכיר לולא דרכה, כי היא המלכה שאחראית עליהם. עולם ומלואו. האמינו לי, יותר מאשר השבת צריכה אותנו, אנחנו צריכים אותה כמו אוויר לנשימה ממש. זה לא מספיק רק סתם לאהוב בעלמא, אלא כאשר אדם אוהב משהו הוא מוכן לשנות ולהשתנות, מוכן להשקיע, לוותר.. הוא מוכן להקדיש בשבילו ולעשות הכל בשבילו. וכך, מידה כנגד מידה – והכל מתחיל בנו.. ואז השבת תעשה גם הכל בשבילנו! 

בגיליון הבא אי”ה נמשיך חלק ג תפעול להאהיב ולהתאהב בשבת המלכה ממש! מעשים פרקטיים חשובים רוחניים שיעצימו אתכם במיוחד! 

אז מה תכלס גם עושים? כמה נקודות 

  1. אם אתם נמצאים בתחילת דרכם ו/או מזגזגים לכם איפשהו בדרך תמיד טוב להתחיל התחלה כמו שמלמד אותנו רבנו הקדוש. אז תהיו אמיצים ותחליטו שעכשיו, הרגע הזה, זה הזמן ואתם מתחילים לשמור את השבת. וגם אם עדיין הלב שלכם חסר, כמו שלי היה, לא נורא.. תתחילו גם מתוך שלא לשמה יבוא לשמה. אל תתאגו. את זה תשאירו כבר לבורא העולם. בינתיים תקנו לכם פלטה, מיחם,שעון שבת ועוד. 
  2. בינתיים הצטיידו גם בגשמי – בגדים ומנעלים נאים לכבוד שבת המלכה, מאכלים ושתייה ערבים וכיוצ”ב. 
  3. למורי ורבי כבוד הרב שלום ארוש שליט”א ישנם ספרים שמחיים את הלב והנשמה. הם לא רק אינפוזיה אלא גם מכות חשמל ממש.. אחד מהם הוא הסידור הנפלא שלו, ומה כל כך מיוחד בו אתם ודאי שואלים.. הרב מקדים כמעט לכל ברכה תפילה. תפילה אישית בה הוא מסביר כיצד עלינו לגשת לתפילה בתוספת תפילות עוצמתיות וססגוניות שמשנות את הפן הגשמי לחלוטין. בבואך לאכול סעודת שבת אתה לפתע נתקל בברכה שחיבר הרב. אז כאשר ניגשים ליטול ידיים מקשרים את עצמנו וכאשר מתיישבים לסעוד את סעודת השבת מברכים תפילה נוראית שהאוכל יתעכל כמו שצריך ונתחבר באכילה לה’ יתברך ונאכל לכבודו ובכך הגשמי עולה לרוחני ולא רק אלא שאנו פותחים את צינורות השפע ומקבלים שכר כפול ומכופל.
  4. עוד אומר ומציע כבוד הרב להוסיף בכבוד ובקדושת השבת יש לקבלה מוקדם יותר, שעה לפני הדלקת הנרות, המקובלים אומרים שאנחנו צריכים להכין את הנרות מוקדם כבר בלילה, מרגע שמכינים את הנרות, מוציאים את הרשעים מגיהנום. “בן של תלמיד שלי, היה חולה במחלה מסוימת שאין לה תרופה, הם קיבלו שבת מוקדם, באותה שבת הוא נהיה בריא”. החוברת ‘מקור הישועות’ לקבל עשה לפני השקיעה ולהוציא שעה אחרי. תוספת אור וקדושת השבת משפיעה שפעים מיוחדים על האדם! 

מנהג טוב ומקובל לומר 40 יום לפני פורים, משך כל יום: “הצילני מקליפת המן עמלק וזכני לקדושת מרדכי ואסתר”  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה