“להיות חצוף מחוצף!!” קאוצ’ינג מפרשת בא

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 06.01.22

פרעה החצוף מתבטא בהתרסה נוראית כלפי שמייה! הוא מרשה לעצמו לומר מילים קשות מנשוא ולזלזל בכבוד השם יתברך בעצמו! “וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה מִי ה’ אֲשֶׁר אֶשְׁמַע בְּקֹלוֹ לְשַׁלַּח אֶת יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַעְתִּי אֶת ה’ וְגַם אֶת יִשְׂרָאֵל לֹא אֲשַׁלֵּחַ” (שמות ה,ב). 

 

פרעה, כשמו כן הוא, “פה-רע”, אומר מילים מבוזות ומלאי שטנה, הרס וחורבן כלפי מלכו של עולם! פה רע שכולו מלא בצרות עין, עין הרע, שקרים, ניאוף, מגלומניה=שגעון גדלות, פרעה היה מחזיק מעצמו ‘אלוקה’, וכחלק מהמשחק היה עושה צרכיו רק פעם ביום לפנות בוקר, כדי שיחשבו שהוא ‘על טבעי’ ולא נצרך לנקביו. הוא ידע 70 שפות, אבל לא את שפת הקודש, היה ננס בגובה ארבעים אמה, בעיטה אחת ומשה היה גומר איתו את הסיפור, אבל לא זו היא דרכה של תורה!

 

“פה רע”

הרשב”י אמר שהיה ראוי שיהיו לנו שתי פיות, האחד לתפילה והשני לתורה. אולם עם פה אחד אנחנו בקושי רב מסתדרים אז עם שתיים?

 

המילים שאנו מוצאים מהפה קשות, חריפות, בוטות, נוקבות, מלאות הרב חורבן שטנה!

האם פעם באמת שתנו ליבנו אל המילים ומשמעותם? מה אנחנו אומרים על הזולת?? איזה לשון הרע ואיזו רכילות ברמת שפיכות דמים ממש??! איך וכיצד קורה שאנו מזניחים את האמונה וההשגחה הפרטית ומרשים לעצמנו לדבר כאילו ח”ו אין דין ואין דיין?! הרי אוזן שומעת וכל דברנו נכתבים…  כלומר להתבכיין ולהתלונן כנגד מה שהשם יתברך עושה לי.. ולא זאת ורק אלא ש-

 

פרעה אינה דמות מצרית מיתולוגית שהייתה קימת היי שם לפני אלפי שנים. פרעה הוא יצר הרע אשר קיים בתוכנו. מידה רעה שיש לשברה! שבה אנו מרשים לעצמנו לפתוח את פינו השקם וערב ולשלח חיצים רעים באחרים. את האחר אנחנו שופטים ולחומרה, אבל לעצמנו מקלים. ומי שם אותנו כשופטים בכלל?! ואיפה שיש מחלוקות, דברי נבלה ונאצה, דברים שיש בהם חילול השם קחו את הרגליים ותברחו!

 

“פה מפיק מרגליות”

התיקון לפה רע, הוא פה מפיק מרגליות! הפוך. כשם שפרעה היה כולו רע מכף רגל ועד ראש, כך גם אנחנו בתיקון של המידה הרעה הזו עלינו אדרבא כל היום לשבח ולהלל ולהודות לבורא עולם על הכל! וידועים הדברים, “אמרתי תודה ונושעתי!” מורנו כבוד הרב שלום ארוש שליט”א הוריד אור גדול מאד של תודות והודאות שמושיעות את העולם כולו בכלל והאדם בפרט!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה