קואצ’ינג מפרשת משפטים – “הוראות היצרן”

בואו כולנו יחדיו נתחיל לחיות חיים טובים נאורים ובהירים יותר לפי התדרוך האלוקי המתבקש שהיא תורתנו הקדושה!

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 10.02.21

בס"ד בזרה"ק

קואצ'ינג מפרשת משפטים – "הוראות היצרן"

 

הטבע האנושי הוא להיות מרדן. בספרים הקדושים כתוב שעוד משחר ילדותנו יצר הרע מנעוריו, כלומר שהוא קיים גם כבר בגילאים הקטנים וכמובן הולך גדל ומתפתח משך השנים ועם ניסיונות החיים (למען הדיוק, הוא נולד כבר איתנו..)

 

אנחנו כבני אדם פועלים כיצורים דומיננטיים, שתלטניים, חושבים, פועלים, עסוקים בעולם. התחושה הכמעט רווחת אצל כל אחד ואחת מאיתנו היא תחושת האישות, שאני משהו פה בעולם, ולעולם חוסן, לי זה לא יקרה ואני בעל הבית של העולם, והדברים הם שלי וככה זה יישאר למצח.

 

הדברים לצערי אינם מופרכים, הם תחושה שמקוננת בלב כולנו. זוהי כמובן תחושה שקרית עם תוכנית זדונית של היצר הרע, שכל מגמתו להונות וליצור תרמית מחשבתית כדי שנטעה חס ושלום ונחיה בדמיון המטעה והשגוי הזה.

 

מו"ר הרב שלום ארוש מסביר יפה; עד 120 ב"ה , כאשר מגיעה הקריאה ואנחנו נצבים בפני בית דין של מעלה, לפני קודשה בריך הוא, יסירו מעלינו את כל המסכים, את כל הפרגוד, המחסומים ואת כל המצגות שווא שהציג בפנינו היצר הרע, והו אז תתגלה האמת במלוא מערומיה. אז נדע ונביא את כל מה שהסתתר משך חיינו מאחורי הפרגוד והתקיים מאוחרי הקלעים ונכלם מבושה.. אולם כבר אז יהיה מאוחר מידי, מאחר וכבר לא נוכל לתקן שהרי אנחנו נמצאים כבר בעולם האמת.

 

אולם, ברוך השם עדיין אנחנו פה וניתן לתקן ובגדול. אז אם כך, מה עלינו לעשות? יש לעבוד את המידות. לא להתעצל ובוודאי שלא להתרשל -לשבור את הגאווה, ובעיקר את המחשבה וההנהגות המוטעית של כוחי ועוצם ידי עשו לי את החייל. כי באמת מי ומה אנחנו..

 

מסופר סיפור יפה על איש עשיר מאד שהשאיר צוואה וביקש ביום הפטירה שלו לקרוא אותה. הגיעה השעה והקופסא נפתחה ובה נמצא פתק צהבהב ישן שהצהיב משך השנים, ובו היה כתוב "אני פלוני בן פלוני מבקש לקבור אותי עם גרביים".

 

כולם הוכו תדהמה. "מהה נסגר איתו? גרביים?!" חשבו שיבקש קבר מזהב. הלכו לחברת קדישא וזו לא הסכימה בשום פנים ואופן שהרי יהודי נקבר עם תכריכים בלבד. אחרי הקבורה הוציא הקברן מכיסו פתק נוסף , אף הוא צהבהב ואמר, "אביכם ע"ה ביקש שאקריא את הפתק הזה שהשאיר בידי לפני עשרות שנים, שבו ביום פקודתו אקריא לכם אותו", ובו היה כתוב "אני, פלוני בן פלוני, העשיר הגדול, למרות כל הכסף שהיה ברשותי, וכל המעמד והרכוש, אפילו עם גרביים לא יכולתי להיקבר. אצל בורא העולם כולם שווים בין שווים. מעפר באת ואל עפר תשוב. עירום כביום היוולדך".

 

וכך חברים יקרים, היצר הרע מנסה להתל בנו בדמיונות שווא של הצלחה, שגשוג, מעמד, כסף, רכוש, חברה ועוד – כל אלו אינם אלא מצג שווא. כי הצלחה של העולם הזו, אינו בהכרח ההצלחה האמיתית שבורא עולם חפץ עבורך, אם אתה עשיר – האם אתה מפריש כהוגן? האם אתה דואג לתת צדקות ומעשרות? האם אתה נוהג ברחמנות כלפי אחייך העניים שידם אינם משגת? אם את בעלת מעמד, האם סביבך ישנם אנשים בעלי מעמד וכוח או שגם אנשים פשוטים יותר, שזקוקים לעזרה ותמיכה? איפה את נותנת את חלקך לחברה לאיחוד, לתמיכה ולעזרה?

 

וכך כל אחד ואחד יפשפש בהוראות היצרן האם אנחנו עושים כמצופה מאיתנו, האם אנחנו 200W שקע לתקע או משדרים בתדרים שונים ושורפים אחד את השני וחיים בניתוק..? אלו הן שאלות מתבקשות.

 

זכרו, מי שחי לפי הוראות היצרן חי חיים טובים, מתוקים שלווים ומאושרים. התדר האנרגטי שלו מלא בחיות מזינה וחיובית לעומת אחר שחיי בדחפים בלתי נשלטים, אימפולסים של רדיפה עצמית, קנאה, שיגעונות ודמיונות למכביר.

 

בואו כולנו יחדיו נתחיל לחיות חיים טובים נאורים ובהירים יותר לפי התדרוך האלוקי המתבקש שהיא תורתנו הקדושה! חזקו ואמצו.

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה