האנטי הכי גדול שיש -קאוצינג מפרשת כי תשא

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 17.02.22

אחד מהכוחות הכי חזקים שקיימים באדם הוא למעשה אותו כוח שכולנו מדעים אליו ברמה כזו או אחרת אבל לא מודעים לכוחו העצום הן לטוב והן למוטב, כלומר הן בהשפעה החיובית, הטובה והבונה ולעומתה בצורה המחפירה, ההרסנית והמחריבה.

אותו כוח אינו נסתר מענינו ומאותו הרגע שאנו מגיחים לאוויר העולם הוא כבר מתגלה בנו אפילו בצורה הכי פרימיטיבית של הקיום ההישרדותי.

הכוח הזה הוא גם הכוח שמניע אותנו הן בצורה מודעת והן באופן הנסתר של התת מודע לעשות דברים, להסתקרן ולגלות עולמות חדשים, לצמוח ולעלות מעלה, לעשות מעשים טובים לעצמנו לזולת ולבריאה, ובמקביל בדיוק על אותו המשקל – אותו הכוח גם גורם לנו לעשות דברים מרחקי לכת שהם ברמת פשע, ולוו דווקא פלילי אלא גם נורמטיבי / הילכתי שבו אנו עוברים על חוקים בסיסיים בין אדם לחברו ברמת שקרים, רמאיות, נוכלות, קנאה, שנאה, לשון הרע, פה מטונף, מעשים שמזיקים לאחר במישרין, בגידות וכיוצא בזה. גם שם המניע הוא בדיוק אותו הכוח!

שני קצוות בסקאלה

כאמור וכפי שאנו וודאי יודעים שלכל מידה, תכונה, אופי קיים סקאלה המהווה סוג של סרגל דמיוני שעליו משובצות בהיררכיה סימון הדרגתי של מספרים המהווים את הטווחים מדרגה נמוכה , המשך בבינונית וכלה בגבוהה. כך לדוגמא :

גבוהה                                נמוך

 כעת, אחרי הצגת הסיכמה בואו נדבר תאכלס, הלכה למעשה איך כל זה בא לידי ביטוי בחיים שלנו : לצמיחה והצלחה או לקמילה וחורבן.

במילים אחרות אם יש בכם כוח מסוים של אסרטיביות אתם בוחרים איך לנווט אותו – לדברים טובים שיעזרו ויקדמו אתכם בחיים, אבל לא רק אתכם אלא גם יתר האנשים שזקוקים לעזרתכם וליכולת הנדירה שקבלתם במתנת חינם מאת הבורא, או לחילופין האסרטיביות שלכם אומנם גורמת לכם לכבוש יעדים, אבל באיזה מחיר? השפלת האחר, דריסה ורמיסה? לקיחת תפקיד נחשק במניפולציה? שליטה על הבעל או האישה והילדים? ליצור הכנעה מתוך לחצים והפחדות? זו שתלטנות חולנית ביותר שגורמת לאחר לפחד ממך. להתרחק ואולי אפילו לסלוד.

מכאן נובע: הכוח קיים אצלך השאלה לאן אתה בוחר לקחת אותו!!

וכעת מהו אותו הכוח ואיך הוא קשור לקאוצינג השבועי שלנו, זוהי גולת הכותרת כאמור.

 ,Well well ידידיי היקרים – שבו טוב.. הכוח מוכר לכולנו ואני לא הולכת לחדש לאף אחד ,אלא מה , החידוש בא לידי ביטוי ביצירת תודעה ערה לכוחות, לבחירה ולדרגות שבו; היינו העוצמה החיובית או השלילית מתוך כוונה למנף אתכם קוראים נכבדים לעשייה טובה ובונה.

כוח הרצון

כוח הרצון בכל ספרי החסידות והספרים הקודשים מוגדר ככוח הכי חזק הקיים באדם. זהו בעצם כוח החיים שמנתב אותנו בהתאם למידות הקיימות בנו לטוב או למוטב. למעשה; כוח הרצון + מידות = התנהגות בפועל

כנגד כל הסיכויים

לא בכדי קיימים סיפורים למכביר אודות אנשים פשוטים ורגילים שהצליחו מעל ומעבר למצופה ברמה על אנושית, לא רק ברמת שבירת שיאי גינס אלא ברמה הקיומית היומית. נכים ללא גפיים גילו פתאום יכולות חבויים של כישורי ציור בעזרת שימוש נכון בלסת ובפה, אנשים עם מוגבלויות שמצליחים להגיע לאולימפיאדות, לטפס על הרים ולעשות כנגד כל הסיכויים. אנשים שמגיעים מרקע לא פשוט ודיי מורכב, ממעמד סוציואקונומי נמוך וברבות הימים מצליחים להגיע למשרות מכובדות וקוטפים תארים ונהיים מובילים בתחומם.

כל זה טוב ויפה ידידיי ברמה האישית שאנשים מגלים תכונות חזקות שבנו ומוצאים את זה החוצה למינוף הצלחה אישית.

לברור את הטוב מן הרע

אולם מה קורה אם בתוך זה קיים פסולת? הפסולת כשמה כן היא פסולה. היא כבר לא נחוצה יותר ואין בה שימוש וכיוונה הוא אחד לפח הזבל. הנמשל ברור.. מה קורה אם יש לנו מידה טובה ויפה של אסרטיביות אבל בתוכה מתערבבת מידת הכוחניות של שליטה?! ואלו שני תכונות שונות בתכלית; אסרטיביות למול שליטה. מה קורה אם אדם שהוא פזרן בחוץ כי רוצה לעשות פוזה לאחרים ,שיחשבו עליו שהוא לארג’ ופזרן אבל בבית מוציא לאשתו ולילדיו את הנשמה והקישקע על כל גרוש שמבקשים.. פה נמצא מידה לכאורה של ‘רוחב לב’ עם פסולת רבה של קמצנות/צייקנות.

האנטי הכי גדול שיש  – יאללה חברים בואו נגיע לשורה התחתונה שלשמה נכתב קאוצינג תפעולי זה

  • הבנו שיש בנו מידות שהם תכונות אשר מהוות את המבנה האישיותי שלנו
  • בכל תכונה נמצא סקאלה בסרגל שבו יש מדרג בין 0-10 , מן הנמוך לגבוהה שהמידה הבינונית/הממוצעת היא הטובה בדרך כלל
  • הקדוש ברוך הוא הטביע בנו את הכוח הכי חזק עלי אדמות שנקרא “כוח הרצון” שבו ניתנת לנו אפשרות הבחירה לבחור בין טוב או רע. בין לבנות את עצמנו ואת הסביבה או חלילה להרוס ולהחריב.

חטא העגל

אז מה היה לנו שם בעצם? באותו מעמד הרסני שהחריב עולמות כפשוטו שעד היום אנחנו סובלים ממנו סבל רב לדורותיו!! כל הצרות והייסורים נמשכים אף גם מחטא זה (גם חטא עץ הדעת), כל הייסורים הקשים והנוראיים כולל חורבן שני בתי המקדש, השואה האיומה, המלחמות, הגליות וכן באופן הפרטי המחלות, הבעיות, הקשיים במציאת זיווג, ילודה, פרנסה, הקמת בתים ושימורם, מציאת התכלית, מימוש פוטנציאל וכל אחד יכול להוסיף לרשימה מתוך רחשי ליבו.

אנטי הכי גדול שיש

הרצון של דור המדבר שיהיה להם ‘אלוקים אחרים’ הוא זה המניע שיצר את ההרס והחורבן! הרצון השלילי, ההרסני, הבזוי לא לבחור בבורא עולם כסמכות בלעדית, כאוטוריטה יחידה, כאל יחיד – אלא לחקות את הגויים הגיעו למדרגת השחתה בין הגדולות שהיו לדורותיו עד אשר בורא העולם בקש להשמידם. 

האנטי הזה, הכוח הרצון השלילי מקורו אך ורק ביצר הרע, שכל מגמתו, כל הווייתו, כל מהותו היא לצאת כנגד הקדוש ברוך הוא ולהמריד את העם במעשים שמחריבים עולם וליצור קרע בנינו לבין הבורא יתברך ומשם כבר כל הצרות מתגלגלות בצרורות..

סופת הוריקן פנימית

אותו כוח הרסני שהיה אז ונמצא אצלנו גם כיום, שרבים וטובים מאיתנו מסרבים בעקשנות רבה להכיר בכוח שמחריב לנו באופן הכי ברור את החיים היפים, המתוקים והנעימים עלי אדמות. אותו כוח רצון הוא מניע חבוי ונסתר שמחולל סופות הוריקן ואחר כך משאיר איי חרבות בצורה של פחדים וחרדות, ייאוש, חוסר חשק לחיים, עצבות ועצלות, זעם כעס ועצבים, טראומות וכן כל סוגי מחלות הנפש לרבות סכיזופרניה, רדיפה עצמית

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה