אתם חשובים!

אתם חשובים! ותלכו עם זה עד הסוף, לא רק עשר דקות וזהו. ואם אתם באמת מרגישים שאתם לא יכולים לעשות את זה לבד, בשביל זה אנחנו כאן.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 17.03.21

אתם חשובים! ותלכו עם זה עד
הסוף, לא רק עשר דקות וזהו. ואם
אתם באמת מרגישים שאתם לא
יכולים לעשות את זה לבד, בשביל
זה אנחנו כאן.
 
 
לא מזמן קראתי במגזין בתחום הפסיכולוגיה על סקר גאלופ שנעשה לאחרונה. הסקר הראה כי 50% מהאמריקאים מרגישים שאין להם מספיק זמן ביום. ללא ספק, זה לחץ גדול מאוד כשאתה צריך לצחצח שיניים, לענות לטלפון, לאכול ארוחת בוקר ולקחת את הילדים לבית הספר באותן שתי דקות.
 
באותו מחקר של 'סוחטים את הזמן', נתנו למשתתפים שלוש אפשרויות של איך להשתמש 'בזמן החופשי' שלהם. המשתתפים יכלו או 'לבזבז' את הזמן על עצמם, או 'לבזבז' את הזמן בלעשות משהו, או 'לבזבז' את הזמן על ידי עשייה לטובת אנשים שהם אוהבים.
 
המחקר הראה שכאשר אנשים נותנים יותר זמן למי שהם אוהבים, הם בעצמם עוברים תהליך מסוים: מהרגשת לחץ בגלל חוסר זמן, להרגשה של ים של זמן שעומד לרשותם. לפתע פתאום, היה להם יותר זמן ביום. אני מסכים איתכם, זה נשמע הזוי ולא הגיוני לכל הדעות. אבל בדרכו שלו, המחקר המדעי הזה מוכיח חוק רוחני שאומר, כי כאשר אנו עושים את מה שאנחנו צריכים לעשות, אלוקים צועד אלינו ופותר לנו את 'הבעיות' שלנו בדרך ניסית, בדרכים מאוד לא צפויות.
 
ממה אתם כל כך 'לחוצים וסחוטים' ממש עכשיו? בריאות? פרנסה? בעיות בשלום בית? חינוך הילדים? לא משנה מה הסיבה, אדם חייב לשים את כל הפוקוס על 'אני לא יודע איך זה יקרה, אבל אמשיך הלאה עם האמונה'. כי רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו שהאמונה היא הבסיס לכל דבר בחיים!
 
מודל האמונה
 
כמה שנאמר את זה, זה לא יהיה מספיק: אנחנו חיים בעולם של חוסר ודאות! אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר כדי לשנות את זה, ולא משנה כמה ויטמינים ניקח כל יום, כמה נכסים נקנה, וכמה מאמצים נשקיע בתכנון מקדים. העולם הוא מקום חסר ודאות ובהירות. נקודה. אם נפנים את זה, ונמצא דרך להתמודד עם חוסר הוודאות בחיינו עם שמחה, ונהפוך את האמונה לגיבורה הראשית בעלילה – אז יהיה לנו קשר בין החיים המעשיים והמודל המנטאלי של איך דברים צריכים להיות.
 
כשאנחנו פונים למודל האמונה, אנחנו מקבלים את כל מה שקורה איתנו ובחיינו עם אמונה. נכון, רובנו לא נמצאים בנקודה זו, אבל זו דרגה גבוהה ונפלאה לנסות להעפיל אליה ולהיעזר בה גם במקום בו אנחנו נמצאים. זה אפשרי. ובינתיים, במקום בו אנו נמצאים, עלינו לחיות מהרגע אל הרגע ולהישאר רגועים. ולמרות שאיננו יודעים מה צופן העתיד, אנחנו עדיין מאמינים שזה יהיה טוב, רק טוב. וגם אם אנחנו צריכים לעלות על 'כביש עוקף' בדרך, עלינו לדעת שמודל האמונה שלנו עובד בכל מצב, ואנחנו יכולים להיות כנים ואמיתיים עם עצמנו ולהישאר בהווה, ולא משנה מה קורה.
 
אדם שחי את האמונה שלו כך נשמתו כל הזמן עולה ומאירה, במיוחד בזמנים הקשים. ושוב, זה לא בא מחשיבה פשוטה או אחרי מדיטציה. לא. הדרך היחידה להפנים את האמונה, עד שתגיע לדרגה כזו היא – על ידי שנחזור ונשנן שוב ושוב את מודל האמונה.
 
פסגת האמונה
 
אמונה היא פסגת הפסגות, משום שהיא לא רק פסיכולוגיה חיובית, שעם כל הניתוחים הפסיכולוגיים והשיחות הכרוכות בה נעצרת ברגע שמשהו לא קורה כמו שאנחנו רוצים. פסגת האמונה יכולה להיות מצב קבוע, אבל בשיא. כי אם הפוקוס הוא על לחיות מרגע לרגע אז אנחנו תמיד מוכנים, ולא משנה לאן החיים משליכים אותנו. עם אמונה, יש לנו קשר חזק עם עצמנו ועם אלוקים. אנחנו מאמינים שלא משנה לאן החיים לוקחים אותנו, יש לנו את היכולת להתמודד עם זה מכיוון שאלוקים יעזור לנו.
 
להבטיח לעצמנו
 
אחד הדברים שלמדתי מהרב שלום ארוש הוא, שברגע שביררתי דבר מסוים, מה בעצם אני רוצה, מה מעורר אותי – אני מבטיח לבורא עולם ולי הבטחה: להמשיך לצעוד קדימה, לשמור על דברים מסוימים שיקרבו אותי אליו ולהשגת המטרה שהצבתי לי.
 
זה כמו שבועה, ולא משנה עם מה אני מתמודד או מנסה לשפר ולתקן: חיי הנישואין, הבריאות, המשקל האידיאלי – אני נצמד לדברים שהבטחתי לעצמי ולאלוקים. אנחנו צריכים להיות מספיק חשובים בעיני עצמנו, להבטיח לעצמנו הבטחות כדי לשפר את חיינו, ולא רק לקבל 'קבלות של השנה החדשה', דבר שהרבה אנשים עושים ואחרי עשר דקות כאילו לא קיבלו על עצמם כלום. למה? כי זה 'יותר מדי קשה' לקיים וליישם, כי מעדנו, או לא יכולנו לעמוד בציפיות שלנו מעצמנו.
 
אתם חשובים! הבטיחו לעצמכם הבטחות לטווח הרחוק, לא לעשר דקות, של 'זה מה שאני עומד להיות'. אם אתם באמת מרגישים שאתם לא יכולים לעשות את זה לבד, בשביל זה אנחנו כאן – לעזור לכם להרגיש שאתם חשובים. יש לנו את הדרך, תוכנית ברורה שמבוססת על האמת המוחלטת, על דבריו של הרב שלום ארוש ומשנתו של רבי נחמן מברסלב. כל אלה נועדו לעזור לכם להאמין שאתם חשובים מספיק כדי להבטיח לעצמכם, ועוד יותר חשובים לקיים את ההבטחות הללו.
 
לדוברי השפה העברית:הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (MCI) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, ומנחת ערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים: Hagar.coach@gmail.com
 
לדוברי השפה האנגלית: ד"ר זאב בלן – פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים. ד"ר בלן הוא חסיד ברסלב שמטפל גם על פי משנתו של רבי נחמן מברסלב, אותה הוא שואב מבית מדרשו של הרב שלום ארוש – "חוט של חסד" בירושלים. מאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג). על פעילותו בתחום הפסיכותרפיה קיבל הסכמה מגדולי הדור וביניהם הרבי מניקלשבורג – הרב יצחק פגלסטוק שליט"א והרב שלום ארוש שליט"א. אתם מוזמנים לבקר בבלוג החדש של ד"ר בלן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה