תחילת הפסגה

זאת לא קלישאה, כי אם חושבים טוב יותר וחיובי יותר, באמת מרגישים את זה. ואם תאפשרו לעצמכם לחיות כך תצליחו לגעת בשאלות הקשות והמנחות של החיים. ד"ר זאב בלן מסביר.

2 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 16.03.21

ככל שנחשוב טוב יותר וחיובי יותר, כך נרגיש טוב וחיובי, וההיפך. וזאת לא קלישאה!

 

ברגע שנבין שלחשוב ולחיות חיובי זה דבר שבאמת תלוי בנו, נצליח לגעת בשאלות הקשות: האם אנחנו באמת רוצים קשר חיובי עם בורא עולם? ליהנות מקשר מוחשי ומודע איתו 24/7? האם אנו באמת רוצים קשרים חיוביים ונכונים עם אחרים? האם אנו באמת רוצים להשתנות ולגדול, להיות שמחים ומאושרים?

 

לחלק מאיתנו, התשובה האמיתית אולי תהיה לא – וזאת טרגדיה. למה? כי כאב נחוש בכל מקרה, הרבה מצבים בחיים מזמנים אותו. אם נסרב לגדול ממנו, אם נסרב למסגר אותו במונחים חיוביים, פשוט ניתקע עם סבל פנימי עצמי.

 

אבל אם התשובה היא כן – זה מביא אותנו לשאלה הבאה: איך מגיעים לזה?

 

כדי למצוא את התשובה, אנחנו צריכים לחזור לאחור. בואו נחשוב לאחור לתקופת הילדות, לפני שהתעייפנו ושכחנו מה זה אומר באמת ובפשטות כיף לא מסובך. אולי "לחשוב" זה הפועל הלא נכון להשתמש בו, כי אם אנחנו הולכים לנסות "לחשוב" אסטרטגית על איך נהיה מאושרים ושמחים, זה פשוט לא יקרה. אז חייבת להיות דרך אחרת להיות שמחים.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לוחמי החופש

אמן הרגע

מומחים לשמחה

שמחה, ברצינות!

המרוץ למיליארד

שמחה בלי תנאים

עשרת הדיברות לחיים מאושרים

עניין של גישה

בחנו את עצמכם

שלוש סיבות לחייך

 

דוד המלך אומר שאנחנו צריכים לחטוף את השמחה ולהביא אותה בכוח לגוף שלנו. דוד המלך ידע שהגוף יכול להוביל אותנו למצב של שמחה, הרבה יותר מ"לחשוב" שאנחנו שמחים. איך? זכרו את הפעמים בהן שחיתם בבריכה נעימה בשיא הקיץ, או כשרקדתם בחתונה שלכם, או כשרצתם את ריצת הבוקר שלכם על רקע נופים עוצרי נשימה, או כשהצלחתם לנשום בקלות אחרי שפעת, או כשטיילתם עם הכלב שלכם, או כשדיברתם עם אלוקים – איך הרגשתם אחרי שניגשתם לזיכרונות הללו? נפלא, נכון?

 

אם כן, תחושות פיזיות יכולות לגרום לנו לבצע ניתוח של שמחה מהר מאוד. זו טכניקה מאוד פשוטה, וכידוע, ילדים משתמשים בה כל הזמן. אנחנו רק צריכים להסתכל עליהם כשהם משחקים, ללמוד איך הם מתרגשים ונעשים שמחים, וליישם את אותה טכניקה בעצמנו ובחיינו.

 

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו שכל אחד מאיתנו יכול להיות שמח. כולנו יכולים לשבור דפוסי חשיבה של רצינות וכבדות ולדבוק בשמחה, בהלך רוח חיוני. איך? על ידי שנהיה פחות מבוגרים (או כפי שאומר רבי נחמן מברסלב, אל תהיה זקן!) אנחנו צריכים לצאת מהקופסה, מהמסגרת שמקבעת אותנו, ולעשות דברים שאהבנו לעשות בעבר – לשחק טניס, כדורגל, לנגן על פסנתר, גיטרה, לצייר וכן הלאה. כמו שבאותם ימים, אפילו עשרים שנה קודם, זה עשה לכם טוב וגרם לכם להיות שמחים ומאושרים, תעשו את זה שוב ותרגישו את זה גם עכשיו. זאת "התחלת פסגה" של תמונה שקיימת אצלכם במוח.

 

 

הדרך לפסגה ארוכה אבל ההתחלה שלה מתחילה בצעד קטן חיובי שאנחנו עושים…

 

הנה דרך נפלאה להיות בשמחה עם תרגיל קצר ומעניין:

 

רשמו משהו חיובי (מעין הצהרה) על כרטיס באותיות גדולות.

 

שבו על הכיסא וישרו את הרגליים.

 

נשמו שלוש נשימות עמוקות, אחרי כל נשימה שחררו את האוויר בנעימות.

 

אמרו: "ריבונו של עולם תעזור לי שהמסר שאקרא מהכרטיס יהיה חלק ממני ומחיי, מהפנימיות שלי!"

 

החזיקו את הכרטיס מול העיניים ביד אחת.

 

קראו את מה שכתוב בקול, חזרו על זה שוב ושוב עד שתרגישו שזה בתוככם, חלק מכם.

 

הניחו את הכרטיס בצד ועצמו עיניים.

 

אפשרו למסר "להדהד" לכם בראש למשך 30 שניות עד שהוא "מתפוגג".

 

סיימתם. פתחו את העיניים.

 

אמרו תודה לבורא עולם, כי בזה הרגע ממש זכיתם בהתחלת פסגה חדשה שתשים אתכם על המסלול של כל הברכות ומשאלות ליבכם.

 

מומלץ להכין עוד כרטיסים כאלה ולבצע תרגיל זה שוב ושוב.

 

בהצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה