שאלת המיליון דולר

אחרי שנסחף לתוך מערבולת מלאה קשיים ואתגרים הוא פנה ליועצת המוסמכת שלנו, רחלי רקלס, וביקש את התשובה לשאלת המיליון דולר. מה רחלי ענתה לרועי?

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 17.03.21

שלום לך רחלי,

 

לאחרונה אני חווה זמנים לא פשוטים בכלל, אפילו קשים אם אפשר לומר. אני כל הזמן חולה, עומס העבודה חונק אותי ואשתי ואני לא מפסיקים לריב. ברור שכל זה גורם לי לחץ נוראי אדיר. לא מזמן התחלתי להתעניין באתר המקסים שלכם וליהנות מהמסרים והמאמרים שעולים בו, ואני אוהב את זה. שאלתי היא, האם את יכולה לתת לי עצה מעשית שתעזור לי לעצור את המערבולת הסוחפת הזאת?

 

מחכה לתשובה, רועי.

 

שלום גם לך רועי,

 

אני לא יודעת בן כמה אתה, אבל בוא נחזור לרגע לשנות החמישים, אז הייתה תוכנית טלוויזיה מפורסמת שנקראה – "שאלת ה-64,000 דולר". מסתבר, ששם התוכנית הפך למשהו מאוד פופולארי ומפורסם יותר מהתוכנית עצמה. למה? מכיוון שזהו ביטוי המתאר שאלה מאוד מאוד חשובה וקריטית. למשל, "האם היא תגיד כן ('איי דו') להצעה שלו?" וכן הלאה.

 

מכיוון שאנחנו בשנת 2016, חשבתי שהכי טוב יהיה לעדכן את המספר וכך להפוך את השאלה ל"שאלת המיליון דולר" המפורסמת שכולנו מכירים.

 

באופן עקרוני, שאלת המיליון דולר שלך היא – למה זה קורה לי?

 

רועי, אתה בהחלט מתמודד עם כמה אתגרים בחייך עכשיו. ובדיוק כמו כולם (כולל אותי) אתה רוצה שהחיים שלך יזרמו בצורה חלקה בלי קשיים, כאבים וניסיונות. אבל, רועי היקר, בחיים זה לא עובד ככה. והנה הנחמה: תמיד מונח טוב בתוך מצב וניסיון איתו אנו מתמודדים, והמקרה שלך לא יוצא דופן.

 

ומה הטוב במצב שלך? ובכן, דבר ראשון, העובדה שאתה בעצם שואל את שאלת המיליון דולר היא כבר סימן טוב! וזה אומר, שהקב"ה מתחיל להגיע אליך! הוא רוצה שתצמח ברוחניות שלך והוא ומנסה להראות לך שיש בך ובחייך דברים שאתה צריך לתקן ולשנות.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לא ביום אחד

להזיז את הגבינה

הדבר הכי טוב שקרה לך

הכי קשה זה להיות שמח

אתגר החושך

האתגר של הלל

חושך, זה ילד בלי חיבוק

אתגרי החיים

 

הדבר הראשון שאתה חייב להבין הוא: שהקב"ה לפעמים יוצר מצבים מכאיבים המהווים גירוי ותמריץ כדי שנרים את הראש למעלה, לשמים, ונשאל "למה?"

 

ולמה, אתה בטח שואל? ובכן, כי לפעמים הראש שלנו כל כך תקוע באדמה עד שאנחנו אפילו לא טורחים לשאול את השאלות הבסיסיות: 'למה אני פה?' ו'איפה אלוקים?'… לצערנו, האנשים שנמצאים בתרדמה עמוקה או בקומת-פייסבוק הידועה לשמצה לפעמים צריכים להתעורר מערפול החושים בו הם נתונים. במקרה שלך, הבורא היה צריך להפוך את העולם שלך למעלה ולמטה (ואם צריך אז גם לצדדים) רק כדי שתתחיל לשאול שאלות. ורועי, אל תרגיש רע עם זה. אתה נמצא בצד של הרוב, כלומר של ה- 99.4% מכלל האנשים, תנשום לרווחה.

 

הדבר השני שאתה חייב להפנים הוא: שכל מה שקורה לך הוא מסר מבורא עולם. לכל דבר יש סיבה ושום דבר אינו מקרי! אשתך שמתנהגת כמו האויב הכי קשה שלך, השפעת שנדבקה בך כמו דבק ולא רוצה לעזוב, והבוס הסדיסטי שרוצה לקבור אותך מתחת לערימת ניירת וירטואלית – כל אלה הם מסר מהבורא.

 

באופן עקרוני, יש לנו שתי אפשרויות כשאנו מתמודדים עם משהו קשה. אנחנו יכולים לבחור להאשים את הקב"ה, את הטבע, או כל כוח אחר בעולם או מחוצה לו, כך גם לא נראה את המסר והמטרה של הסבל וזה רק יחמיר את המצב. או, שאנחנו יכולים לבחור להפעיל את שריר האמונה שלנו ולהאמין שכל מה שהקב"ה עושה – הכל לטובתנו הנצחית!

 

והערת שוליים חשובה: אמונה לא נועדה לימים בהם השמש זורחת והציפורים מצייצות לנו מעל לראש בשמחה, אלא דווקא לימים הקודרים, מלאי האתגרים והקשיים. לימים בהם אנו תוהים איפה כאן ההיגיון בכל מה שאנחנו עוברים?

 

אם עדיין לא עשית את זה, אז ממליצה לך בחום לקרוא את ספרו משנה-החיים של הרב שלום ארוש – בגן האמונה והכי מהר שאפשר! תופתע לגלות איך ולמה הבורא תפר לך כמו חליפה בול במידות שלך את הקשיים והאתגרים שאתה חווה. הספר הזה יעצים את הצמיחה הרוחנית שלך ויוביל אותך לנתיב השמחה האמיתית ולחיים מלאי תוכן. ובינינו, מי לא רוצה את זה?

 

רועי, אתה צריך לדעת שהקב"ה לא רוצה שתסבול. הוא אוהב אותך ורק רוצה את הטוב ביותר בשבילך. תמשיך להתקדם על שביל האמונה והמודעות הרוחנית המקסים עליו אתה צועד. אני מבטיחה לך שאם תעשה את זה, שאלת המיליון דולר הבאה שלך תהיה לאן תיקח את אשתך בחופשה הקרובה!

 

בהצלחה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה