100% טבעי

אין כמו 100% טבעי, ישר מן הטבע. הניחוחות, הטעם, ההרגשה הקסומה... עד שבא הורס המסיבות, כלומר הטבע, ומקלקל את הכל.

4 דק' קריאה

אודל תהלים

פורסם בתאריך 05.04.21

זה הכי מקסים שבעולם. כן, הכל טבעי, ולא סתם אלא 100% טבעי, ישר מהטבע. הניחוחות, הטעם וההרגשה, כל אלה מזכירים לי שוב ושוב את… הטבע. רק מה, בלי לשים לב, חודר לו לפעמים לתוך הטבע וההרמוניה המושלמת הזו איזה וירוס כזה שבא לקלקל את המערכת.

 

אבל מה לכם לדאוג? הכל בשליטה, תיכף השדרן ברדיו יסביר לנו בדיוק מה קרה, בלשון טקסית ומעוררת יראה כמובן. ובכן, למה הבעל היה חולה במשך שבועיים והשתעל בלי הפסקה? למה יורד גשם, שעכשיו בכלל קיץ? למה יש לנו מינוס מפחיד בבנק?

 

הנה עוד כמה למה – למה הצלחנו בבחינה? איך קרה שפתאום החובות נעלמו כלא היו? ואיך אחרי כל כך הרבה זמן סוף סוף מצאתי את החצי השני וצעדנו יחד אל החופה? ו… כן, אפשר לנשום לרווחה, הבעל חזר לאיתנו.

 

האמת, שום דבר לא טבעי. לא מאה אחוז ולא חמישים אחוז, גם לא אחוז אחד. למה? כי אין טבע בכלל!

 

מה ז'תומרת?

 

מאמרים נוספים בנושא:

ניסים קטנים

הנס של אביגיל

רק עוד נס אחד

על הניסים

 

את ההסבר אני משאירה לרבי נחמן מברסלב, הוא כבר יעשה את העבודה הכי טוב שאפשר, והנה מה שהוא אומר: "כל הגלויות מכונים בשם מצרים עַל שֵׁם שֶׁהֵם מְצֵרִים לְיִשְׂרָאֵל וּכְשֶׁפּוֹגְמִין בֶּאֱמוּנָה, בִּתְפִלָּה, בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הוּא יוֹרֵד לְגָלוּת וְזֶה שֶׁאָמְרוּ חֲכָמֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (סַנְהֶדְרִין צז:) אֵין מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד בָּא, אֶלָּא עַד שֶׁתִּכְלֶה פְּרוּטָה מִן הַכִּיס הַיְנוּ, שֶׁיִּכְלוּ הָאֶפִּיקוֹרְסִים שֶׁאֵין לָהֶם אֱמוּנָה בְּנִסִּים וּמְכַסִּים כָּל הַנִּסִּים בְּדֶרֶךְ הַטֶּבַע כִּי עִקַּר הַנִּסִּים בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל (תַּעֲנִית י) (ליקוטי מוהר"ן, ז).

 

"אין משיח בן דוד בא, אלא עד שתכלה פרוטה מן הכיס"!… אם יצא לכם להתבונן פעם במילים הללו, בטח חשבתם לעצמכם שכבר הגיעה השעה. כלומר, שהנה, הגענו לימים בהם אנחנו הופכים את הכיסים הדלים ממילא, ומה אנחנו מוצאים? אולי בוטן מיום אתמול, סיכת שיער של הילדה המקורזלת שלי, ומקסימום חמישה שקלים למפיץ שבצומת. אבל ממש לא ערימת שטרות מקופלת יפה יפה, כזו שממתינה בקוצר רוח למגע ידנו המושטת אליה בחרדת קודש…

 

כל יום מכסים את הניסים ונפלאות שבורא עולם עושה איתנו במהדורת החדשות, בכותרות בעיתונים.

 

"היום סוכל אירוע חבלני" יאמר הקריין בקול הרדיופוני שלו, "לאחר ששוטרי הגבולות ערכו סריקה וגילו מסתנן חגור בחגורת נפץ. המסתנן עשה את דרכו לאחת הערים המרכזיות בארץ ברכב גנוב".

 

"בצהרי היום, בתחנה המרכזית בתל אביב, נהרג מחבל שניסה לדקור חייל".

 

"ונעבור לחדשות הספורט, מכבי תל אביב הפסידה להפועל חיפה 4:0".

 

"תחזית מזג האוויר בחסות 'החברה להעלמת ניסים בע"מ': היום ירד גשם כבד בצפון הארץ, בעקבות תנועה מהירה של ענני גשם מצפון אפריקה, למרות שמחזה כזה לא אופייני בתקופה זו של הקיץ".

 

"וזה פירוש" אומר רבי נחמן, "עַד שֶׁתִּכְלֶה פְּרוּטָה מִן הַכִּיס, כִּי יֵשׁ בְּנֵי אָדָם הַמְכַסִּים כְּלָלִיּוּת הַנִּסִּים הַכְּלוּלִים בַּמַּלְאָךְ דִּפְרִיטָא שִׂפְוָתֵהּ מְכַסִּים בְּדֶרֶךְ הַטֶּבַע וּכְשֶׁתִּכְלֶה זאת וְתִתְרַבֶּה אֱמוּנָה בָּעוֹלָם אָז יָבוֹא מָשִׁיחַ כִּי עִקַּר הַגְּאֻלָּה תָּלוּי בָּזֶה".

 

'פרוטה' – זה שמו של המלאך הממונה על הניסים, ואילו כיס – הוא מלשון כיסוי. כלומר, משיח לא בא עד שתכלה פרוטה מן הכיס – כדי שהגאולה תבוא כבר, בין שאר הדברים שאנחנו מייחלים ומצפים להם, כדאי שנפסיק לכסות את הניסים בדרך הטבע.

 

אישה א: "מה נשמע? מה שלום בעלך? עדיין חולה?"

 

אישה ב: "אל תשאלי, הוא כבר שבועיים עם שיעולים (זה ההוא מהפסקה השנייה…) ועדיין לא יצא מזה. הוא בקושי ישן בלילה".

 

אישה א: "אולי תעשו פדיון נפש?"

 

אישה ב: (צוחקת) "הלכנו לרופא, הוא אמר שעכשיו מסתובב איזה וירוס חזק כזה, בגלל השינויים הלא נורמליים האלה של מזג האוויר, והוא זה שגורם לו להרגיש ככה, וגם לשיעול המעצבן הזה".

 

אישה א: "ואיך זה קשור למה ששאלתי?"

 

אישה ב: "אה, רק רציתי להסביר לך שזה בסך הכל וירוס…"

 

מצחיק, או שלא. אבל נראה שלווירוס הזה יש איזו ישות משל עצמו. הוא החליט לתקוף היום את כל מי שנקרה בדרכו, במיוחד את בעלה של אישה ב בעודו ישן את שנתו העריבה והתמימה. ואם נרצה בכל זאת להרגיע את המצפון, אז כשנשב מול הרופא הוא יסביר לנו על הווירוס החצוף הזה שמשתולל עכשיו בחוץ, ולנו רק נותר לקוות שהוא יעבור (מתי שהוא)…

 

חיים כאלה משוללי קסם במלוא מובן המילה. הרי נאמר "מחדש בטובו בכל יןם תמיד מעשה בראשית" ו"שירו לה' שיר חדש, כי נפלאות עשה". למה? למה לשיר לו שיר חדש אם שרנו לו אתמול ושלשום, ואולי גם לפני חודשיים? כי היום הוא יום חדש לגמרי! עם ניסים ונפלאות הקשורים ליום זה בלבד!

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

ניסים כל השנה

ניסים קורים כשלא מחכים להם

נס בניס

 

אנחנו עם הפנים ליום הגדול, ליום של החתונה הגדולה, זו שאנו חווים כל שנה בכל פעם מחדש בחג השבועות הבא עלינו לטובה, אז זה הזמן להתבונן בניסים של האבא הכי מקסים שלנו, בורא עולם, על ידי הסרת המטבע הקטנה שלוחצת על העין ומונעת מאיתנו לראות את הניסים התמידיים של הקב"ה, את ההשגחה הפרטית והמדויקת שלו עלינו, את האהבה העצומה והאינסופית שלו אלינו. כי איך אמר רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע"א? "אוי ואבוי, כי העולם מלא מאורות וסודות נפלאים ונוראים, והיד הקטנה עומדת בפני העיניים ומעכבת מלראות אורות גדולים…"

 

בדור הזה קרה לנו נס אדיר – רבי נחמן מברסלב, הנחל נובע מקור חכמה, שבורא עולם הוריד את נשמתו העצומה, והוא הוריד את האור הגדול של השכל והפשטות שאנחנו כל כך צריכים, את העצות והדרך הנפלאה להתקרב לבורא עולם הכי קל ונעים שאפשר. ואל תחשבו שזה משהו מובן מאליו, זה נס עצום!

 

הנה משהו לדרך. קחו נס אחד המלווה אתכם בחיי היומיום, ואמרו עליו תודה במשך כמה דקות. הרבו באמירת השבח והתודה עליו ותראו איך הקסם של החיים מעל הטבע חוזר וצובע לנו את החיים באור יקרות. נסו ותיהנו. באחריות.

 

 

* * *

אודל תהלים, סופרת ומאמנת אישית על פי משנתו של רבי נחמן מברסלב. אתן מוזמנות ליצור קשר במייל nofarn91@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה