פעם עבדים, תמיד עבדים?

פעם עבדים תמיד עבדים? אין פתרונות קסם להיות אנשים משוחררים, יש כאן עבודה. הגר דוויג'י, מאמנת אישית מוסמכת, נותנת לנו תרגיל לצאת ממצרים הפרטית שלנו.

2 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 05.04.21

פעם עבדים תמיד עבדים? אין
פתרונות קסם להיות אנשים משוחררים,
יש כאן עבודה. הגר דוויג'י, מאמנת
אישית מוסמכת, נותנת לנו תרגיל לצאת
ממצרים הפרטית שלנו.
 
 
אנשים נוטים לחשוב על שיעבוד מודרני כעל סוג של שוק עבדים שכבר עבר מן העולם. אבל האמת היא, שלא צריך ללכת רחוק כדי להבין מה זה שיעבוד מודרני, כי זה ממש כאן, מתחת לאף שלנו. כולנו, בלי יוצא מן הכלל, משועבדים.
 
לְמה? לתאוות, לעבודה, לטכנולוגיה, למראה, לניקיון… כל אחד וההשתעבדות האישית שלו.
 
שימו לב: שיעבוד זה ההיפך הגמור מחירות.
 
אדם חופשי הוא בעל בחירה לפעול ולהחליט. אולם כאשר הוא משועבד האפשרות הזו כלל לא עולה על הפרק. מתי כן? עד שהוא חדל להיות האדם שפועל מתוך דחפים, יצרים ומידות, ופועל בהתאם לערכיו ורצונותיו האמיתיים, אלה שטבע בו בורא עולם להשלים את ייעודו בעולם הזה. זה אדם חופשי.
 
וחופש, כמו שכולם יודעים, הוא אחד הצרכים הבסיסיים ביותר של האדם. לא סתם בורא עולם נתן לאדם אפשרות בחירה בחיים, לטוב או לרע. אי אפשר לחיות בלעדיה.
 
אפשרות הבחירה נותנת ביטחון ושליטה בחיים. בשונה משעבוד, שם אין בחירה ועושים את הבחירות בשבילנו.
 
אף אדם לא היה מוכן לחיות בלי חופש. אז למה בחיים, במו ידינו ממש, אנחנו הופכים להיות אנשים משועבדים? מכיוון שאנחנו מתרחקים מעצמנו, מהאמת הפנימית שלנו.
 
אנחנו משועבדים לעבודה, כדי להרוויח כסף על מנת שנוכל לחיות בסטאטוס יוקרתי מסוים.
 
אנחנו משועבדים לפייסבוק, להעלות סטאטוסים על מנת לקבל לייקים כדי להרגיש אהבה, מזויפת כמובן.
 
הייתה לי מתאמנת שסבלה משעבוד העונה לשם "הנטייה לְרָצוֹת". הקושי שלה לומר את המילה "לא" נבעה מהפחד והחשש לאכזב אחרים, ומתוך רצון להיות אהודה. זה התבטא באי-הצבת גבולות לילדים כדי שלא לפגוע בהם, בעומס יתר בעבודה כי כל פרויקט שהיו מציעים היא הייתה לוקחת בלי לחשוב פעמיים, אפילו בשעות הפנאי שלה, אחרי יום עבודה וטיפול בבית ובילדים, אפילו אם כל רצונה היה לנוח. אם חברה הייתה מתקשרת ומציעה לצאת, היא לא הייתה מסוגלת להגיד את המילה "לא".
 
אין פתרון קסם להשתחרר משעבוד. זה תהליך. זה לא משהו שקרה ביום אחד, אלא מדובר בדפוס של שנים על גבי שנים. אולם, המודעות וההכרה בעובדה שאדם משועבד, כבר עושה חלק גדול מהעבודה.
 
זה תהליך שלוקח זמן, אבל יש הבדל משמעותי כשצריך לומר "לא" בפעם הראשונה לבין הפעם החמישית. ככל שהזמן עובר הביטחון העצמי מתחזק ונבנה מחדש, ומאפשר לנו להיות חופשיים ליכולות ולרצונות האמיתיים הקיימים בנו.
 
זו דוגמא אחת מיני רבות, שהרי כולנו, אם נרצה להודות בזה או לא… משועבדים. נכון, לא תמיד דברים הולכים בקלות כמו שהיינו רוצים. למשל, הפרנסה, הזוגיות, ובעצם, החיים עצמם. אבל בהחלט אפשר להפוך את החיים למאושרים יותר בכל פעם מחדש. זה כמובן מצריך רצון, השקעה ועבודה.
 
הנה תרגיל ליציאת מצרים קטנה משלכם:

1. הגדירו את המילה "חופש". מהי המשמעות האמיתית שמילה זו מסמלת עבורכם?

2. בדקו כיצד החופש שלכם בא לידי ביטוי בתחומי החיים השונים: אישי, משפחתי,חברתי, קריירה, לימודים, זמן פנאי.

3. אם יש פערים בין הרצוי למצוי בתחומים השונים, חשבו איך ניתן לצמצם אותם.

4. קבלו החלטה טובה וצאו לחופשי בתחום אחד שמפריע לכם ביותר.

5. צאו שעה אחת קודם מהעבודה ביום רגיל בלי שום סיבה מיוחדת ותיהנו מזמן איכות עם המשפחה. מדי פעם זה בסדר לפרגן לעצמכם עם בייביסיטר שתשמור על הילדים, ואתם – פשוט תשקיעו בזוגיות. הילדים רק ירוויחו.

6. שבו לבד עם עצמכם ונסו להתנתק מכל המכשירים שהטכנולוגיה מציעה, קרי – אייפון, מחשב ועוד. נסו להיות חופשיים, להיות מי שאתם בלי כל הבלגאן מסביב.

כי אם לא עכשיו בפסח, חג החירות הגדול, אז מתי?
 
* * *
הגר דוויג'י – מאמנת מומחית (צבן) קואצ'ינג אישי וזוגי-משפחתי, מוסמכת על ידי איק"א – האיגוד הישראלי לקואצ'ינג, ומנחת ערבי הפרשת חלה מיוחדים. לפרטים: Hagar.coach@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה