תבשיל בורגול ועוף- שוקי גלילי

זו מנה פשוטה, עם רשימת מצרכים קצרה, שמלכלכת מעט כלים ושמתחבבת מייד על כל מי שטועם ממנה. הבורגול מאודה בסיר מבושם, ספוג בטעמי שומן העוף...

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 14.11.21

תבשיל בורגול ועוף

 

זו מנה פשוטה, עם רשימת מצרכים קצרה, שמלכלכת מעט כלים ושמתחבבת מייד על כל מי שטועם ממנה. הבורגול מאודה בסיר מבושם, ספוג בטעמי שומן העוף, השום והבצל המטוגן. יוצא מעדן.

 

שוקי גלילי

 

בורגול גס, בדומה קצת לאורז, הוא מצע נהדר למנה בשרית בגלל הדרך שבה הוא סופג מיצים, רטבים וטעמים. הוא עושה את זה כל-כך טוב, וזה הופך אותו לכל-כך טעים, עד שלעיתים הוא הופך מתוספת למרכז המנה.

 

במנה שלפניכם, הבורגול מקבל את הכבוד המגיע לו ונכנס לסיר יחד עם חלקי עוף, ועם תועפות בצל ושום. העוף המושחם, הבצל המטוגן והשום המאודה, מעניקים לו טעמים וניחוחות שפשוט אי אפשר לעמוד בפניהם.

 

דיוק בכמות הנוזלים בסיר, יאפשר לבורגול להגיע אל הצלחת כשהוא ספוג בטעמים אבל שומר על מרקם "נגיס" ומצופה בשכבה דקיקה של רוטב מושלם. על היופי הזה נפזר קצת עלי כוסברה ומעט עלעלי שמיר, שיעניקו רעננות. כדאי להוסיף סלט עסיסי עם הרבה לימון, שישלים את המנה ויהפוך אותה לארוחה משביעה, מזינה ומאוזנת.

 

הכמויות במתכון הן לסיר סוטז' בקוטר 24 ס"מ, שמספיק כמנה עיקרית ל-2-3 סועדים (ויותר אם מוסיפים סלט ו/או תבשיל ירקות כתוספת).

 

לסיר סוטז' בקוטר 28-32 ס"מ, שיספיק ל-4-5 סועדים, יש להכפיל ב-1.5.

 

המצרכים

  • 800 גרם (6 יחידות) שוקי עוף. אפשר להחליף בחלקי עוף אחרים
  • 200 גרם בורגול (בערך כוס ורבע)
  • 2.5 כוסות מים
  • 2 בצלים קטנים-בינוניים
  • 6-8 שיני שום
  • מלח, פלפל שחור
  • קורט בהרט או ראס אל חנות
  • להגשה: עלי כוסברה ושמיר טריים, שנשטפו ויובשו

 

אופן ההכנה

1. חוצים את הבצלים, פורסים דק יחסית ומניחים בצד.

 

2. בסיר שטוח ורחב (אם יש, סיר נונסטיק עבה עם מכסה שסוגר אותו היטב) מטגנים את שוקי העוף במעט שמן על אש בינונית-גדולה עד שהם זהובים-שחומים מכמה כיוונים. מוציאים מהסיר ומניחים בכלי נפרד בצד.

3. מטגנים בשאריות השמן ושומן העוף שבסיר את הבצלים הפרוסים עד שהם מתחילים להשחים. אם יש צורך מוסיפים (מעט) שמן. מקטינים את הלהבה. חוצים לשניים ומוסיפים את שיני השום, ממליחים קלות ומכסים. מאדים כמה דקות ומחזירים לסיר את שוקי העוף.

4. מוסיפים לסיר 2.5 כוסות מים חמים, מלח, פלפל שחור ובהרט/ראס אל חנות. מגדילים את האש, מביאים לרתיחה, ואז מקטינים ללהבה בינונית, מכסים ומבשלים כ-10 דקות. טועמים ומתקנים תיבול (הטעמים צריכים להיות קצת יותר עזים מהתוצאה הסופית הרצויה).

5. שוטפים, מסננים ומוסיפים לסיר את הבורגול. מערבבים, מוודאים שהוא מכוסה בנוזלים (זה בסדר אם יבצבץ קצת). מכסים ומבשלים על הלהבה הכי קטנה בכיריים כ-30 דקות. בסיום, הבורגול צריך להיות במרקם נגיס.