תצאו הגדולים

משחקי הכוחות והרצון לנצח הם האתגר הכי גדול איתו אנו מתמודדים בחיים. לא קל לעשות את הצעד לאחור, אבל כשזה קורה דברים נפלאים מתרחשים. תצאו הגדולים!

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 14.03.21

זכיתי להיות לא מעט פעמים עם אנשים ברגעים האחרונים של חייהם. זה לא קל, אבל מצד שני זה מדהים לראות את השינויים הדרמטיים שיכולים להתרחש באדם, למשל כשמחלה סופנית פוקדת אותו והימים הם עניין של מספר לא גדול של מה שנותר לו לחיות.

 

ואני יכול לומר שזאת מתנה עצומה שקיבלתי מבורא עולם. אנשים שנמצאים בשלב הזה של חייהם, במעבר מהעולם הזה לעולם הנשמות, לא מזייפים את זה. ממש לא. ברגע אחד, יש להם בהירות לגבי הדברים שבאמת חשובים בחיים. וזה לא כסף, גם לא תואר, כבוד, המתנות שהם מקבלים, וגם לא הבאזז שבא עם עסקת המיליון דולר שנסגרה. הכל מתכווץ והופך לחסר משמעות לעומת האהבה שהם חוו וזו שהם העניקו, ואיכות הקשרים ומערכות היחסים בחייהם.

 

כולנו נהיה כאן עד 120, בעזרת השם, אבל אף אחד מאיתנו לא חייב לחכות לרגע הסופי כדי לעשות את חשבון הנפש הנדרש ממנו על ענייני בן אדם לחברו, בכל סוגי מערכות היחסים שיש בחיינו. אפשר (רצוי מאוד) לעשות את זה כבר עכשיו כשאנחנו בריאים וצלולים. טיפ מקסים: התחילו עם המעגלים הקרובים אליכם, זה הרבה יותר קל.

 

כבר עכשיו אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, כל זמן שאפשר לשנות ולעשות משהו, כמה באמת אכפת לנו מהיקרים לנו? כמה אנו מעניקים להם? איך אנו מתקשרים עם היקרים לנו על בסיס יומי ולא רק ביום ההולדת או יום הנישואין? כמה אנחנו מוכנים ללכת רחוק או לוותר, אם צריך, בשבילם?

 

מאמרים נוספים בנושא:

עשרה צעדים לאושר

יוצרי אבני הדרך

שונים ואוהבים

חלון יפה

לאמץ את ג'וי

אין כמו מחמאה

הגישה המנצחת

מכה עוברת, אבל מילה נשארת

נוסחת החיים

מעגל ה-99

הזדמנויות נסתרות

 

זה לא שבורא עולם אומר לנו לקחת מקל ולהצטייד בתרמיל המסע ולהתחיל את מצעד הקילומטרים שלנו בשבילם, להוכיח להם. כזה פנימי, הם כבר ירגישו בזה לבד – בכנות שלנו או בחסרונה – בכל רגע שנתקשר איתם. העיניים הם החלונות של הנשמה והסובבים אותנו יודעים בדיוק מה אנו מרגישים באמת.

 

וכשאנשים מרגישים באמת שהעומד מולם ילך רחוק בשבילם, אם צריך, ולא משנה מה זה יצריך ממנו וכמה קשה זה יהיה למרות ההקרבה העצמית הנדרשת, אם הם במצב של ויכוח, עימות כלשהו – זה יעלם כלא היה. פתאום, פשרות והבנות משני הצדדים יכולות לקרות בקלות. ראיתי איך אנשים שינו את ההחלטות הכי נוקשות והחלטיות שלהם בשניות ספורות, כאלה שבמשך שבועות (ולפעמים גם חודשים) לא היו מוכנים לזוז מהן אפילו מילימטר אחד!

 

 

בכל עימות יש תמיד מנצח ומפסיד, תהיו הגדולים ותנו לצד השני לנצח…

 

זה כלל ידוע: שבכל מצב של עימות תמיד יהיה מנצח ומפסיד. תהיו הגדולים ותנו לצד השני לנצח. למה? כי כשתעשו את זה בורא עולם ייתן לכם כמתנה איכות חיים נפלאה וחדשה. חיות ואנרגיות שלא חוויתם מעולם. הוא יודע היטב שלעשות את הצעד לאחור זה לא דבר שבא לנו בקלות. אך ברגע שהוא רואה את זה, הוא מבין שאנחנו מוכנים לשים את השלום בקדמת הבמה והוא כבר ידאג לשאר, והוא גם ישפיע עלינו שפע ברכות בכל תחומי חיינו.

 

בורא עולם מאתגר אותנו עם ניסיונות מהסוג הזה כי הוא לא רוצה לתת לנו את כל הדברים הטובים בחינם.  אי אפשר לתאר מה אדם מרגיש כשהוא מרוויח משהו עם מאמץ ויגיעה, לעומת לאדם שמקבל דברים על מגש של כסף. וכשזה בא בעמל ויגיעה אנחנו יודעים היטב שזה היה שווה – הזוגיות המקרטעת שהפכה לסמל של שלום בית, הבעיות עם הילדים שהפכו להתגשמות החלום שלנו כהורים, הקשרים עם הסובבים שהפכו לחברויות הכי טובות ועוד.

 

אלה פרסים שממש לא באים בקלות. אנחנו חייבים להישאר במשחק ולא לצאת ממנו, גם לא להתנגד לבורא עולם או לכיוון אליו הוא לוקח את החיים שלנו.

 

ואם הצלחנו לעשות את זה נגיע לקו הסיום רגועים, עם שליטה, מועצמים וללא חרדות, מלאי הערכה עצמית וים של שמחה.

 

זו הדרך לחיות שנים רבות כאנשים מאושרים שעושים את הבדל ענק בעולם סביבם.

 

ברגע שאדם מגיע למקום הזה, הוא מצליח לתת מעצמו את היכולות המיוחדות שלו לעולם, אלה שבורא עולם חנן אותו בהם ורק הוא יכול להשתמש בהן.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה