לאפות ביתיות מבצק יוגורט: מתכון מפנק

לאפות ביתיות מבצק יוגורט: נשארתם בלי לחם? מתכון קל ומהיר של שוקי גלילי עם שניים וחצי מצרכים בהישג יד, הכנה לא מסובכת ויש לכם פיתות מפנקות.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 03.02.22

זמן הכנה: 30 דקות | דרגת קושי: קל-בינוני | חלבי

שכחתם לקנות לחם (או פיתות) וזמן הארוחה מתקרב? נשמע כמו הזדמנות מצוינת לנסות את המתכון הזה, להכנת לאפות ביתיות מבצק יוגורט.

את בצק היוגורט אפשר למצוא בגירסאות שונות במקומות שונים בעולם, מהודו ועד יוון. הוא שונה בתכונותיו מבצק שמרים, והלאפות שיתקבלו יהיו קטנות (בהתאם לציוד שלכם) דקות וקצת פחות אווריריות מהלאפות שאתם מכירים, אבל עדיין טעימות ומהנות. הפלוס הוא שהבצק הזה מורכב משניים וחצי מצרכים (קמח, יוגורט, מלח), ההכנה לא מאוד מסובכת והתהליך קצר משמעותית מאשר בשימוש בבצק שמרים.

את בצק היוגורט לא אופים בתנור אלא קולים על מחבת טפלון שטוחה וגדולה. אפשרות אחרת: אם יש לכם מחבת מברזל או נירוסטה, תוכלו להפוך אותה מעל להבת הכיריים ולהשתמש בה כמו ב”סאג'” (להניח לה להגיע לטמפרטורה גבוהה ואז לאפות על גביה).

מעבר למתכון הבסיסי, אפשר גם להוסיף תבלינים ועשבים שונים ולהפוך את הלאפות האלה למפנקות אפילו יותר.

המצרכים

ל-5-6 לאפות בקוטר 20 ס”מ

גביע יוגורט (200 גרם)

1 כוסות קמח תופח (או קמח לחם/דורום + כפית אפקת אפייה)

3/4 כפית מלח

1 כפית שמן

אופציונלי: זרעי קצח, שומשום, אורגנו מיובש

אופן ההכנה

1. מערבבים את כל המצרכים בקערה גדולה, ואז לשים בידיים עד לקבלת בצק גמיש. אם הוא לח מדי מוסיפים עוד קצת קמח. מניחים בצד לכמה דקות וממשיכים.

2. מעבירים למשטח מקומח היטב ומרדדים לעובי של קצת יותר מחצי ס”מ. קורצים עיגולים בעזרת ספל מאג. כל עיגול מקמחים מרדדים לעובי של כ-2 מ”מ.

3. מחממים מחבת טפלון גדולה ושטוחה על להבת כיריים גדולה. כשהיא חמה מאוד, מניחים עליה עיגול בצק (יש לרדד קלות שוב לפני, כי העיגולים נוטים להתכווץ). קולים 2-3 דקות עד שמופיעות בועות (בודקים מדי פעם לראות שהצד שפונה כלפי מטה לא נשרף) ואז הופכים ל-2-3 דקות נוספות. כשהלאפה עשויה היטב מוציאים מהמחבת ומעבירים לצלחת גדולה. מכסים מיד במגבת כדי שהלאפה לא תתייבש.

4. מנקים את שאריות הקמח מהמחבת במגבת נייר, וחוזרים על התהליך עם לאפה נוספת. בסיום, מוסיפים אותה לצלחת מעל הלאפה הקודמת ומכסים שוב במגבת. ממשיכים עד לסיום הבצק.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה