תאהבו את הילדים שלכם

אם ביקשתם לדעת מהו הא"ב של הורות וזוגיות מוצלחת, אז תדעו שזה מתחיל קודם כל באהבה שלכם. כן, אתם הדוגמא הכי טובה! רחלי רקלס והמסר הכובש של מורט פרטל.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 14.03.21

אם יש לכם ילדים, רוב הסיכויים שאתם אוהבים אותם. אני מקווה. בכל מקרה, את הילדים כמו שאתם יודעים – אוהבים בכל מצב, גם כשהם בבית הספר, כשהם ישנים או חלילה מתנהגים לא יפה.

 

וכשאני אומרת 'מתנהגים לא יפה', במקרה שלי, זה שהם יום אחד ישמעו בקולי וישימו את הגרביים בסל הכביסה ולא לידו… ריבונו של עולם, למה זה כל כך קשה?!?

 

 ואיך אנחנו מראים לילדים שלנו שאנחנו באמת אוהבים אותם?

 

ובכן, לרוב זה בגלל שאנחנו מאפשרים להם לישון בבית שלנו, כשאנחנו קונים להם בגדים, אוכל ואת הקינוחים האהובים עליהם, גם מבשלים להם אוכל שאנחנו קונים ומכבסים את הבגדים שלהם. כל זה אם מצב הרוח טוב ומרקורי לא בנסיגה…

 

אנחנו לוקחים אותם לטייל, מה שמצריך מאיתנו נסיעה ארוכה ומענה ברכב תוך כדי הפרדת כוחות והפסקת ריבים, איומים שנחזור הביתה, ולהתכופף שפתאום כשנעל ספורט נוחתת על הדשבורד.

 

אתם חושבים שאני צוחקת, נכון?

 

בכל אופן, הנקודה היא – שהחברה מלמדת אותנו שאנחנו צריכים להשפיע שפע של דברים וחפצים כל הזמן לילדים, להפנות כל יחידת זמן פנויה שלנו ותשומת לב אליהם רק כדי שהם ידעו שאנחנו אוהבים אותם.

 

אבל!

 

מה יקרה אם אומר לכם שגם אם הייתם עושים הכל נכון על פי כל ספרי ההורות והחינוך ליצירת ילדים מושלמים בלי טראומות, ישנו דבר אחד שלא עשיתם אותו מספיק טוב.

 

כן, דבר אחד שיכול לגרום לילדים שלכם להרגיש אהבה עצומה ושהם אהובים יותר מכל דבר בעולם.

 

אבל לפני שאגלה לכם מהו הדבר הזה, אני חייבת לספר לכם מי לימד אותי את הדבר הגדול הזה:

 

מאמרים נוספים בנושא:

מגרעות קטנות, מתנות גדולות

המאמן האישי שלו

ככה אהבה אותנו אמא

גם אתם הייתם ילדים

לבנות עם אהבה

אמא, תעזבי אותי!

בלי פתק החלפה

הורות נפלאה בחמש

הפרי והמראה

תהיו השמש שלהם

וזה מתחיל בדוגמה אישית

 

קוראים לו מורט פרטל – הוא יועץ לענייני זוגיות מארצות הברית ומייסד שיטת "תרגילי הכושר לנישואים", ומאז הוא הגורו שלי. לדוברים האנגלית, תגגלו את השם שלו וכנסו לאתר שלו, יש מה ללמוד, גם איך הוא הפך למומחה גדול לחיים מאושרים ושמחים בתא המשפחתי.

 

והנה הדבר הזה, ישר מהפה של מורט פרטל: "הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות בשביל הילדים שלכם הוא לחיות חיי נישואין מאושרים עם בן/בת הזוג שלכם".

 

נפרדתם? התגרשתם? השם יעזור, אבל זה מה שקרה בסופו של דבר, נכון? אך מרגע זה הדבר הכי חשוב הוא ללמוד מעבר וליישם את העיקרון והמסר החשוב בהווה ובעתיד.

 

והוא ממשיך, "קשה מאוד להיות הורה טוב אלא אם כן יש לכם חיי נישואין טובים. למה? בגלל "שללמד את הילדים שלכם איך להצליח באהבה היא האחריות הכי גדולה המוטלת עליכם!"

 

הוא צודק. ואני גם יודעת שאתם מסכימים איתי.

 

רק הסתכלו לאחור על הילדות שלכם ונסו להיזכר איך ההורים שלהם התנהגו אחד כלפי השני? האם היו להם דברים משותפים וכיפים לעשות ביחד? האם הם כל הזמן רבו וצעקו אחד על השני? האם נהגו בכבוד אחד כלפי השני?

 

כל פסיכולוג יאמר לכם שהדרך בה אנו נוהגים עם בני הזוג שלנו, היא זהה מאוד לדרך בה ראינו את ההורים שלנו מתנהגים אחד לשני. למה?

 

כי כששקועים במשהו – זו הדרך בה אנו מפנימים את הדברים.

 

בואו נמשיך.

 

 

ילדים בריאים וזוגיות מוצלחת? זה רק מה שהם ילמדו מכם!…

 

"לא יהיה שום דבר חשוב בחיי הילדים שלכם יותר מההצלחה של חי הנישואין שלהם. ומי הולך ללמד אותם איך לאהוב את בני הזוג שלהם? אתם! אבל הם לא ילמדו את זה בגלל שתאמרו להם, הם ילמדו את זה מהחיים שתראו להם… הם ילמדו מחיי הנישואין שלכם!"

 

וואו!

 

איזו עוצמה!

 

האמת לא קלה, מעקצצת ואפילו כואבת. אבל קיבלנו כאן מסר נפלא ודרך מדהימה להתבונן על עצמנו באמת, על הזוגיות של ההורים שלנו – ולתקן אצלנו כדי שלא יהיה מאוחר, כדי שאנחנו וגם הילדים שלנו לא נחווה חיי נישואין כושלים או מלאים בטעויות שלא תוקנו והועברו אליהם בירושה מאוד לא רצויה.

 

אומרים שקצר הוא הקולע, וזה המסר שלי מהמאמר הזה. בצורה קצרה, פשוטה וקולעת לגעת באחת הנקודות הכי חשובות כשאנו ניגשים למלא את משימת חינוך הילדים.

 

אין ייאוש כלל בעולם, אם רק נרצה לעשות ולתקן כי ככה באמת אוהבים!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה