קחו את הזמן שלכם

להתמודד עם מחלת הדיכאון, התרופות והרצון הגדול להיות חופשיים ומשוחררים מהן. ד"ר זאב בלן, פסיכולוג ומאמן אישי, עם תובנות והמלצה חשובה.

2 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 15.03.21

מישל היא אישה מדהימה עם אישיות נפלאה, ולאחרונה גם מתחזקת ומקיימת שבע מצוות בני נוח.

 

"גדלתי בבית קתולי" סיפרה לי בשיחה הראשונה שלנו, "אבל הגעתי לנקודה שבה הבנתי שזה ממש לא בשבילי". מאז הפכה לבת נוח.

 

אבל במקום בו היא גרה עדיין אין קהילה של בני נוח, ומהרגע שעשתה את הסוויץ' הזה בחייה היא די מבודדת מכולם, בלי אף אחד לדבר איתו או שיבין אותה.

 

"אני קוראת הרבה ספרי אמונה. קראתי את כל ספריו של הרב שלום ארוש, שמעתי את הדיסקים הנפלאים שלו" היא אמרה לי באחת משיחות הסקייפ בעזרתן אנו מקיימים את מפגשי הטיפול, "ויש לי אמונה חזקה מאוד בבורא עולם. אבל יש לי בעיה גדולה מאוד".

 

היא שתקה, ואז לקחה נשימה עמוקה והמשיכה לספר.

 

"אני סובלת ממחלת הדיכאון, משהו שחוזר על עצמו אחת לשישה חודשים. במשך שישה חודשים אני מתפקדת טוב, מגדלת את הילדים ונהנית מחיי משפחה נפלאים עם בעלי. אך שישה חודשים לאחר מכן אני בדיכאון, בוכה כל הזמן והמשפחה שלי מטפלת בי.

 

"כך אני מתנהלת שנים עם תרופות שקיבלתי למצב שלי שקיבלתי מהפסיכיאטר. זה עוזר לי במידה מסוימת לצאת ממעגל הדיכאון הנוראי הזה, אבל כשזה תופס זה הדבר שהכי הייתי רוצה לא להרגיש.  

 

"אבל עכשיו, ד"ר בלן" היא פנתה אלי עם דמעות בעיניים, "אני רוצה להפסיק את התרופות, אני רוצה להשתחרר מהדיכאון הזה, להיות חופשיה ומשוחררת ממנו. אני חושבת שבעזרת התפילה וכוח האמונה אצליח להתמודד עם זה.

 

"וזה לא שלא ניסיתי" אמרה לי, "אני מתפללת על זה כבר הרבה זמן".

 

"כשאדם רוצה ללכת נגד מחלה שמלווה אותו כבר כמה שנים, כמו במקרה שלך" אמרתי לה, "זה לא דבר קל בכלל. זה מצריך כוח סבל רוחני וכושר עמידה עצומים. וזה, כפי שאמרת, צריך הרבה תפילות, עבודה ועזרה נכונה. ואני מדבר על הרבה מאוד".

 

מאמרים נוספים בנושא:

מאחורי הוילון

נשימה חדשה

טובים, לא מרירים

יש לי טרשת נפוצה, תודה.

הקרב על החיים

חוזרת משם

הכליה שלי באהבה

אחד למיליון

לא רק גוף בריא

אלוקים, אני והמחלה הכרונית

חמוציות הפלא

תודה, אבא!

בוקר טוב, כאן הקדוש-ברוך-הוא

מילים קטנות

 

"אבל" היא ניסתה להתעמת עם דבריי, "אנשים עם אמונה אמיתית לא צריכים תרופות. עשיתי כמה צעדים קטנים, כמה דברים נפלאים שמרחיקים אותי מהדיכאון, ממש כך, ובלי התרופות!"

 

"תני לעצמך את הזמן, מישל. שנה של תפילות, ולא שאני חלילה מקל ראש בזה, אבל זה עדיין לא מספיק. יש לך ילדים לגדל. יש לך הר גדול של התמודדות לטפס עליו. אל תחליטי על דעת עצמך, את עלולה ליפול לדיכאון חמור יותר מזה שאת סובלת ממנו. אל תעשי את זה לעצמך. זמן, זה שם המשחק וזה מה שאת צריכה".

 

היא הסתכלה עלי עם מבט קצת מאוכזב, אבל הבינה היטב את האמת שבדבריי.

 

כי זה בהחלט לא אומר שמישל מתמודדת עם משהו בלתי אפשרי, או לחשוב שהיא צריכה לחיות כל הזמן עם תרופות ושהן הפתרון היחיד לבעיה שלה. לא. אבל זה מצריך זמן עד שבן אדם בונה את עצמו מבחינה רוחנית – את ארגז הכלים הנחוץ לו להתמודד עם אתגרי חייו.

 

אחד הכלים הנפלאים שעוזרים לנו הוא – השיחה היומית, התפילה האישית, שמקנה לנו יכולות אדירות להתמודד עם הכל כולל עם הכמעט בלי אפשרי, ואת זה אני אומר מניסיון אישי וניסיון של מטופלים רבים שמגיעים אלי.

 

כלי נפלא זה פלוס העזרה שהיא מקבלת יעשו למישל עבודה נפלאה.

 

אין לי ספק שמישל תצליח, יש לה רצון אדיר. היא גם תתגבר על הדיכאון הזה. אבל יש לה עוד דרך לעשות עד שהיא תגיע לזה.

 

והיא תגיע.

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה