קורא בקפה

"אני רואה שיש לך שלושה ילדים" עוד בטרם המשיך את המשפט, הרצינה האישה, הסתמרה כולה, הזדקפה וכמעט שפלטה צעקה מפיה : "מה פתאום שלושה ילדים??! יש לי ארבעה ילדים!"

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 12.08.21

בס"ד בזרה"ק

 

קורא בקפה

 

פרשת "שופטים" מפניני הפרשה 

 

 "כִּי אַתָּה בָּא אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ לֹא תִלְמַד לַעֲשׂוֹת כְּתוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם הָהֵם: לֹא יִמָּצֵא בְךָ מַעֲבִיר בְּנוֹ וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ, קֹסֵם קְסָמִים, מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף: וְחֹבֵר חָבֶר וְשֹׁאֵל אוֹב וְיִדְּעֹנִי, וְדֹרֵשׁ אֶל הַמֵּתִים" (דברים, י"ח, ט'-י"א)

 

זהו סיפור עצוב על קורא בקפה..

הסיפור הוא סיפור אמתי שקרה לפני כמה שנים ובע"ה שיהיה לתועלת הכלל.   אימי ע"ה הייתה רשומה לחוג התעמלות במתנ"ס שליד הבית, בסוף השנה ארגנו הבנות מסיבת סיום שבו החליטו לקנות מתנה למדריכה ולהביא 'אטרקציה' קורא בקפה. אימי ע"ה שלא מצא חן בעיניה 'האורח' החליטה לשלם בעבור המתנה ולא להשתתף במסיבה. אולם הסיפור המזעזע שאירע לא איחר להישמע ולהדהד עוד שנים רבות אחרי..

 

אחת מהנשים שהתעמלה בחוג החליטה לצרף למסיבה את אחותה שתבוא להתייעץ עם היידעוני הקורא בקפה, "בואי.. יהיה כייף!". לימים הסתבר "שהכיף" עלה בחיי אדם.. המעשה שהיה כך היה;

 

האחות נגשה בהתרגשות ובציפייה אל הידוען הפופולארי מתל אביב, הקורא בקפה 'הדגול' שיפענח לה נסתרות וצפונות העתיד, שיאמר מה צופן לה עתידה, מה יהיה בקרוב עם בעלה וילדיה, מה בחובו של חייה.. בערגה ובהנאה רבה שתתה את הקפה והגישה לו את הכוס ביד רועדת, ליבה הלם בחוזקה וכולה הייתה דרוכה למוצא פיו, כאילו מדובר בהמרא דאתרא חס ושלום. הוא שפך הקפה ופני והרצינו. "קרא" את מה "שקרא.."

 

"אני רואה שיש לך שלושה ילדים מאד חמודים" פתח ואמר; עוד בטרם המשיך את המשפט, הרצינה האישה, הסתמרה כולה, הזדקפה וכמעט שפלטה צעקה מפיה : "מה פתאום שלושה ילדים??! יש לי ארבעה ילדים!"

 

"סליחה", אמר לה המכשף בהתנשאות מה ובזלזול , "אני רואה שיש לך רק שלושה ילדים. אין ארבעה! שלושה!"

 

עם ישראל היקר, מספר ימים בודדים לאחר מכן.. ממש כמה ימים ספורים, בנה הרביעי של האישה האומללה הלך למילואים ונדרס שם למוות. אכן.. השליח של השטן ראה רק שלושה ילדים.. מזעזע! איום ונורא.

 

לולא הייתה הולכת לרב צדיק שהיה רואה את הגזרה יכול היה לפעול ישועות לילד. היה יכול לפעול אחרת. להציל את הילד מרוע הגזרה, מדין של מוות. הרב יכול היה להתפלל, לצעוק אל השם יתברך, לבקש, להתחנן, לעשות השתדלות בעד הנשמה המסכנה והאומללה. וגם אם נגזרה כבר הגזרה, על כל פנים, יכול היה לעשות לו תשובה ולהביאו לעולם הבא טהור ומתוקן.

וזה? בן בלייעל מה עשה?? טמא, קלקל, טינף, זיהם, השחית, הרג נפש בישראל! פה טמא שמקלל. פה טמא שפתח פה לשטן! פה טמא לא יכול לברך! פה טמא לא יכול להפוך את רוע הגזרה, אדרבא הוא נותן אשרור סופי למה שהיה תלוי ומתנדנד בין חיים ומוות, למוות. מוות נוראי של ילד יהודי צעיר שנקטף בדמי ימיו. 

         

התורה אוסרת עלינו על קיום מכשפים, בעלי אוב ויידעונים, ואיסור על נביאי שקר , כולל ההתעסקות איתם.

 

מכשפה היא אישה העוסקת בכישוף, שיש בה כוחות מאגיים כדי להזיק ולהרע לבני אדם שמקור כוחה מהשדים. התורה אוסרת על כישוף: "לֹא יִמָּצֵא בְךָ מַעֲבִיר בְּנוֹ וּבִתּוֹ בָּאֵשׁ קֹסֵם קְסָמִים מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ וּמְכַשֵּׁף" ואף גזר דין מוות על העוסקים בו, כנאמר: "מְכַשֵּׁפָה לֹא תְחַיֶּה".

בעלי אוב (העלאה באוב) היא דרישה אל המתים ע"י טקס מיסטי "סיאנס", שבו מתקשרים המשתתפים עם נשמה של אדם שמת, ולקבל ממנה מסר. התורה אוסרת ביצוע טקסי העלאה באוב, הנקראים "דרישה אל המתים" (ספר דברים, פרק י"ח, י-יא). סיאנס הינו מעשה שחור משחור, קשה ביותר שבו מורידים נשמה מעולם העליון, והרבה פעמים מעולם התוהו, כף הקלע, נשמות אבדות שקרניות שמתחזות והן באות להזיק לאדם. כתוצאה מכך עלול להיות גם דיבוק, שבו הנשמה האבודה נכנסת לגוף של האדם החי ועושה בו שפטים וממאנת לצאת.       

יִדְּעֹנִי הוא אדם העושה מעשי פולחן, על מנת לגלות את העתידות באופן מיסטי. ה'ידעוני' דומה ל'בעל אוב' בכך שעושה מעשי פולחן, וכן דומה לקוסם – שמטרתו היא ניבוי העתידות."אַל תִּפְנוּ אֶל הָאֹבֹת וְאֶל הַיִּדְּעֹנִים אַל תְּבַקְשׁוּ לְטָמְאָה בָהֶם אֲנִי ה' אֱלֹקיכֶם "(ויקרא, י"ט,  ל"א).  הרמב"ם בספרו משנה תורה, כותב שהיידעוני מניח עצם עוף ששמו "ידוע" בפיו, ומקטיר, ועושה מעשיות אחרות, עד שייפול כנכפה (מעין אפילפסיה) וידבר בפיו דברים עתידיים.

נביא שקר הוא אדם שמגיד עתידות שקריות וכוזבות, שמתנבא בשם אלוקים דברים שלא שמע ממנו ועונשו על פי התורה עונש מוות. ע"פ הרמב"ם, ניתן לדעת שנביא הוא נביא שקר אם הוא מכחיש את נבואת משה, מוסיף או גורע ממצוות התורה לדורות ומדיח לעבודת אלילים, וכמובן שנבואתו לא התקיימה.

 

ר' נחמן מדבר אודות "מפורסם של שקר" שיכול להיות מנהיג, רב או מפורסם. עלינו להתרחק מהם בתכלית הריחוק כי הם מזיקים ביותר! הם מנהיגים מתוך שגעון הגדלות שלהם ואין בהם שום טיפת אמת ודעת נכונה.

 

 

קצת מדבריו הקדושים של רבנו הקדוש רבי נחמן ערך 'כישוף' 'ועבודה זרה' : (ספר המידות)

        ע"י הרהורי עבודה זרה נשימתו מתקצר ואינו נהנה מבשורות טובות

        בנים, הנולדים ע"י הלחשים של שמות הטומאה או ע"י כישוף, הם יהיו נואפים

        וכל העוסק בשמות הטומאה, הוא ניזוק בכל דבר

        אין הכישוף מזיק אלא לבעלי גאווה.

        אישה שעוסקת בכישוף בניה מתים ונעשית אלמנה.

        אל תכנס לבית שיש בו צלמים.

        מי שעוסק בשמות הטומאה ובכשפים נעשה עני

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה