יהודי אני ומכבד את שורשיי! מסר לחיים מפרשת השבוע – תולדות

יהודים יקרים אחי ואחיותיי, אנו עם ישראל היקר והאהוב עברנו תופת נוראית. ביחד ובאהבה ננצח. תחושת סולידריות עם גאווה לאומית ומורליות, אבל לא רק; אלא גם ובעיקר בראש מורם כלפי השורשים שלנו, בהם אנו צריכים להיות שמחים ומעריכים מעצם היותו יהודים העם הנבחר! הצאצאים של אברהם יצחק ויעקב כי אלו הם תולדותינו. אלו הם שורש חיותנו וקיומנו. גם אני, גם אתה וגם את, כולנו – היום יותר מתמיד, כולנו גאים להיות יהודים ומודים לה' על הזכות.

3 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 16.11.23

“וְאֵלֶּה תּוֹלְדֹת יִצְחָק, בֶּן-אַבְרָהָם: אַבְרָהָם, הוֹלִיד אֶת-יִצְחָק”  (בראשית כ”ה, יט) 

שורשים

אחד מהיסודות השורשיים של האדם הם העבר שלו, המשפחתיות ומאין בא, כלומר מי בשורש הוליד אותו.

אם נבחן נוכל לראות שישנה דיכוטומיות מאד ברורה ומובנית לאורך כל הדורות בין הטוב לרע; בין קדוש לטמא; בין מי שבוחר להיות עם ה’; לבין מי שהולך נגדו – אברהם אבינו לעומת ישמעאל ועשו; זה לעומת זה ברא הבורא יתברך, כאשר לאדם קיימת מציאות של חופש בחירה.

אני גאה להיות יהודי/ה – היום מאיי פעם!

לעולם אדם צריך להיות נאמן וגאה במשפחתו ושורשיו. ואם נלך אחורנית, קצת הרבה אחורנית במסע הזמן אלפי שנים אחורה נגלה שאבותינו הקדושים הם אלו שייסדו לא רק את כל האומה כולה של עם ישראל, אלא גם את כל העולם כולו שהרי ידוע שאברהם אבינו היה הראש לכל האומות.

יהודים יקרים אחי ואחיותיי, אנו עם ישראל היקר והאהוב עברנו תופת נוראית. ביחד ובאהבה ננצח. תחושת סולידריות עם גאווה לאומית ומורליות, אבל לא רק; אלא גם ובעיקר בראש מורם כלפי השורשים שלנו, בהם אנו צריכים להיות שמחים ומעריכים מעצם היותו יהודים העם הנבחר! הצאצאים של אברהם יצחק ויעקב כי אלו הם תולדותינו. אלו הם שורש חיותנו וקיומנו.

גם אני, גם אתה וגם את, כולנו – היום יותר מתמיד, כולנו גאים להיות יהודים ומודים לה’ על הזכות. 

לא מובן מאליו

תחשבו מכל סך באי העולם.. מכל האלפים..מאות אלפים.. מיליונים.. ביליון, טריליון, מיליארד תושבי פלנטת כדור הארץ! אנו עם ישראל ברוך ה’ כחול הים מהווים למעלה מ 15 מיליון יהודים בכל רחבי העולם שזה פסיק קטן ממיליארד.. ברמת 0.000% – ואנו נבחרנו להיות יהודים. 

אנו היהודים הצאצאים המובחרים של אברהם, יצחק ויעקב אבותינו הקדושים. זוהי זכות במלוא מובן המילה. והנה לנו עוד סיבה להיות גאים ביהדותנו ולשמוח בה ובעיקר להודות לה’ “ברוך שלא עשני גוי/ה”. 

רק מעצם היותנו יהודים כל כך צריך לשמוח ולא רק בשל העובדה שיש לנו חיי עולם הבא אלא בגלל שיש לנו את הזכות לעשות מצוות ולעבוד את ה’ יתברך ולהיות העם הכל כך יפה ומתוק שאנו, להיות שייך לעם ישראל שאין דבר שני לו. להיות העם המובדל הקדוש. 

בשבוע שעבר קראנו על אברהם אבינו שקנה את מערת המכפלה מעפרון החיתי שהיה אדם מגושם וראה רק שדה חשוך וכסף לפניו לעומתו אברהם הקדוש שראה את פתח גן עדן וקניין ארץ ישראל. 

יהודי לעולם נשאר יהודי 

הבחירה למי אתה נולד בעצם מוכתבת מראש וזוהי גם זכות עצומה. פעם שאלו את הרבי מלובביץ’ מה קורה עם יהודי שהמיר את דתו. ענה ואמר שיהודי לעולם נשאר יהודי ולא משנה מה יעשה. גם כשיעלה למעלה עד 120 ישפט כיהודי גם אם חי אחרת. 

הרב אברהם ברכות שהיה צדיק נסתר חיבר נוסח יפיפה שהיא  סוד גדול להנצל מכל צרה שיאמר בבוקר בכוונה גדולה ג’ פעמים: “יהודי אני יהודי אני, אחיה יהודי אחיה יהודי אחיה יהודי, אמות יהודי אמות יהודי אמות יהודי, יהודי יהודי יהודי”. 

השושלת של עם ישראל – להרגיש שייך

להרגיש שייך לעצמך ולשורשים שלך זה לא דבר של מה בכך. לעיתים תכופות אנשים דווקא מרגישים את ההפך, כלומר תחושה של תלישות וחוסר קשר. הדבר בעיקר נובע מחוסר ידע ו/או חשיפה מספקת ליהדות וגם מקרירות בלב וריחוק גדול. 

להיזהר מקרירות בלב – היא מרחיקה!

קליפת עמלק הנוראית שמטרתה לקרר את הלב מהתרגשות וקרבת ה’ וכן מצננת את השמחה בעשיית המצוות והחסדים והכרת הטוב והתודה מכל הזכות להיות יהודי ומן הפועל היוצא שלה, קרי המצוות בפועל. היא גורמת לאדם לרצות את ההבל והשטויות, הרדיפה אחרי תאוות, כמו למשל קניות, אכילה, טיולים ומסעדות, רדיפה אחרי יופי של נשים, כסף וממון, גאווה משרה עבודה וכיוצ”ב. 

כמה יהודי צריך להיות שמח וטוב לבב וכמה צריך להודות לה’ על כל האפשרות שניתנה לנו לעשות את כל הטוב הזה בעולם. עם ישראל מרבים אור וטוב בעולם. רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים. (להבדיל אלף אלפי הבדלות ראו את בני ישמעאל פראי וחיות אדם ממש כמו שדים שכל מגמתם רק הרס וחורבן, הרג רצח שוד וביזה. רק רוע ושטנה מביאים לעולם) 

הקרירות  והריחוק בלב מצננים ומקררים את ההתרגשות והשמחה מהיהדות, מן המצוות, שמירת השבת צניעות וכל המצוות היפות של עם ישראל. 

כאשר חזרתי בתשובה אחד מהדברים הראשונים שעשיתי היה לחפש במקורות. לא ידעתי אפילו את השושלת של עם ישראל ומי יסודות האומה שלנו , ייחוסם וגם פרשיות השבוע בכדי לא להישאר בור ועם הארץ כפשוטו. אזרתי אומץ והלכתי לחנות ספרים וקניתי עשרות ספרי ילדים בהם מספרים על השושלת של עם ישראל, פתאום התחילו להתחוור לי דברים, פרטי מידע חשובים, התחלתי להשלים את הפאזל וכן תפקידם החשוב בעולם – בעקבות הסיפורים גם נקשרתי לדמויות באופן כזה שהרגשתי שהם כבר לא רק דמות ציורית מתוך סיפור אלא משהו ממשי חי וקיים – קבלתי נופך חשוב ביותר בחיי. ועל זה רבנו הקדוש, רבי נחמן  אומר שבסיפורי מעשיות וכן בסיפורי צדיקים יש בהם לפתוח את הלב והנשמה ואף לעורר לתשובה!

להדליק את האור בחזרה!

למען האמת האור לעולם לא נכבה ולעולם גם לא יכבה, אלא שהאור דולק או חלילה מתעמעם בהתאם למעשיו של האדם. לכן בע”ה נרבה במעשים טובים, חסדים ומצוות וכך נמשיך להדליק את האור בנשמתנו ובכל העולם כולו. כל מעשה טוב שיהודי עושה בורא עוד ועוד מלאך שהוא מליץ יושר ומגן על כולנו ועל כל החיילים. 

חודש כסלו – חודש האור והגאולה

ביום שלישי חגגנו את ראש חודש כסלו – זהו חודש של אור וגאולה שנזכה כולנו לגאולה שלמה, ויש לבקש בפה מלא מאת ה’ גאולה שלמה עכשיו וברחמים. מלכות ה’, משיח צדקנו ובית המקדש. 


להזמנות שיעורי תורה לנשים והפרשות חלה להצלחת עם ישראל: 054-2176644 רוחמה אפרתי 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה