FIGHT OR FLY- מפניני הפרשה

“דע”, כותב רבי נחמן, “עיקר ההתחברות והדבקות של איש מישראל להשם יתברך הוא על ידי התפילה! והיא השער שדרכו נכנסים להשם יתברך!"

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 18.08.21

FIGHT OR FLY

 

פרשת "כי תצא" מפניני הפרשה "כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶיךָ וּנְתָנוֹ ה' אֱלֹקיךָ בְּיָדֶךָ וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ" (דברים כ"א, י)

 

 70 פנים לתורתנו הקדושה, ופירושים לאין סוף ברמת פרד"ס; פשט, רמז, דרש וסוד.

 

'כי תצא למלחמה' ניתן לפרש כפשוטו, דהיינו יציאה פיזית למלחמה; אולם לאיש הישראלי מלחמה נוספת מה שאין לגויים – המלחמה למול היצר הרע, והיא , היא המלחמה העיקרית שלנו.

 

כלי זינו (הנשק) העיקרי של היהודי למול היצר הרע, הוא התפילה. הרי שאדם הולך ברחוב ובא למולו גנב שגונב לו את התיק יאמר לו אדוני קח גם בבקשה את הארנק? או שאם אדם בא לתקוף אותך, מן הסתם, תשיב לו או שתברח מן המקום (FIGHT OR FLY)?? וודאי שלא תיתן לו את הלחי השנייה ותאמר לו בבקשה, הכה אותי כרצונך! זה הרי לא הגיוני בעליל..

 

אם כך, ככזה, מה קורה לנו עם יצר הרע? למה כאשר הוא בא ותוקף אותנו אנחנו יושבים בחיבוק ידיים? מדוע אז אנחנו נופלים ברשת העסיסית והשחורה שלו? למה אז אנחנו לא יוצאים למלחמה?! תורתנו הקדושה נותנת לנו אינספור עצות ותושייה כנגדו. תנא דבי רבי ישמעאל: "אם פגע בך מנוול זה – משכהו לבית המדרש. אם אבן הוא – נימוח, אם ברזל הוא – מתפוצץ וכיוצ"ב".

 

“דע”, כותב רבי נחמן, “עיקר ההתחברות והדבקות של איש מישראל להשם יתברך הוא על ידי התפילה! והיא השער שדרכו נכנסים להשם יתברך!"

 

ואם השם יתברך איתי – מי יכול נגדי?!

 

התפילה היא עצת העצות להצלחתנו וכנגדה יש גם את הקושי, כמה שהיא קלה ליישום ככה קשה לביצוע והתמדה. אל תתנו לחי נוספת וגם לא ארנק ליצר הרע.. תנו לו אגרוף בצורת תפילה!

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה