כוחי ועוצם ידי | קאוצ’ינג מפרשת השבוע

בואו לא נשחק אותה רמבו ונדמה לי, כי הכל דמיון מעוות ושקרי של היצר הרע, אשר מנסה להכניס בנו תחושת ישות שקרית ולא נכונה!

3 דק' קריאה
קאוצינג מפרשת עקב כוחי ועוצם ידי

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 18.08.22

וואו.. אם יש מושג אחד בולט, מנוכר, קשה, קשוח, אכזרי ומהתל בנו יומם וליל, 24/7, מכה ללא הרף זוהי תחושת כוחי ועוצם ידי. למען האמת אנו נתקלים בו השכם וערב; ברוב שעות היום, במצבים שונים ומגוונים למכביר; למן המצב הפשוט ועד המורכב, מהדבר הקליל ועד למסובך.

התחושה המדומיינת הזו בעצם נמצאת איתנו ברב שעות היום, לא אגזים אם אומר אפילו כל היום, וכן גם בשינה (החלומות ברובן , לא כולן, הן ביטוי למה שחשבנו והתנהגנו במהלך היום כולל תת מודע פחדים ומהווים)

כוחי ועוצם ידי

‘כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי’ הוא ביטוי המופיע בפרשתנו ומשמעותו תיאור לאדם או קבוצה אשר זוקפים את תוצאות הצלחתם ליכולות עצמיות בלבד מפני שהם כופרים בקיומו של הקב”ה ואינם מאמינים בה’ כמי שנותן את הכוח לאדם לפעול בעולם.

נהוג לכנות אדם בביטוי זה אם הוא מפגין אגו וגאווה על כך שיש לו כוח עצמי ולא השם יתברך הוא זה שהביא, שלח, נתן, האציל לו את הכוח לעשות פעולה מוצלחת.

כוחי ועוצם ידי 24 שעות..

בואו נודה על האמת, נקח אחריות ונתחיל להתמודד!

אמרנו שזה תוקף אותנו כל יום, בכל מקום וכן בכל סיטואציה! היות ובקואצ’ינג עסקינן הבה נפרק את המושג האמורפי לחיי היום יום בכדי שנוכל בחסדי השם יתברך לזהות אותו, להתבונן בו ולתקן אותו, שזו מטרתנו.

ישנן דוגמאות למכביר נציג בפניכם כמה מהן, בטוחני שעם חלק מהם תזדהו..

  1. קמת הבוקר באיחור מה, ב”ה הספקת איכשהו אחרי עצבים וריב עם כל העולם (ולהקתו) להגיע בזמן לתחנת הרכבת, אך הופס.. רק התחלת לרדת במדרגות בריצה מטורפת והנה.. הכרוז מודיע שהרכבת אך זה עתה עזבה את התחנה.. כעס עצום ממלא את ליבך ואתה מרגיש איך כל הפנים שלך מאדימות ומתנפחות מרוב עצבים.. הלב פועם כמו על אוטוסטרדה ואתה עוד שנייה מתפוצץ מעצבים ומאשים את כל העולם

עצור רגע! זהו כוחי ועוצם ידי. שהרי אתה איחרת כי ככה השם רצה, קמת באיחור הבוקר כי ככה השם רצה, רצת ולא הספקת כי ככה השם רצה. וכל מחשבה אחרת היא בגדר כפירה והאשמה עצמית שהיא גם בגדר כוחי ועוצם ידי היות ואתה חושב שאתה מסוגל לעשות משהו ללא הבורא יתברך. בידוע שאפילו לא ניתן לנקוף אצבע לולא אשרו לנו משמיים.. אז על מה יש להתגאות? על שליטה מדומה?

  1. מזל טוב, חתמת על חוזה עבודה משומן ומוצלח במיוחד. רגשות גאווה ממלאים את ליבך שאתה יחיד ומיוחד במינו, שאתה כוכב עולה שאתה כל כך כשרוני ויוצא דופן שהם הסכימו לשלם לך את המחיר הזה.

עצור! כוחי ועוצם ידי. מי נתן לך את הכשרונות? מי חונן אותך ביכולות? מי סגר לך את החוזה? מי שלח לך את סכום הכסף? רק הבורא יתברך. שהרי כמה כסף תקבל מוקצה מראש השנה ועד סופה כך שאם הוחלט שתקבל סכום מסויים אתה תקבל אותה בדרך שהיא. הבחירה שלך נמצאת רק אם להאמין בשם שהוא זן ומפרנס או בכוחי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה. אז על מה יש להתגאות? על שאתה בעצמך מפרנס את עצמך? 

  1. מדהימה! הצלחת בבחינה ואת היחידה שקיבלה 100. יופי את חכמה ומוכשרת. נבונה ומצליחנית.

עצרי! מי נתן לך את כל היכולות והכישורים? ההצלחה בבחינה? אך ורק השם יתברך. זה שאת מצליחה כי זה רצונו יתברך ולא שום דבר אחר. אז על מה יש לך להתגאות? על חוכמה שאינה שלך אלא של הבורא מאוצרות מתנת חינם..

  1. ירדת במשקל? הפסקת לעשן? מצאת את בת הזוג המיוחלת? נולדו לכם בשעה טובה תאומים? את נאה, מטופחת ומתלבשת יפה? יש לך כישרון ציור? ה IQ שלך הרבה מעל הממוצע? את גר בבית נאה המרחיב את הדעת? יש לך בעל וילדים? יש לך משרה מבוקשת ונחשקת? טסת לטיול חצי עולם, ישן במלונות יוקרה ואוכל במסעדות שפים? את בשלנית אחת בדורך? שפית מהוללה שכל מתכון יוצא לך פיקס..?

עצרו! עוד כהנה וכהנה דוגמאות בלי סוף – נוכל לראות שכוחי ועוצם ידי זה על כל הצלחה קטנה כגדולה, כל יכולת, דיבור מעשה ומחשבה תוקפו גאווה ולקיחה לכוחות עצמיים או אמונה זריקת הכפירה ונתית הקרדיט המלא לכבוד בורא העולם הוא נתן, עזר, חנן, הושיע, מרחם. כי הכל שלו והכל משלו. אל תתבלבלו בכלל במחשבה האפיקורסית הנוראית הזו שמפילה טובים ורבים מאיתנו.

המאציל העליון – האחד והיחיד!

השם יתברך הוא ורק הוא המאציל היחיד מטובו, מאורו, מכוחו עלינו בני האדם. ואנחנו? עם כל הכבוד לנו ויש, בסה”כ רק עלה נידף ברוח, “תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו..”

נפגשים בזאת חדשות לבקרים, אז בואו לא נשחק אותה רמבו ונדמה לי, כי הכל דמיון מעוות ושקרי של היצר הרע, אשר מנסה להכניס בנו תחושת ישות שקרית ולא נכונה. זו דרך מצוינת שלו לתעתע בנו להוליך אותנו שולל…

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה