מתכון לברד פודינג מלוח

אל תזרקו את הלחם שנשאר משלשום, לשוקי גלילי יש מתכון מדהים לברד פודינג, פשטידת לחם אם תרצו, למעדן שדורש מעט עבודה אך טעים להפליא ומשביע!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 01.12.22

זמן הכנה: שעה כולל אפייה | דרגת קושי: קל | חלבי

 

אל תזרקו את הלחם שנשאר משלשום – אתם יכולים להשתמש בו כדי להכין את המעדן הזה, שדורש מעט מאוד עבודה ומספק הזדמנות להיפטר מעוד כמה “שאריות”.

 

הברד פודינג (Bread Pudding. לעיתים מכנים אותו גם “פשטידת לחם”) הוא אחד מאותם מאכלי עניים שעלו לגדולה, וכמו רבים מהם חומר הגלם העיקרי שמרכיב אותו הוא לחם בן כמה ימים.

 

הרעיון פשוט: אופים לחם ישן שנחתך לקוביות כשהוא טובל בתערובת של חלב, ביצים, שומן ותבלינים. מה שמתקבל הוא מאפה עסיסי מבפנים, פריך מבחוץ וטעים להפליא. הוא גם משביע מאוד.

 

בגרסאות המתוקות מוסיפים לו בדרך כלל סוכר וקינמון, ולעיתים גם אגוזים או פירות טריים או יבשים. בגרסאות המלוחות אפשר להוסיף לו גבינות ובצל מטוגן כמו במתכון הזה, ואפשר גם ירקות שונים, עשבים ותבלינים. מה שמשותף לכל הגרסאות הוא שלא נשאר פירור.

 

 

בפעם הראשונה מומלץ להיצמד למתכון. בפעמים הבאות תוכלו לגוון, ולנצל את ההזדמנות כדי להיפטר משאריות אחרות: חצי סלסלת פטריות שלא הספקתם לחסל, קישוא מיותם שנשכח במקרר, חצי קופסת תירס, גבינה בולגרית שמתקרבת לתאריך התפוגה – הכל הולך.

 

המצרכים

 

ל-6-8 מנות

200 גרם לחם משלשום

400 מ”ל חלב

2 ביצים

150 גרם גבינה צהובה (אפשר להחליף חלק במלוחה)

1/2 בצל

20 גרם חמאה

מלח ופלפל שחור לפי הטעם

 

 

אופן ההכנה

 

1. מסירים חלק מקרום הלחם (חצי או שני שלישים – משאירים פסים של קרום על חלק מהלחם) וחותכים לקוביות של כ-2 ס”מ.

 

2. קוצצים את הבצל ומטגנים עד שמזהיב יפה. מגרדים את הגבינה/ות בפומפיה גסה. מערבבים את הבצל והגבינות בקערה עם קוביות הלחם ומעבירים לתבנית משומנת בכמות נדיבה של חמאה.

 

 

3. טורפים את הביצים, מוסיפים את החלב, המלח והפלפל השחור ומערבבים היטב. יוצקים מעל לקוביות הלחם (מותר ואף רצוי שחלק מקוביות הלחם יבצבצו מעל לבלילת החלב והביצים – בסיום האפייה הן יוסיפו לפודינג פריכות נהדרת).

 

4. מכסים בנייר אלומיניום ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-190 מעלות. אחרי חצי שעה מסירים את נייר האלומיניום ואופים עוד כ-15-20 דקות עד להזהבה יפה. לקראת סיום האפייה אפשר לתת לפודינג מכת חום קצרה במצב הגריל בתנור, כדי להפוך את הציפוי לפריך יותר.

 

מקררים כרבע שעה לפני ההגשה.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה