מה לשים על הראש?

שאלת ה'מה לשים על הראש?' פותחת תיבת פנדורה לא קטנה. אבל זה לא מה שיעצור את המומחית שלנו, רחלי רקלס, לתת תשובה לדלית.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

שלום לך רחלי היקרה,

 

אני אישה בתחילת דרכי בתהליך התשובה, והאמת, קשה לי מאוד להבין למה רבנים רבים אומרים שאני צריכה לכסות את ראש עם בד, כלומר מטפחת, ולא עם פאה. למה הבד עדיף? עדיין לא הבנתי… בכל אופן, לאחרונה קניתי לי פאה ואני חושבת שככה קל לי יותר לשמור ולקיים את המצוות. ולא רק, רוב כיסויי הראש העשויים בד, קרי המטפחות, ממש לא קורצות לי, אני מרגישה פחות יפה. לא נראה לי שאצליח להתמודד איתן. אחרי הכל, האם העובדה שהראש מכוסה עם פאה לא מספיקה?

 

מחכה לתשובה, דלית.

 

דלית היקרה שלום גם לך,

 

אוי וי… פתחת תיבת פנדורה. אם את שואלת אותי, אז אני חושבת שזה הנושא הכי רגיש והכי שנוי במחלוקת בתחום הצניעות, ואפילו ביהדות כולה. יש לי הרגשה שאני עומדת להסתבך, אבל זה אף פעם לא עצר אותי קודם.

 

בואי נתחיל עם הנקודה הכי ברורה וחיונית. ראשית, את צריכה להחליט עם עצמך אם הפאה צנועה או אטרקטיבית. למשל, לי הייתה פאה שנראיתי איתה כמו כוכבת קולנוע – יפה, יוקרתית, ארוכה, עם תלתלים קופצניים כאלה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

כיסוי ראש, מה הסיפור הגדול?

פאה וג'ינס כחול

למה כיסוי ראש?

 

 

למען היושר וההגינות, מצוות כיסוי הראש שלי הייתה הדבר האחרון שעבר לי בראש כשחבשתי את הפאה הזו. העיקר והחשוב לי מכל היה המראה שלי איתה (ברור שמושך ויפה). אז את רוצה להגיד לי שאני צריכה לסבול בגלל שאני רוצה לקיים מצווה?! תשכחי מזה!

 

ואת חושבת שזה היה צנוע? האם זה צנוע ללכת ברחוב עם פאה-שיער שמושכת את העין? שגורמת לך להיראות כמו דוגמנית?

 

בואי נודה בזה, כולם יודעים שפאה יפה הרבה יותר מושכת ויפה משיער אמיתי! אז איך לכל הרוחות זה צנוע?!? אולי עדיף כבר לא לכסות את השיער, יהיה מי שיאמר…

 

והנה אני שומעת את המעריצות (והמעריצים) המושבעות (והמושבעים) של הפאות, קמים להגן על הפאה עם כל הכוח ועד הסוף. הם יזכירו לך (ולי) – מחוסר הבנה משווע כמובן את הדברים, שהרבי מליובאוויטש התיר לחבוש פאה. ולחלק מהפאות של היום, הם ימשיכו לטעון, יש גם הסכמות! נו, דלית, זה בטח עושה את הפאות האלה סופר כשרות…

 

דבר נוסף שאת צריכה לברר עם עצמך. לכסות את שערך היא המצווה החשובה ביותר שאת מקיימת, חוץ משלוש המצוות החשובות שיש לכל אישה: חלה (הפרשת חלה), נידה (טהרת המשפחה), הדלקת הנר, ראשי תיבות – חנ"ה. אין מה לומר, ישנם אינספור רווחים רוחניים מכיסוי השיער, שלי אפילו אין מושג מהם ועד להיכן זה מגיע, אבל אני כן יודעת שזה משנה את ההילה של האישה. הרב זמיר כהן מוכיח את זה עם תמונות מדהימות של לפני ואחרי בספרו המדהים – המהפך. הספר זה מתאים במיוחד לאנשים שמחפשים הוכחות מדעיות לציוויים של התורה ושאר נושאים 'כבדים', למשל, כמו גלגול נשמות.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

הרפתקאות של פאה

גברת פאה

צניעות, מדברים על זה

בת של מלך

נערת התותים

 

דבר נוסף, דלית היקרה. שאלת את עצמך פעם למה קשה לנו כל כך לקיים את המצווה הזו, של כיסוי השיער? ובכן, אני שמעתי לא מעט על כך שהשכר המושפע לנו משמים לא מגיע רק לנו, אלא משפיע ומגיע גם לילדים שלנו. וכמו בכל מצווה, איננו יכולים לראות את ההשפעות הרוחניות של מה שאנחנו עושים, אלא רק להאמין שאנחנו משיגים משהו חשוב ועצום. אבל זה אפילו הרבה מעבר לזה.

 

כשאנחנו מקיימים מצווה שקשה לנו, אנחנו מראים בזה לבורא עולם שאנחנו שמים בצד את כל האנוכיות והרצונות שלנו רק כדי שנוכל לקיים את רצונו! ולא רק שזה גורם לו תענוג עילאי מאין כמותו, אלא שהוא ברוב מעניק לנו שכר עצום הרבה מעבר למאמצים שלנו.

 

לי בעצמי עדיין קשה עם המטפחת. כן, היו לי שתי פאות יפות… אבל כשאני מסתכלת על הילדים השמחים והמתוקים שלי, על החיים היפים שהקב"ה נותן לי כל יום, אני חושבת לעצמי, 'רחלי, השיער שלך הוא מחיר קטן שאת משלמת איתו על מיליון הברכות האדירות שהקב"ה נותן לך כל יום מחדש!!!…'

 

אני מאחלת לך ולי, ולכל עם ישראל, שבורא עולם ייתן לנו את הכוח לעשות ולבחור את מה שנכון, ואז לראות את אינסוף הברכות זורמות אל תוך ביתנו, אמן.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. משה

כ"ח אייר התשע"ה

5/17/2015

טליה…שמת לב שתמיד שמדברים על פאות המילה אופנתית קודמת לצנועה?

גם אצלך זה קרה…הוכחת בעצמך מה המניע האמיתי לחבישת פאה

2. משה

כ"ח אייר התשע"ה

5/17/2015

גם אצלך זה קרה…הוכחת בעצמך מה המניע האמיתי לחבישת פאה

3. אודל

כ"ד אייר התשע"ה

5/13/2015

לכבוד הרבנית טליה

ספר תבורך מנשים יענה לכן על כל השאלות ניתן להשיג 02-6222781 במיוחד בשביל טליה, כדאי לחקור לפני שעושים איסור להיתר לאנשים אחרים, חבל

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה