מתכון לחזה עוף צרוב במחבת

שוקי גלילי עם מנה מהירת הכנה ומהנה וטעימה. אחרי כמות הבשרים שאכלנו ביום העצמאות הנה משהו קל ומהיר להכנת מנה בשרית מושלמת!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 25.08.22

זמן הכנה: 15 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | בשרי

 

חזה עוף במחבת היא מנה מהירת הכנה ומהנה – כשהיא מצליחה. קל להרוס אותה, אבל אם תעקבו אחרי ההוראות מובטחת לכם תוצאה נהדרת.

 

לולא החומוס, חזה עוף היה בוודאי היה זוכה בקלות בתואר המאכל הלאומי. הוא נפוץ מאוד בבתים ובבתי האוכל בישראל, ונאכל במגוון צורות – שלם או פרוס, אפוי, מבושל, וכמובן מטוגן כשהוא עטוף בביצה ופירורי לחם, או בקיצור: שניצל.

 

הגירסה הפשוטה של חזה עוף צרוב במחבת גם היא פופולרית מאוד, וההכנה לא מסובכת, אבל לעיתים קרובות התוצאה לא תואמת את הציפיות – או שהמנה מתקבלת יבשה מדי, או שהנתח מתקבל חצי-עשוי מבפנים (שזה גם מאוד לא רצוי מבחינה בריאותית), או שהוא לא צלוי מספיק מבחוץ, ואם מכינים את המנה לכמה סועדים אז אף פעם אין מספיק מקום במחבת וחלק מהנתחים מגיעים לשולחן כשהם קרים.

 

 

השיטה שמוצגת להלן אמורה לפתור את כל הבעיות האלה, ואם תקפידו על ההוראות ההצלחה (כמעט) מובטחת. אחרי פעם-פעמיים שמכינים את המנה מקבלים את ה”תחושה” ואין סכנה של התייבשות או בישול לא אחיד. המהדרין, משתמשים במדחום לבישול (כמה עשרות שקלים בחנויות לצורכי אפייה ובישול) כדי למדוד שהחום הפנימי של הנתח מגיע ל-70 מעלות בקירוב, מה שמבטיח עשייה מדויקת. אבל כאמור, בשיטה שנציג כאן קשה להיכשל.

 

המתכון הוא ל-4 מנות, לפי חישוב של נתח אחד לסועד. אם זו המנה היחידה או העיקרית עדיף להכין שני נתחים לכל סועד. נתח אחד יספיק אם יש תוספות כמו אורז או פתיתים, ותמיד כדאי להוסיף סלט. הוסיפו גם כמה כפות של חומוס ו/או טחינה בצד, ויש לכם ארוחה מהנה ומספקת, וגם קלה ולא מכבידה.

 

 

המצרכים

 

ל-4 מנות

4 נתחי חזה עוף מנוקים (“שניצל”)

מלח, פלפל שחור

פפריקה מתוקה, כורכום, כמון

1 שן שום קצוצה

 

 

אופן ההכנה

 

1. מחממים מחבת גדולה על אש גבוהה במשך 2-3 דקות. כשהיא לוהטת, מוסיפים מעט שמן ונותנים לו להתחמם במשך כדקה-שתיים נוספות.

 

2. משליכים למחבת שני נתחים ומניחים להם להיצלות זמן קצר מצד אחד. כשהחלק התחתון מלבין מקטינים מעט את האש, ממליחים ומפלפלים והופכים לצד השני. מפזרים את הפפריקה הכמון והכורכום על הנתחים (קצת יותר פפריקה, קצת פחות כמון וכורכום), ממתינים דקה והופכים שוב ואז עוד פעם אחת, כך שתערובת התבלינים תכסה את הנתחים יפה. הנתח עשוי להפריש מעט נוזלים וזה תקין. ממתינים עוד דקה ומעבירים מהמחבת לצלחת.

 

3. מנגבים את המחבת במגבת נייר (בזהירות, היא חמה) וחוזרים על התהליך עם שני הנתחים האחרים.

 

4. מנקים את המחבת היטב, מחממים אותה מחדש על אש גבוהה, מוסיפים מעט שמן ונותנים טיגון קצר לכל אחד מהנתחים, עד שיקבל צריבה יפה. ממש לקראת סיום הטיגון מוסיפים את השום הקצוץ, נזהרים שלא יישרף.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה