קבב על מחבת פסים

כן, אתם יכולים לרכוש את הקבב המוכן ממדף הקפואים שבסופר. אבל הקבב שתכינו בעצמכם יהיה טרי, טעים ובריא יותר, וזה גם לא כ"כ מסובך.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 05.01.23

קבב על מחבת פסים

זמן הכנה: 30 דק’ נטו, 90 דק’ ברוטו | רמת קושי: קל-בינוני | בשרי

 

כן, אתם יכולים לרכוש את הקבב המוכן ממדף הקפואים שבסופר. אבל הקבב שתכינו בעצמכם יהיה טרי, טעים ובריא יותר, וזה גם לא כ”כ מסובך.

 

עדות רבות מתגאות בקבבים שלהן. ישנו הקבב הרומני המפורסם, וקבב טורקי, קבב לבנוני, פרסי ומצרי – ואלו רק הידועים שבהם. מדובר במאכל עתיק יומין, שמוזכר אפילו בתלמוד הירושלמי (מופיע בשם כַּבַּבָא בזבחים מ”ו).

 

מה הופך את הקבב לפופולרי כל-כך? כנראה העובדה שמדובר באחת הדרכים הפשוטות והטעימות להכין בשר, וזה נכון היום כפי שהיה נכון בימי קדם – מעט עבודה, מעט כלים, הכנה מהירה, ובימינו גם לא צריך להדליק מדורה. סלט ירקות זריז, טחינה, כמה פיתות טריות – ויש לכם ארוחה נהדרת.

 

קבב ביתי אפשר להכין גם במחבת או בגריל, וכמובן על מנגל בחצר (אם יש כזו) או בחיק הטבע (אם אין סגר). אבל אחת הדרכים הנוחות, המוצלחות והפחות מלכלכות ביותר, היא להכין אותו על מחבת פסים.

 

אגב, הסוד של קבב טוב, מלבד שימוש בחומרי גלם טובים ומתאימים כמובן, הוא בעיבוד – לישה נמרצת של התערובת, ומנוחה שלה בקירור במשך שעה לפחות, אם אפשר. מלבד זה, חשוב להקפיד על תערובת שומנית יחסית ולכן חשוב איזה בשר קונים. אם אתם קונים מקצב, בקשו שיטחן לכם תערובת של נתחי צוואר ושפונדרה, או כתף וצלעות, ואם הוא יכול להוסיף גם קצת שומן כבש אז בכלל.

 

המצרכים

ל-4-5 סועדים

  • 500 גרם בשר בקר טחון (צוואר+שפונדרה או כתף+צלעות)
  • 1 בצל קטן
  • 1 כוס פטרוזיליה קצוצה גס
  • 6 שיני שום
  • כפית שטוחה מלח
  • 1/2 כפית פפריקה מתוקה
  • 1/2 כפית כמון
  • פלפל שחור גרוס (אם יש תערובת שכוללת גם פלפל אנגלי – עדיף)
  • 1/3 כפית סודה לשתייה מומסת ברבע כוס מים
  • אופציונלי: 1 כף פלפל חריף קצוץ דק, 1/2 כפית סומאק, 1/2 כפית ראס אל חנות, קורט פפריקה מעושנת

 

 

אופן ההכנה

 

א. קוצצים דק את הבצל והשום (את השום אפשר גם לכתוש אם אתם רוצים לחסוך זמן). מוסיפים לקרש החיתוך את הפטרוזיליה הקצוצה וקוצצים אותה דק יחד עם הבצל והשום. התערובת לא צריכה להיות אחידה אבל היא צריכה להיות קצוצה היטב.

 

 

 

 

ב. מעבירים לקערת ערבוב, מוסיפים את הבשר, המלח, הפפריקה, הכמון והפלפל השחור (ותבלינים נוספים מרשימת ה”אופציונליים”, אם אתם רוצים). מערבבים ולשים בידיים (אפשר לשים כפפות חד-פעמיות) במשך 2-3 דקות ואז מתחילים להוסיף את תמיסת המים והסודה לשתייה בהדרגה, כל פעם קצת. ממשיכים ללוש ולהוסיף את המים במשך כמה דקות עד שהמרקם משתנה קצת ומתקבלת תערובת אחידה וחלקה יותר. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לשעה לפחות.

 

ג. פורשים נייר אפייה על מגש. מוציאים את תערובת הקבב מהמקרר, משמנים את הידיים וצרים “נקניקים” צרים וארוכים (הקבבים יתקצרו ויתנפחו במהלך ההכנה), בקוטר של 2-2.5 ס”מ ובאורך של 8 ס”מ לפחות. מניחים על נייר האפייה.

 

ד. מחממים את המחבת על להבה גדולה במשך כמה דקות. לאחר מכן מעבירים ללהבה בינונית. מסדרים את הקבבים על מחבת הפסים ומטגנים אותם מכל הכיוונים עד שישחימו יפה מכל הצדדים.

 

מגישים עם סלט ירקות, טחינה חמצמצה, פיתות טריות ורכות – ונותנים לכל אחד מהסועדים למלא את הפיתה שלו בעצמו. למתקדמים: להגיש עם בצל קצוץ מתובל בסומאק בצד.

 

בתיאבון!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. יצא מדהים!!

כ' אב התשפ"ב

8/17/2022

עפרה ר.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה