בבא אלעזר

רבי אלעזר אבוחצירא , נכדו של הבבא סאלי, צאצא למשפחה קדושה וטהורה, שזכה לשמור את עיניו בשלמות. בבא אלעזר.

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 07.07.21

בבא אלעזר

 

רבי אלעזר אבוחצירא , נכדו של הבבא סאלי, צאצא למשפחה קדושה וטהורה, שזכה לשמור את עיניו בשלמות.

 

הרשבי מבקש!

 

במשפחת אבוחצירא מספרים כי לפני שנולד רבי אלעזר, ראה הבבא סאלי את התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי ע"ה בחזיון הלילה, והנה רשב"י בא בטרוניה, מדוע אין בכל המשפחה, מישהו שנקרא על שמו של בנו התנא רבי אלעזר. כמענה, הבטיח לו ה'בבא סאלי' כי הנכד היילוד הקרוב, יישא אכן את השם אלעזר.

 

בשעת הברית, קרא עליו הסבא ה'בבא סאלי' את הפסוק 'עין לא ראתה אלוקים זולתך' כשהוא מדגיש כי ראשי התיבות של 'אלעזר' הם מילות הפסוק האמור. בהתבטאות מאלפת זו מפיו של ה'בבא סאלי' הקדוש, ניתן ללמוד על ערך יקרתו ושורש נשמתו של הרך הנולד, שנקרא בשמו על פי בקשתו של רשב"י.

 

כישורים על אנושיים

 

הבבא אלעזר שמר את עיניו בשמירה מופלגת ביותר פניו היו תדיר רכונות מטה ועל פניו הגלימה השחורה שכיסתה את פניו.

 

היה בעל רוח הקודש, ידע נסתר ונגלה, ניחן בזיכרון על אנושי, ובמידות תרומיות. קיימים סיפורים למכביר אודות ישועות וניסים של עשרות אלפי אנשים שפקדו את בתו ובקשו עזרה.

 הבבא אלעזר היה פרוש מכל הבלי העולם, וחי באורח חיים סגפני, פשוט וצנוע ביותר.

 

היה מקפיד לטבול במקווה, מלבד שמירת העיניים בשלמות היה גם שומר את פיו ולשונו, מסתגף צם ועושה תעניות רבות.

 

עשור להירצחו

 

רבי אלעזר הקדוש, קודש קודשים, בנם של קדושי עליון, נרצח בבתו בבאר שבע על ידי אחד שהיה בא להתייעץ עימו תדיר. הרב ע"ה נרצח בתאריך כ"ז בתמוז ה'תשע"א , לפני עשור בדיוק. תנצבה ומנוחתו עדן,

 

ידידיי היקרים, כפי שאני נוהגת לסיים את המאמרים על הצדיקים שבמותם יותר מחייהם, ואם פה בעולם הזה פעלו ללא ליאות עבורנו, ועשו הכל למען עם ישראל, קל וחומר בעולם הבא. אנא הדליקו נר לעילוי הצדיק, שימו פרוטה לצדקה ואמרו פרקי תהילים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה