מאפה פסטה מהיר

אם נתקעתם עם שאריות פסטה שחבל לזרוק - אפשר להכין את המאפה הפשוט הזה, שהוא טעים בלי פרופורציות למידת המאמץ ומספר המרכיבים. כמו כן: הוא לא דורש ביצים.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 16.11.23

זמן הכנה: 45 דקות | קושי: קל | חלבי

אם בישלתם בטעות את הפסטה יתר על המידה, או סתם נתקעתם עם שאריות פסטה שחבל לזרוק – אפשר להכין את המאפה הפשוט הזה, שהוא טעים בלי פרופורציות למידת המאמץ ומספר המרכיבים. כמו כן: הוא לא דורש ביצים.

זה לא נעים כשהפסטה מבושלת יתר על המידה (Over cooked). מצד אחד, חבל לזרוק. מצד שני, לא כיף לאכול. הפתרון הפשוט הוא להכין את המאפה שלפניכם, שדווקא משתפר אם הפסטה קצת רכה מדי.

מערבבים את הפסטה עם הגבינות שנשארו במקרר, מוסיפים בצל מטוגן ומעט שמנת חמוצה (או גבינה לבנה), ואופים עד להזהבה-השחמה. אם נשארו לכם פירורי לחם, או לחם יבש שאתם יכולים לטחון, אז שכבה דקה מעל למאפה תוסיף לו קרנצ’יות כייפית.

בשונה ממאפי פסטה אחרים, אין צורך להוסיף ביצה או להכין רוטב. המאפה גם לא מכיל ירקות (למרות שבהחלט ניתן להוסיף לו רצועות של פלפלים קלויים, למשל) שצריכים להתרכך, כך שהאפייה קצרה – חצי שעה לכל היותר.

הכמויות הן לתבנית 20×20 ס”מ (המאפה מאד משביע וכמות כזו תספיק ל-4-6 מנות). לתבנית 32×25 מכפילים כמויות (כלומר, היא מתאימה לחבילת פסטה שלמה).

המצרכים

לתבנית 20×20, 4-6 מנות
• 250 גרם (חצי חבילה) פסטה קצרה מכל סוג
• 200 גרם גבינות – צהובה, בולגרית, פטה, קשקשבל ומה שיש
• 1/2 גביע שמנת חמוצה. אפשר להחליף בשליש גביע קוטג’ או גבינה לבנה
• 1 בצל יבש בינוני-גדול (אפשר להחליף או לשלב סוגי בצלים אחרים, בהתאם למה שיש)
• מלח, פלפל שחור
• אופציונלי: פירורי לחם (עדיף מארגז הלחם, או מלחם יבש שטחנתם)
• להגשה: שמנת חמוצה

 

אופן ההכנה

א. מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן, ומניחים לה להתבשל קצת יותר מדי. מסננים, יוצקים כף שמן זית, מערבבים ומקררים.

ב. מחממים תנור ל-170 מעלות.

 

ג. פורסים את הבצל לרצועות דקות ומטגנים במעט שמן עד שהוא מתחיל להשחים. ממליחים קלות ומערבבים דקה או שתיים. מוסיפים 2-3 כפות מים וממשיכים לאדות תוך ערבוב מדי פעם עד שהבצל חום ומבריק. מקררים.

ד. מפוררים ו/או מגרדים גס את הגבינות. מערבבים בקערה גדולה עם הפסטה, השמנת החמוצה, הבצל והפלפל השחור. טועמים ומתקנים תיבול.

 

 

 ה. מעבירים לתבנית משומנת ומכניסים לתנור למשך כ-25 דקות. מסיימים בכמה דקות בגריל, עד שהחלק העליון של המאפה מזהיב וקצוותיו משחימים.
מגישים עם סלט ושמנת חמוצה או יוגורט.

* * *
שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

 

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה